audio/midi problemen onder W2000 met emagic zooi

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Hoi,

Ik heb een 1 Ghz W2000 machine met > 256 Mb ram met een AW8 (en ik gebruik AW multimedia driver 3.1.82) en een Unitor 8 (unitor OS versie is 1.3.1) en ik draai logic platinum versie 5.1.0 .

Zo, da's een regel vol.

De afstemming van allerlei emagic producten blijkt echter moeilijker dan gedacht. Wat blijkt namelijk? Zodra ik 1 midispoor afspeel EN een audiospoor begint de midi te haperen (de audio loopt goed door). Zodra ik 3 stereo audio samples afspeel is de machine overbelast !!!!

Na wat gezoek bleken mijn ethernetkaart, videokaart, audiowerk en USB allemaal via ACPI onder IRQ 9 gevangen te zijn door W2000.

Door W2000 opnieuw te installeren en op het moment van scannen van de hardware F5 in te drukken bleek ik te kunnen kiezen voor een standaard-pc zonder ACPI. Mooi. Verder verliep die installatie vlekkeloos met als resultaat dat nu alle bovengenoemde kaarten hun eigen IRQ hebben. Vooral de respons van de videokaart is daardoor aanmerkelijk verbeterd (tip voor de gamers op dit forum!). Maar helaas, aan het midi/audio probleem veranderde helaas niks. Oh ja, of ik nou de ASIO of interne Audiowerk driver kies in logic maakt geen verschil, het probleem gaat daardoor niet weg / wordt er niet minder op.

Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt / tips wat ik nog kan proberen?
Zijn er lui die met succes W2000 voor sequencing doeleinden gebruiken met logic, een Unitor 8 en een audiowerk?

Z.
================
Oh ja, de 2e DutchBreakz CD is vers van de pers. En er staat een van mijn tracks op! Zie z-universe.dyndns.org.
 
Re: audio/midi problemen onder W2000 met emagic zooi

Origineel geplaatst door zaphod
Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt / tips wat ik nog kan proberen?

Wat voor een chipset zit er op je moederbord?
Toevallig hadden we vandeweek een draadje over VIA chipsets en de ellende die we daar allemaal mee kunnen hebben.

Oh ja, de 2e DutchBreakz CD is vers van de pers. En er staat een van mijn tracks op! Zie z-universe.dyndns.org.

Jij had de cd's al binnen? Ik zit nog te wachten... =(

R.
(yup! ook op de dbreakz vol.2 cd)
 
Ik heb een VIA KT133+686B Chipset.
Ik heb overigens toe ik de PC kocht ook een cd met drivers voor die chips gekregen maar die niet geinstalleerd. Is dat nodig / raadzaam?

p.s. Ja, ik heb de DBCD2 cd's al binnen. Klinken goed. Veel meer stukken met zang erin dan ik verwacht had.
 
uhm... maakt niet uit wat je met je drivers doet.... zolang je de VIA 4 - in - 1 driver maar wel installeert !

op www.via.com.tw staat overigens de nieuwste versie van deze driver.
 
via drivers zijn verveelend maar zullen niet of geen invloed hebben in midi, eerder in audio
 
Origineel geplaatst door zaphod
Ik heb een VIA KT133+686B Chipset.
Ik heb overigens toe ik de PC kocht ook een cd met drivers voor die chips gekregen maar die niet geinstalleerd. Is dat nodig / raadzaam?

Ik heb begrepen dat het soms verstandig is om te doen.
Ik weet dat op http://www.viaworld.com nieuwe drivers zijn down te loaden (de zgn. 4 in 1 drivers).
Voor mij heeft het geen baat gehad maar voor anderen weer wel.
Proberen dus.

Misschien zou het ook verstandig zijn om eerst ff een Ghostje te trekken van je huidige configuratie. Als het misgaat dan heb je altijd je Ghost image nog.
Scheelt weer zo'n :fuckoff: :( herinstallatie.

R.
(dit is trouwens mijn 100e postje! :biertje: )
 
Laatst gewijzigd:
Hmm, ik heb dat draadje over chipsets ff gelezen. Stemt mij in eerste instantie helaas niet erg optimistisch. Maar als de chipset de veroorzaker van de problemen is, zou dat ook wel eens kunnen verklaren waarom e.e.a. op een andere pc ook niet goed werkte. Wat die voor een chipset heeft moet ik ff nazoeken, maar het is ook een MAD machine en ik zie dat VIA met name spullen voor AMD-borden maakt.

Ik heb net de 4in1 driver van VIA geinstalleerd. Windows sloot niet goed af na de installatie maar na een herstart lijkt e.e.a. toch wel veel beter te werken.

De installatie van die driver lijkt e.e.a. toch wel aardig opgelost te hebben.

Thx 4 the tip!!!!
 
Hoi Jos. :)

VIA adviseert zelf met klem de 4 in 1 drivers te installeren VOORDAT je iets anders installeert. Via chipsets hebben ook aparte drivers nodig voor USB dus als je je unitor aan USB hebt hangen moet je die geloof ik nog los installeren.
 
Ik heb een 'originele' unitor 8 met VITC en LTC enzo.
Da's de voorganger van de USB variant.
Na die update van de VIA-drivers lijkt alles te werken :-)
 
Back
Top