Favoriete synth uit je setup

Moog Phatty, Prophet 08, Yamaha TG 77 en Nord A1r. Die laatste is echt een fraaie bak, mooiste nep-Solina ever....
 
Sub37

Daarnaast gedeeld 2e
Nl4 pro2 juno60 en natuulk plugs

3e plaats
Polysix, realistic mg-1

Waar de fuck blijven goed klinkende polybakken mét goede specs voor onder de 3k?
Die ob6 en p6 zijn lachertjes wat dat betreft
 
Sub37
Waar de fuck blijven goed klinkende polybakken mét goede specs voor onder de 3k?

De Prophet 12 was een stap in de goede richting, maar helaas stapte Dave toen over naar bejaardensynths.
 
Op het moment erg blij met mn Korg Miniloque, klinkt lekker en is erg leuk door de eenvoud van de synth.
 
Vond de prophet8 wel aardig
Laatste aanschaf :
Intellijel planar joystick module
( vind er weinig info van , zeer uitgebreide joystickcontroller)
Dual attentuator van doepfer
Heel veel patchkabels
 
1. Fenix 2 (waarom heb ik toch destijds die sequencer er niet bijgekocht….)
2. Banana modular (Modcan/Cyndustries, Serge, Best of CGS, DIY)
3. Frac Modular (Hoofdzakelijk Blacet, MOTM en Metalbox + wat ondersteunend euro)
4. Yamaha CS60
5. Minimoog
6. MS20/MS50/SQ10 set
7. Yamaha CS15 (flink gemod)
8. Roland System 100/ 101
9. Moog Voyager
10. Korg Mono/Poly
11. Nord Rack 2x
 
Ik heb nu weinig in mijn set up, maar als ik mijn lijstje langs ga van de ooit in bezit gehad hebbende, dan kies ik voor de Crumar Trilogy en de PPG 360 A Wavecomputer.
 
Leuk om te lezen!

Mijn absolute eerste plaats is niet voor een synth maar voor mijn Fender Rhodes MkI Suitcase! Deze heeft mij vanaf het begin erg veel inspiratie gegeven en gaat nog steeds bijna iedere show mee! Dit zelfde geld eigenlijk ook voor mn hammond!

Maar als het op synths aankomt is dit mijn top 3:

1. Moog The Source/Prodigy
2. Juno 60
3. Korg MS20


De prodigy heb ik nog niet zo lang. Hij is wat minder uitgebreid dan The Source maar grijp er nu al meer naar puur vanwege de knoppen! De Juno is de enige analoge poly synth die ik heb vandaar op 2. En dan als derde de MS20. Een te gekke aanvulling op de Moog en de Juno. Compleet andere sound. Kortom drie synths met compleet ander karakter die elkaar erg goed aanvullen!
 
Ik denk dat als het op keyboards komt, de Fender Rhodes idd op de eerste plek komt. Bijna alle synths die ik had, zat altijd een Rhodes sound in.
 
op nummer 1: Jupiter6, deed altijd precies wat ik van 'm wilde. Ik heb 'm verkocht in 2000... stom achteraf, had hem graag nog gehad.
nummer 2: DX7, werkpaard nummer 1, in de vroege 80er jaren de aanslaggevoelige verademing, eindelijk een synth met dynamiek voor de gewone man. Heb ik nog steeds.
nummer 3: Juno106, werkpaard nummer 2, een simpel paardje, maar wel geniaal uitgedacht, en je kan er supersnel geluiden mee uit je mouw schudden - tijdens optredens, geen probleem. Ik had er een met twee module boards, dus met 'detune'. Ook verkocht rond 2000... zonde. Had ook nog een MKS7... een JU106 poly + mono en TR707 in een doosje. Ook weer verkocht, voornamelijk omdat hij niet programmeerbaar was.
nummer 5: CS70M, Yamaha's Z80 polysynth net voordat de DX7 uitkwam. Geen partij voor de andere Z80 giganten Prophet5, Oberheim OBx en Jupiter8, maar qua synthese wel de meest complete (2 filters en 4 envelopes per stem...). Compleet onlogische bediening, met veel beperkingen, maar als je'm eenmaal door hebt en de beperkingen voor lief neemt is het een mooi monster. Speel er nog steeds met veel plezier op.
nummer 6: JX8P. Een paar jaar geleden 2e hands gekocht. Eigenlijk voornamelijk gekocht voor de geniale preset 8 'voices', maar ook als opvolger van mijn 106 voor strings - al mist daarvoor de PWM. Moet ik nog eens toevoegen.
 
Inderdaad heel leuk om te lezen. Ik ben een laatbloeier op het vlak van synths, maar heb er de afgelopen 10 jaar toch een behoorlijk aantal onder handen gehad.
Alle usual suspects, maar wel niet de absolute prijsbeesten (of veeleer prijzige beesten), dat moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen.

Van die hele hoop zijn er twee overgebleven;
Poly Evolver Keys en
Prophet 600 met gligli (maar zonder gligli is hij me iets te beperkt).

Van diegenen die terug de deur zijn uitgegaan (Jup6, MKS30/70/80, SH101, System 101, Odyssey, MS20, MonoPoly, Polysix, Matrix 6, Microwave, Monomachine, Analog4, Prophet 6, 08, 12, Pro-1, Pro-2, Voyager, Sub37 en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel eentje) heb ik er maar van één spijt op dit ogenblik en dat is de Pro-2. Maar ik hou marktplaats in de gaten.
 
Van alle synths die de afgelopen 30 jaar de revu zijn gepasseerd: Elka Synthex en Nord Modular, om hele verschillende redenen.
 
Volgens mij heb al eens in deze draad gepost.

maar vandaag ging ik keihard op m'n MS20+sq10 / Prodigy / Tempest / TR8 combo.
Niet de bruutste der brute synths, maar vandaag waren zij de kampioen.

m'n all time favs zijn denk: 2600/VCS3/JP8/Stratocastert.
 
Wel heel subjectief en gebonden aan persoonlijke stijl

1: Eurorack
2: Nord Lead 1 en 4 (1 heeft heel duisterder karakter, niet uit de 4 te halen)
3: Korg ms-20 (vette filters)
4: Virus TI2 (veel mogelijkheden maar niet echt fan van de filters, daar voor blijft hij meestal voor staan)
4: Xoxbox (met mods) (ACID all the way!)
5: Prophet 08 (rete vette POLY analoog, spijtig dat het teveel menuutjes scrollen is = geen snelle chanson voor bruuske 'pot twists')
6: Vermona Mono lancet (Rete vette Rolandachtige filter)
6: Moog Voyager (Zeer goed in wat hij doet, maar dan ook te beperkt. ik mis een filter overdrive en meer flexibele LFO, toch klinkt hij als geen ander super dik en vet!)
 
Op dit moment heb ik weinig niet-favoriete synths staan (behalve de Ion nu). Voor de rest is er veel verkocht.
Veel gebruikt: Korg Arp Odyssey, Minimoog, ms20, Jupiter-4. Vooral die laatste is toch wel een aparte bak
 
Back
Top