Compressor kopen

alesis 3630 en dan ombouwen volgens schema's wel te vinden hier op het forum of internet naar een beter klinkende compressor!
 
Re: Re: Compressor kopen

Re: Re: Compressor kopen

Origineel geplaatst door locomilo
Ik heb ongeveer het zelfde, maar ik wil er een met buizen. En niet zo'n Behringer die alleen maar buizen voor de sier heeft. Is dat er in die prijsklasse? Ongeveer 350 euros, tweedehands...

waarom wil je persé buizen ?
 
Re: Re: Re: Compressor kopen

Re: Re: Re: Compressor kopen

Origineel geplaatst door elektrovolt
waarom wil je persé buizen ?
Omdat ik anders net zo goed een plugin kan downloaden :D en omdat het beter klinkt dan digitaal natuurlijk.
 
iets zonder buizen hoeft helemaal niet digitaal te zijn. gewoon een VCA compressor zoals de DBX, RNC, 3630 of iets dergelijks is analoog en zonder buizen.
er zijn ook optische compressors, zoals de art pro vla en de joemeek dingen, die klinken doorgaans wat subtieler maar hebben ook wat langzamere attack / releasetijden...
 
Wil nog een goede compressor voor side chaining en gating. Zit te twijfelen tussen de 3630 en s-com. Of zit ik dan met een DBX ook wel goed? Las dat die nogal kleuren. Ik wil het signaal zo puur mogelijk behouden, dus zonder kleuring.

Heb nu een Compounder en een nanocompressor, en een geleende halfwerkende s-com (1 vd kanalen werkt niet). Vind dee s-com beter klnken dan de nano. Klinkt de 3630 hetzelfde als de nano?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door The Poisoner
Wil nog een goede compressor voor side chaining en gating. Zit te twijfelen tussen de 3630 en s-com. Of zit ik dan met een DBX ook wel goed? Las dat die nogal kleuren. Ik wil het signaal zo puur mogelijk behouden, dus zonder kleuring.

ik zou geen van beiden kiezen. 3630 is grappig maar gaat heel snel over zijn nek en ik ook niet echt transparant te noemen. de Samson vind ik vrij brak klinken.
De Behringers klinken naar mijn idee wel beter, maar ook wat plat.

DBX lijkt mij een goede oplossing.
 
RNC heeft ook een DSP. :D
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik zou geen van beiden kiezen. 3630 is grappig maar gaat heel snel over zijn nek en ik ook niet echt transparant te noemen. de Samson vind ik vrij brak klinken.
De Behringers klinken naar mijn idee wel beter, maar ook wat plat.

DBX lijkt mij een goede oplossing.

Dus dat met het kleuren van het geluid valt wel mee?
 
je moet echt wel weten wat voor ding je wil doen met compressie

ik heb nog een briljante tip voor zuigen en pompen op je drumbus: valley dynamite

250 euro voor keihard knallen is niks

het gevaar is alleen dat als je er 1 hebt dat je er nog 1 wil :)
 
Origineel geplaatst door S.L.E.
alesis 3630 en dan ombouwen volgens schema's wel te vinden hier op het forum of internet naar een beter klinkende compressor!
wordt roel's eerstvolgende mod projectje!

wil iemand mij er een beetje doorheen helpen? :engel: (Zo niet doe ik het zelf hoor maar dan gaat t ff duren)
 
Laatst gewijzigd:
http://recording.org/e-mag/article_81.shtml

Hier wordt ook een mod in beschreven, maar hier vervangen ze alleen wat ic's. In de link van radiance hierboven worden meer componenten vervangen, oa. stabiliteit van de voeding. Ik ben over 2,5 week weer in NL dus ga ik dan eens kijken of ik die mod kan doen.
 
