soundcards + latency

Beatbrother

Stamgast
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
327
Locatie
Belgiƫ
Ik heb ne nieuwe PC gekocht, maar nu is mijn vraag dus ...

Wat is de beste soundcard voor in mijn PC (professioneel) ?

Ik heb momenteel Een Prodif Plus van Sek'D
Dat is een digitale kaart die ik via Adat aan mij mengtafel O2R kan koppelen ...

Ik heb nu momenteel nog mijn oude configuratie (dus een oudere pc met deze kaart), maar nu ik meer gebruik wou maken van Softsynths, merkte ik dat ik vrij veel latency had ....

Ik geloof 48 ms ....
Dus als ik mijn toets indrukte, hoorde ik niet onmiddellijk geluid ...
Aan wat kan dit dan nog liggen ?

Zou het opgelost zijn met een snellere pc en met een nieuwe soundcard (Ik dacht een Hammerfall) ?

Greetz Bart !
 
Hoi beatbrother, een rme werkt erg fijn met een O2r, erg weinig problemen en tot 1,5 ms latency bij een collega producer. Dit op een P4 1,9 Ghz onder Logic 5.3
Ik wil zelf ook zo snel mogelijk over op een RME vandaar ook m'n vragen over dat overclock verhaal een tijdje terug.
Ik zag ze gisteren op een duitse site voor 319 euro, da's dan voor de hammerfall light, dus niet de nieuwe dsp versie.
 
Adat = RME = geen gezeik :)
 
Origineel geplaatst door Beepr
Hoi beatbrother, een rme werkt erg fijn met een O2r, erg weinig problemen en tot 1,5 ms latency bij een collega producer. Dit op een P4 1,9 Ghz onder Logic 5.3
Ik wil zelf ook zo snel mogelijk over op een RME vandaar ook m'n vragen over dat overclock verhaal een tijdje terug.
Ik zag ze gisteren op een duitse site voor 319 euro, da's dan voor de hammerfall light, dus niet de nieuwe dsp versie.

Die duitse site ....

Bedoel je de Music Store ?
Daar staat m voor 319 euro ...

Ik haal alles van materiaal ginds ....

Dat is de LE => dus de ligt, maar wat is daar verschil aan en wat doet die DSP ?

Greetz Bart !
 
Eh.. zou het even moeten checken, maar als je hem daar gezien hebt, zal dat hem zijn...bij de rest van de oosterburen was de RME een stuk duurder. De light versie heeft 2 adat in en outs, dus 16 kanalen, en de gewone heeft 3 in en outs (24 kanalen) en een bnc connector voor wordclock zodat al je digitale spulletjes aan 1 clock gesynced kunnen worden. de light versie kan je trouwens uitbreiden met een kaartje van rond de 140 euro zodat je een volledige hammerfall krijgt met een extra adat poort en de genoemde wordclock connector.
De gewone hammerfall is nu vervangen door de dsp versie en is nu niet meer te koop, officieel dan. Deze versie biedt extra mix mogelijkheden voor audio, maar aangezien je ook met een O2r werkt lijkt dit me zinloos, tenzij je in de toekomst helemaal in de pc wil gaan mixen. Ikzelf ga voor de light versie zodat ik m'n oude s3000xl's eruit kan gooien en op softsynths en samplers kan overstappen, ik heb nu 2 ad/da boards in de O2r en die gaan vervangen worden door 2x adatboard. De andere inputs blijf ik dan voor m'n indigo, nova en andere synths en effectjes gebruiken. Lang verhaal geworden, maar hoop dat het toch een beetje duidelijk is.
Mzzls, Ed
 
Back
Top