Alpha juno desktop mod

:erm: daar ben ik het met kalusi toch wel een beetje eens: dat hout vind ik ook niet echt mooi..
Maar ach,da's smaak he?
 
Okee dan Niel:okdan: vette shit....gewoon DOEN. Misschien een idee om die houten plaat te schuren en spuitbus erover heen??? Ik vind dit wel machtig hoor.....meer dan de helft van al die synths bestaan toch uit lucht en het is zo fucking onhandig om allemaal mee te sjouwen. Top idee dit, knutselaar:mega:
 
Als je het echt l33t wil doen moet je deze gast vragen om even een plaat voor je te designen:

http://customsynth.co.uk/

en dan zou ik de Bank-knoppen vervangen door echte druktoetsen. Magoed, da's al wat minder hobby :).
 
Als je het echt l33t wil doen moet je deze gast vragen om even een plaat voor je te designen:

http://customsynth.co.uk/

en dan zou ik de Bank-knoppen vervangen door echte druktoetsen. Magoed, da's al wat minder hobby :).

Die JX3P incl. programmer vind ik wel cool!

Hey, ik zie net dat hij ook van die beast 303's maakt. @Niel, een 303 met toetsen, is dat geen leuk project?
 

Attachments

  • DSCF9197.jpg
    DSCF9197.jpg
    84,4 KB · Bekeken: 65
als jullie leuke voorstellen hebben als alternatief voor die houten plaat :D ik ben één en al oor. Kleurtje spuiten/verven kan idd ook.

Spul laten ontwerpen lijkt mij ook super, maar dan moet er zich eerst een financier aandienen ;)
 
Der bestaat van die kunstof 'platen',
bv voor elec. schakelingen op de bouwen,
wel meestal oranje, maar mss gemakel'k te 'painten'
 
Niel, ander vraagje:

Die gemodde Juno mist straks zijn klavier. Is de Local Off zetten voldoende om dat gemis te omzeilen, m.a.w. dat de synth straks geen (softwarematige) kuren heeft ofzoiets?
 
Zit er nergens een stuk kunstof op die @juno dat je kunt gebruiken ipv dat hout? En dat stuk met dat grafiek erop, is dat niet bruikbaar om het aandeel hout te verminderen? Wat ook gaaf zou zijn, n.a.v. die JX3P+PG200, een gemodde alpha juno maken met pg300 erin (al dan niet met of zonder toetsen).
 
als jullie leuke voorstellen hebben als alternatief voor die houten plaat :D ik ben één en al oor. Kleurtje spuiten/verven kan idd ook.

Spul laten ontwerpen lijkt mij ook super, maar dan moet er zich eerst een financier aandienen ;)

persoonlijk zou ik die houten plaat niet vervangen maar gewoon een kompleet nieuwe behuizing maken, dus ook die oude juno meuk weg.

een mooie metalen bak maken waar je misschien evt. later zo'n sticker overheen plakt met de layout (zo'n zelfde soort als je x0x project)
 
persoonlijk zou ik die houten plaat niet vervangen maar gewoon een kompleet nieuwe behuizing maken, dus ook die oude juno meuk weg.

een mooie metalen bak maken waar je misschien evt. later zo'n sticker overheen plakt met de layout (zo'n zelfde soort als je x0x project)

Dat is natuurlijk de mooiste oplossing. Hou je het strak. En dan het liefst met de pg300 geïntegreerd..
 
Zit er nergens een stuk kunstof op die @juno dat je kunt gebruiken ipv dat hout? En dat stuk met dat grafiek erop, is dat niet bruikbaar om het aandeel hout te verminderen? Wat ook gaaf zou zijn, n.a.v. die JX3P+PG200, een gemodde alpha juno maken met pg300 erin (al dan niet met of zonder toetsen).

De hele bak is van metaal, alleen de zijpanelen zijn van plastic.
PG 300 is leuk, net als een complete behuizing, maar daar is het geld niet voor (en de zin ook niet).
 
als jullie leuke voorstellen hebben als alternatief voor die houten plaat :D ik ben één en al oor. Kleurtje spuiten/verven kan idd ook.

Pak de behuizing van een ouwe beige computerkast. Goed, de paintjob heeft meestal wel een reliefje, maar da's een erg el cheapo bron van staalplaat die ook nog eens makkelijk te vouwen is. Wel een paar L-profielen er in bouwen zodat het niet wobbelt.
 
Die JX3p is idd wel heel erg ruig.
En wat denk je van een witte SH101 :D
Ik zou wel een Oranje willen (HOLLAND) :D :D :D

DSCF928902.jpg

Ik wil die witte banaan :{

Maareuh, Niel, vette shit hoor! Idd, een PG-300 inbouwen is helemaal te gek, maargoed, wel hoop werk en cash weer... Aan de andere kant, een Juno met schuiven, knoppen én een desktop-behuizing... Sign me up! :{
 
Mja, of Juno 0,25
 
Gaaf,ik zou eerder een zwarte alu plaat of zwart metalen deksel gebruikt hebben van top van oud hifi ding bvb.

ook zaag je rechter met metaalzaag ipv dremel.

je kan de bodem iets dieper maken,en er een switched psu ingooien.
 
Back
Top