Laatst gewijzigd:
http://recording.org/e-mag/article_81.shtml

Hier wordt ook een mod in beschreven, maar hier vervangen ze alleen wat ic's. In de link van radiance hierboven worden meer componenten vervangen, oa. stabiliteit van de voeding. Ik ben over 2,5 week weer in NL dus ga ik dan eens kijken of ik die mod kan doen.
Ik heb ook een 3630 die ik ga modificeren. Alleen ik denk dat ik dat stapsgewijs ga doen. Wat ik van de vele bronnen heb begrepen is dat door de voeding stabieler te maken je al een eind op weg bent.

Je moet er ook rekening mee houden dat er ook versies van de 3630 op de markt zijn waarbij men bepaalde IC's al vervangen zijn door betere.
Dus dat wordt mijn plan:
1. Inspecteren wat er nu in zit.
2. Voeding versterken met wat vettere elco's en wat propyleen condensators in de voedingslijnen om de voeding stabiel te krijgen.
3. Eventueel na testen en indien nodig IC's aanschaffen en vervangen.

De volgende links zijn ook leesvoer hierover:
rec.audio
en Prodigy Professional
 
Wil nog een goede compressor voor side chaining en gating. Zit te twijfelen tussen de 3630 en s-com. Of zit ik dan met een DBX ook wel goed? Las dat die nogal kleuren. Ik wil het signaal zo puur mogelijk behouden, dus zonder kleuring.

Ik heb zelf een dbx166xl, DrawmerMX30 en Nano.
Maar die dbx166xl heeft toch wel desnelste Gate die ik ken. Je kan echte vette breaks maken met die Gate. En ik vind dat de gate van de dbx het geluid erg met rust laat voor de rest. Gewoon een hele snelle attack.
Wat leuk is om bijv. een Kick en OpenCymbal tergelijk door de comp. en dan kan je van de cymbal echt een hihat maken op de dbx. Op de Nano en MX30 lukt mij dat echt niet :)
 
ik zou geen van beiden kiezen. 3630 is grappig maar gaat heel snel over zijn nek en ik ook niet echt transparant te noemen. de Samson vind ik vrij brak klinken.
De Behringers klinken naar mijn idee wel beter, maar ook wat plat.

DBX lijkt mij een goede oplossing.

Zeg elektrovolt, zijn dit feiten of meningen?
En hangt het er niet ook vanaf hoe hard je instuurt cq het ding over de zeik wilt jagen?

En wat noem je transparant? Als je zwaar gaat compressen, wordt je geluid anders. Daar is niks transparant aan toch? :confused:

Ik heb 3x 3630 en ze doen het prima. In ieder geval in mijn muziekstijlen electro en metal. Kickdrum (Roland R-70) door de 3630 klinkt gewoon heerlijk. Snare met gate ook trouwens!
Op basgitaar doet 'ie wat 'ie moet doen, en met vocals ook (met achter het kanaal in side-chain een parametrische eq als de-esser).

Echt prima hierzo!:okdan:
 
Ik heb zelf een dbx166xl, DrawmerMX30 en Nano.
Maar die dbx166xl heeft toch wel desnelste Gate die ik ken. Je kan echte vette breaks maken met die Gate. En ik vind dat de gate van de dbx het geluid erg met rust laat voor de rest. Gewoon een hele snelle attack.
Wat leuk is om bijv. een Kick en OpenCymbal tergelijk door de comp. en dan kan je van de cymbal echt een hihat maken op de dbx. Op de Nano en MX30 lukt mij dat echt niet :)

Zeg rocksteadybeat, hoe bevalt die MX30 (behalve de snelheid van de gate dan!) als compressor?
 
Zeg rocksteadybeat, hoe bevalt die MX30 (behalve de snelheid van de gate dan!) als compressor?
Ik gebruik hem weleens als mastercomp maar daar is die niet erg bijzonder in,
ik vind dan waves op de pc van me maat veel beter.Maar iig ik vind de mx30 lekker om synth partijen in elkaar te smelten, Bass uit Juno en TB door dbx en dan sidechainen met de kick :P, oftewel dbx is in mijn geval meer voor drums.
De nano gebruik ik eigelijk niet zo veel in me hokkie. Meestal live als limiter.
 
Back
Top