emagic unitor8 met een pc en xp........

dj alfa

Ingeburgerd
Lid sinds
25 juli 2005
Berichten
82
Locatie
winterswijk
Mischien kan iemand me verder helpen ik heb een pentium 4 3.2 ghz. intern geheugen 1 ghz.
en heb er een m- audio audiophile 24/96 geluidskaart in zitten. Ik gebruik cubase sx 3.02.
nu heb ik een emagic unitor 8 gekocht < nu allen nog goed aansluiten?!
verder heb ik een Roland jv 1080 module , korg x5d keyb. , gem sk 76 keyb. en een m-audio uc-33 controller.

Mijn vraag hoe suit ik dit goed aan en wat voor (actuele) driver moet ik gebruiken voor de unitor 8 ?
o, ja er zit geen usb poort op de unitor 8 , maar een 9 polig serieel stekker.

Wie werkt er ook met een unitor8 en een pc met xp, krijg ik dit nog goed aan het draaien?? stabiel....??

Alvast bedankt........... groet , dj alfa :confused:
 
Ik werk ook met een unitor8 met XP. Werkt goed, helaas serieel he.. had liever een AMT8 met USB gehad maar goed...

Ik gebruik Unitor8 control versie 3.0 en dat werkt stabiel en strak.
 
heb ook wel eens een amt8 gehad op mijn xp machine. seriele aansluiting werkt prima, maar je moet 'm niet lostrekken als alles aanstaat. Geeft een crash :) Was zo gewend aan usb, dat ik ff vergat dat je seriele verbinding niet straffeloos kunt verbreken...
 
He, Klausito

Nou, ik kan die versie 3.0 niet vinden? is dit dan de laatste/ nieuwste??
Waar heb je die gedownload? ik heb de dacht ik laatste versie win2k van 21-01-2002 had ??
oke , bedankt alvast ik hoor het wel.:) laterrrrrrrrr...........
 
Dank voor de link, ik was er eigenlijk ook nog naar opzoek. Binnenkort weer eens mijn AMT8 Unitor8 combi nieuw leven inblazen en alle MIDI weer eens goed aansluiten.
 
Mijn vraag hoe suit ik dit goed aan
Je sluit van je gear de midi outs aan op de midi ins van je unitor. En van de midi outs van de unitor ga je naar de midi ins van je gear.

> er zit geen usb poort op de unitor 8 , maar een 9 polig serieel stekker
Dat is een seriele interface, die sluit je aan op de seriele poort van je pc. De driver die ik je gemaild heb herkent je unitor dan en met de software programmeer je hem.

Voorbeeld:
Je sluit je GEM midi out aan op unitor in 1, je Korg keyboard op unitor in 2 en die uc33 controller op unitor in 8 (ik noem maar wat). Dan sluit je de midi in van je GEM aan op unitor out 1, midi in van Korg op unitor out 2 en de midi in van je Roland module op unitor out 3.
Met de software kun je dan bijv. programmeren dat je met je GEM keyboard je JV1080 bespeelt. Je programmeert dan unitor in 1 naar unitor out 3.

Zie plaatje (in mijn voorbeeld gaat bijv. input 8 naar output 8).
 

Attachments

  • unitor.jpg
    unitor.jpg
    25,8 KB · Bekeken: 70
Origineel geplaatst door dj alfa
heb ik deze patch ook in cubase nodig?

Ik gebruik geen cubase maar volgens mij kun je daarin sowieso aangeven welke in naar welke out gaat.
 
Back
Top