Juno106 naar SH106

Origineel geplaatst door Niel
Nee, ding is in NL omgebouwd door een bedrijf wat dat deed. Gebruikte onderdelen zijn vooral HOUT met een laag grijze verf erop. Ik zal nog foto's maken.


Ik ga naar 3 octaafs, onderste en bovenste octaven laat ik weg. Met de transpose knoppen kan je ook genoeg. In de praktijk gebruik ik de middelste 3 het meeste. En via midi heb je toch nog altijd het bereik wat je wilt.


Ik snap je motivatie, maar als je naar het plaatje kijkt van een 3 octaafs 106 dan is dat toch wel een stuk geiler :{ dan een rack/toestloos model ..... en daar gaat het de meeste hier toch ook om he ;)


Ik zal kijken of het nog werkende te krijgen is voordat ik hem definitief eruit haal en verkoop/ruil. Ding zit zo te zien op dezelfde manier vast als het normale keyboard (stekkers).



Desnoods bouw ik er een laag onderin bij, waardoor hij ietsje hoger staat. Externe trafo's zie ik niet zitten, eurostekker mod wel (ga ik bij beide juno's doen)

Soldeerervaring heb ik (zie 909 modificatie) en nu ook de juiste tools (dremel etc) om het NETJES te doen.


GO NIEL go niel mad professor:geslaagd:
 
Dus je gaat de juno kleiner maken zoals die op de foto? Die ziet er zo cool uit..
Let wel op dat bepaalde componenten opzettelijk uit de buurt van de trafo geplaatst kunnen zijn in verband met storing.
Ben benieuwd hoe dit verloopt!
 
Niel check ff marktplaats daar staat een 106.

"Speelt niet, maar dat is door een kenner waarschijnlijk eenvoudig te verhelpen. Is recent nog voorzien van een nieuwe chip (een van de 6 stemmen deed het nl niet meer). Verder in uitstekende toestand.
 
.... ombouwen van een juno 106 naar een kleiner model, ook wel even voor het gemak SH106 genoemd 8o)

attachment.php


Om te beginnen....

Hee, heb je dat plaatje nog?
 
Back
Top