rs7000 vs ableton live

jerzz

jerzzno
Lid sinds
12 mei 2003
Berichten
479
Locatie
Arnhem
Dag mensen;

Na een flinke tijd te hebben lopen klooien toch maar besloten hier een topic te openen.

Graag wil ik mijn rs7000 gaan sequensen met ableton live v6.03. Heb een m-audio audiophile24/96, heb de midikabels aangesloten op m`n soundcard/rs7000 en in de preferences van ableton gezocht naar hoe ik geluid er uit kan toveren. Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar. M`n rs geeft wel geluid over de monitors via m`n mixer; maar op m`n delta soundcard slaat ie niet uit?

Wie o wie kan mij uit de brand helpen??

tnx in advance!


J

_________________
 
mss ergens in de opties je geluidskaart op m-audio asio zetten .
 
Check ook de opties van ableton zelf even...of je de juiste asiodriver hebt en of je de inputs van je geluidskaart gebruikt.

Verder in ableton een audiokanaal aanmaken en dan de input voor dat kanaal goed instellen. (kan met één van die comboboxen onder het kanaal)


Greetz,

Merlin
 
Re: rs7000 vs ableton live

Origineel geplaatst door jerzz
Dag mensen;

Na een flinke tijd te hebben lopen klooien toch maar besloten hier een topic te openen.

Graag wil ik mijn rs7000 gaan sequensen met ableton live v6.03. Heb een m-audio audiophile24/96, heb de midikabels aangesloten op m`n soundcard/rs7000 en in de preferences van ableton gezocht naar hoe ik geluid er uit kan toveren. Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar. M`n rs geeft wel geluid over de monitors via m`n mixer; maar op m`n delta soundcard slaat ie niet uit?

Wie o wie kan mij uit de brand helpen??

tnx in advance!


J

_________________

Heb je alleen de midikabels aangesloten dan? Of ook de audiokabels?
 
Origineel geplaatst door Merlin
Check ook de opties van ableton zelf even...of je de juiste asiodriver hebt en of je de inputs van je geluidskaart gebruikt.

Verder in ableton een audiokanaal aanmaken en dan de input voor dat kanaal goed instellen. (kan met één van die comboboxen onder het kanaal)


Greetz,

Merlin

merci bien, xal er eens een blik op werpen.
 
Hoi jerzz!

Wat wil je eigenlijk bereiken?
Met Ableton de RS aansturen via midi-clock zodat de RS gesynchroniseerd is aan Ableton? Dus Ableton als "master" en de RS als "slave"?
Of iets anders?

Als je de RS wilt sync-en met Ableton dan moet je ervoor zorgen dat:
- Ableton via de midi uitgang van je geluidskaart een midi-clock naar buiten stuurt. Hoe dit moet dat weet ik niet want ik gebruik Ablton Live niet.
- De midi uit poort met een midi kabel verbonden is met de midi-in van de RS.
- De RS als volgt is ingesteld: Ga naar de 2e "utility" menu pagina en kies bij "Midi Synch" de optie "Midi" en exit dit menu weer.

Laad een programma in de RS en druk op "Play". De RS zal nu wachten todat de "master" gaat spelen. Als het goed is dan zal nu als je Ableton start ook de RS gaan spelen in hetzelfde temo.

Ik doe dit regelmatig met Cubase en de RS7000, werkt als een trein!

Mazzel,
Floris.
 
Ik had gisteren een syncprobleem met Numerology als master.
Bleek na lang zoeken op de slave waarom die niet meeliep dat ik op de master de "send midi clock" optie had uitstaan....
:stupid

Vroegah was alles betahh.... toen zond gewoon alles standaard midiclock :dj:
 
kan me herinneren dat ik met Cubase en de RS werkte en ik ergens een remote-patch heb gedownd....
ff googlen misschien. van wat ik me herinner heet het RS7000 remote-patchscript for Cubase o.i.d.
ik weet niet of ableton ook een dergelijke funtie heeft..lijkt me wel gezien ze zeggen dat het zo fijn voor 'Live' is....*D

het bestandje wat je dan hebt is eigenlijk gewoon een soort tekstbestandje wat je (bij Cubase i.i.g) in de install-map van Cubase zelf moet zetten...
iets van C:program files/steinberg/cubase/Cubase remote...als ik het me herinner.

suc6
 
Re: rs7000 vs ableton live

Origineel geplaatst door jerzz
Dag mensen;

Na een flinke tijd te hebben lopen klooien toch maar besloten hier een topic te openen.

Graag wil ik mijn rs7000 gaan sequensen met ableton live v6.03. Heb een m-audio audiophile24/96, heb de midikabels aangesloten op m`n soundcard/rs7000 en in de preferences van ableton gezocht naar hoe ik geluid er uit kan toveren. Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar. M`n rs geeft wel geluid over de monitors via m`n mixer; maar op m`n delta soundcard slaat ie niet uit?

Wie o wie kan mij uit de brand helpen??

tnx in advance!

Maaruh, midi slaat toch ook niet uit op je soundcard, midi is geen geluid maar data, je zal echt een instrument op je midi kanaal moeten laden om het vervolgens met de midi te voeden.
 
Re: Re: rs7000 vs ableton live

Re: Re: rs7000 vs ableton live

Origineel geplaatst door Galo
Maaruh, midi slaat toch ook niet uit op je soundcard, midi is geen geluid maar data, je zal echt een instrument op je midi kanaal moeten laden om het vervolgens met de midi te voeden.

Ik denk dat de topicstarter met midi vanuit ableton de geluiden in de RS wil sequencen en de audio weer wil opnemen in ableton....tenminste...daar lijkt het mij op??
 
Re: Re: Re: rs7000 vs ableton live

Re: Re: Re: rs7000 vs ableton live

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik denk dat de topicstarter met midi vanuit ableton de geluiden in de RS wil sequencen en de audio weer wil opnemen in ableton....tenminste...daar lijkt het mij op??

Daar heb je helemaal gelijk in.. Ben nu even aan het klooien en zie dat de rs data uitstuurt naar ableton; toch is het nog een hoop uitzoekwerk. M`n metronoom blijft tikken en kom ongetwijfeld voor nog meer verrassingen te staan. Bedankt voor de uitgebreide antwoorden hierboven iig. Ben er nu mee bezig en als het me gelukt is dan laat ik het hier wel weten!
 
metronoom blijft tikken ? kan je afzetten in 'utility'...
 
Luister eerst eens met een koptelefoon direct op je RS7000 of deze geluid geeft als je via ableton midi instuurd.

Als dat zo is dan moet je bij de routing van je audio interface zijn. Zo niet moet je eerst uitzoeken via welke midi kanalen en noten je de RS moet aansturen.
 
Laatst gewijzigd:
Heb in de attachment de midisettings voor ableton en de rs/of welk ander midi apparaat dan ook bijgevoegd... Als je dit als opstartfile gebruikt en je je hardware op de correcte outputs hebt gezet zou je zonder probleem je hardware met ableton moeten kunnen aansturen...

Iedereen veel plezier ermee!

Bedankt voor de reacties :)
 

Attachments

  • midisettings project.zip
    11,9 KB · Bekeken: 72
vette shit! thanx!
vanmiddag even uitproberen!
 
Back
Top