Favoriete synth uit je setup

Mijn leukste vst-synthje uit de verzameling vind ik de supereenvoudige http://www.elektrostudio.ovh.org/index.php?go=sonosx&PHPSESSID=51708ca52f2c512b31c9125a94c4d761

M_son.jpg


Gebruik 'm niet zo heel vaak... :-)
 
Laatst gewijzigd:
Het gaat tussen de ESQ1 en de Korg MS-20 mini, ik ben nog onbeslist.
 
Vind mn ms20 mini erg leuk, maar ik denk dat ik met een esq1 freakier shit zou kunnen. Prima tegenstanders wat mij betreft
 
Rozzbox, blijft toch een alles kunner, haal je de sample rate omlaag krijgt het zo'n lekker vies randje en wil je helemaal extreem gooi je het filter in chaos mode dan kun je zo leuk spelen met de resonance en gaat het filter willekeurig onder en boven tonen uitsturen naarmate meer of minder resonance. Het kan nog extremer, dan haal je de bitrate omlaag. En wil je nog extremer.... Ja dat kan ook dan gooi je een van de distortion modes er nog eens overheen.

Daarnaast is het zonder al die kapotte gekkigheid nog een hele leuke 4 osc synth met 2 filters, envelopes en modulatie matrix en een 4 operator fm mode.
 
Roland JD-800
 
Geinig om weer eens terug telezen, 2007 was mijn eerste reactie.
Smaak is wel wat veranderd :-)

Nu zou ik zeggen de Prophet 12
 
jupiter 8
 
Lastig. Emotioneel zeg ik de 101 en de M1, dat waren mn eerste synths en heb nog noit een plaat gemaakt waar ze niet allebei in zaten. In de praktijk wint momenteel de Analog Keys, met de A6 en de Pro 2 in z'n kielzog. Maar de Monomachine komt ook in periodes veel voorbij, en de SY99 zou ik ook zeker geen mietje willen noemen.
 
:mega:
Moeilijk moeilijk moeilijk...........Van de analoge synths wint uiteindelijk toch de Moog voyager kwa kwaliteit terwijl m'n Korg 700s ook wel heel erg bruut rauw klinkt.

Van de digitale synths is de winnaarrrrrrrrr........De Roland D-50.

Maar waarschijnlijk denk ik daar morgen weer anders over :P

Ben gek op al m'n vintage gear:halleluja:halleluja:halleluja

Yep nieuwe dag nieuwe kansen.
Vandaag de (in mijn ogen) geniale combinatie van een commodore 64 met mssiah cartridge aangesloten op de audio in op mijn akai s1000. Lekker oldschool game geluidjes samplen :mega::walker:
 
:mega:

Yep nieuwe dag nieuwe kansen.
Vandaag de (in mijn ogen) geniale combinatie van een commodore 64 met mssiah cartridge aangesloten op de audio in op mijn akai s1000. Lekker oldschool game geluidjes samplen :mega::walker:

Grappig ik ben ook in deze maand bezig met het zelfde , alleen met de midines Nintendo. Gelukkig hoef ik zo niet te samplen. Voorbeeldje

http://youtu.be/PnI6LJKjsXM
 
Laatst gewijzigd:
Mijn Korg Monotron Delay synthje, lekker cosmische klanken mee maken.
 
Roland System-1 !

Elke klank die ik in mijn hoofd heb, heb ik er tot nu toe uit kunnen halen,
en er zit meer in mijn hoofd dan ruis :-)
 
En momenteel ook de Korg Kaossilator 2, de Yamaha PSS570 en de Yamaha HE8.:D
 
De Supernova II en Polymorph (perfect voor klaus schulze en ambient alsook zieke speedy j geluiden)

Dat was 14 jaar terug alweer...wow
Ik werk nu het meeste met de Prophet 12 en Prophet 6. Maar na al die jaren heeft elke synth die er nu staat een specifieke functie (en sterke punten) en zijn ze eigenlijk allemaal gelijkwaardig.
 
Back
Top