Yamaha DX7 vs DX200 sound

Vraagje over de dx200 ivt de dx7: heeft de dx200 dezelfde of meer algoritmes als de dx7? Je weet wel die operator structuren.

Ze hebben beiden 6 operators en 32 algoritmen. VOor zover ik weet zijn de algoritmen ook gelijk aan elkaar.

Verder zijn de 2 apparaten ook Sysex compatible dus zullen de engines behoorlijk dicht bij elkaar zitten.
 
Idd, zelfde algoritmes, het zijn conceptmatig om het zo maar ff te noemen dezelfde synths, alleen heeft de dx200 als toevoeging een multi-mode filter wat toch wel erg rielekst is.

Maar zijn de DX7 en Dx200 gelijk? Nee. Er zijn natuurlijk andere chips en componenten gebruikt, dus de Dx200 klinkt veel netter, je mist het geruis van de DX7 bv. en dat is dan weer een nadeel van de 200 :D
 
Voldoet misschien niet helemaal aan de vraag van de topicstarter, en is al vernoemd, maar toch nog even voor de zekerheid...

Als je op zoek bent naar die typische 80's FM sound zou je ook een SY77 of TG77 (rack module) kunnen overwegen. Zijn niet zo duur, en zijn veel uitgebreider dan de DX7 omdat ze FM en rompler slim combineren, en natuurlijk multitimbraal, met effecten e.d....
Bovendien kun je alle bestaande DX7 sounds ook in deze synths laden.
 
topicstarter heeft de TG77 al :)

maar soms mis ik toetsen om aan tafel beneden wat te klooien ook...
 
Speciaal voor Yoozer :D :

Een DX7 klinkt WARMER

:koffie: :P

Heb mijn DX200 de afgelopen dagen flink wat laten zonnen maar hij klinkt nog altijd hetzelfde... Doe ik wat verkeerd? :W
 
Heb mijn DX200 de afgelopen dagen flink wat laten zonnen maar hij klinkt nog altijd hetzelfde... Doe ik wat verkeerd? :W

Oven voorverwarmen op 180. En dan twintig minuutjes reflowen.

P
 
Back
Top