Alpha juno desktop mod

Als je het echt l33t wil doen moet je deze gast vragen om even een plaat voor je te designen:

http://customsynth.co.uk/

en dan zou ik de Bank-knoppen vervangen door echte druktoetsen. Magoed, da's al wat minder hobby :).


dat ziet er allemaal strak uit, al die ook jupiters pimpen? :L
 
Pfff die houten plaat ziet er niet uit, maar dat is op te lossen met een goede spuitbus of een dunne plaat zwart plastic (die je voor weinig bij de modelbouwzaak kunt halen ;-) ). Ik had gehoopt dat je die houten plaat ging gebruiken voor de zijpaneeltjes eigenlijk :( Wel stoer project verder. Ik twijfel nog steeds of ik mijn Sh1000 niet in een desktop model moet omtoveren :-)
 
spuiten denk ik ook beter, heb genoeg kleuren liggen + lak.
Project staat in de hoek van de huiskamer te wachten tot ik weer zin/tijd heb hiervoor. Daadwerkelijk weer muziek maken vind ik op het moment even belangrijker :mega:
 
heej er was toch ergens de mogelijkheid om een functie toe te kennen aan midi-cc bij de juno? ik heb hier een klein pocketpedal liggen waarmee je een potmeter midi-cc uit kunt laten sturen... als dit kan ga ik m misschien wel in mn junootje bouwen, word er gek van dat ie niet met standaard controllers te tweaken is.. en hij is idd te groot naar mijn mening daar ik geen toetsenman ben en hem wel het podium op meezeul puur voor de sound. ik heb hier inspiratie opgedaan!
 
heej er was toch ergens de mogelijkheid om een functie toe te kennen aan midi-cc bij de juno? ik heb hier een klein pocketpedal liggen waarmee je een potmeter midi-cc uit kunt laten sturen... als dit kan ga ik m misschien wel in mn junootje bouwen, word er gek van dat ie niet met standaard controllers te tweaken is.. en hij is idd te groot naar mijn mening daar ik geen toetsenman ben en hem wel het podium op meezeul puur voor de sound. ik heb hier inspiratie opgedaan!

Je moet de pedal control toewijzen aan de VCF of aan de VCA, verder hield het wel op met CC's.
 
klopt... weet dat er maar een of twee midi-cc gelezen kan worden door de juno... de pocketpedal kan ook maar 1 potmeter omzetten in midi-cc dus komt mooi uit. maar kan je dan zelf bepalen of dat cutoff of resonance is? lijkt me geen doen als je iedere keer voor een optreden alle functies langs moet voordat je ergens een midi-cc functie aan toegekend hebt.
 
ik snap eigenlijk niet waarom Niel geen nieuwe kast heeft gemaakt van een stukje aluminium????
kun je gewoon lekker extra features inzetten... ik denk dan bijv. aan een analoog lp-filter of een tube-overdrive en delay uit een cheap delay pedaaltje geschroefd...
junodesktop.jpg
 
ik snap eigenlijk niet waarom Niel geen nieuwe kast heeft gemaakt van een stukje aluminium????
kun je gewoon lekker extra features inzetten... ik denk dan bijv. aan een analoog lp-filter of een tube-overdrive en delay uit een cheap delay pedaaltje geschroefd...

Omdat:

Dit probeer project wil ik zo goedkoop mogelijk doen.
In totaal, als het goed is, ben ik aan het einde 15 euro kwijt + 3 dagen werk.

Je idee ziet er verder wel leuk uit, misschien in de toekomst een idee maar nu ben ik voorlopig niet van plan om deze juno af te maken, andere prioriteiten.
 
hhm misschien eerst maar eens op het forum vragen of iemand een oude juno oid heeft liggen met kapotte toetsen of lelijk versleten huis. misschien wil diegene mijn juno in ruil? voordat ik iets ombouw waar andere mensen zeer gelukkig van zouden worden
 
even een schop van deze tread omdat ik mijn alpha juno 2 aan het repareren ben .
Hier deden na de grote val [klein leed tread ] een paar toetsen niet meer en 1 gebroken.
Na wat zoeken op het internet wat die kleine instel potmetertjes doen. [iemand een idee ?..ik weet het nog steeds niet] kwam ik deze mod case tegen.
Deze is dus NIET van mij !!! ;)

4122530139_07d2e18f4e_b.jpg
 
@ Peter

Ik heb hier wel de Alpha2 SM voor je...staat het daar niet in? Ook evt de Alpha1 SM hiero...
 
Back
Top