Yamaha Motif XS

Dit zou de nieuwe Motif XS6/7/8 moeten zijn. Volgens deze bron wordt dit de nieuwe Motif XS.
Uiteraard (nog) geen officiële bevestiging maar dat is bij Yamaha altijd het geval.

yamahamotifxs72cs3.jpg


61/76-touch sensitive keys or 88-key weighted action keys
Hopelijk blijft Yamaha hier gewoon dezelfde klavieren gebruiken als in de Motif Classic en ES workstations.
New UI with large color LCD and 8 knobs and sliders
Zou het ook een aanraakscherm zijn?
Xpanded Articulation Synth engine with 355MB of WAVE ROM
In de Tyros II gebruikt Yamaha Super Arcticulation
Studio-style mixing environment with Virtual Circuitry Modeling effects
VCM, COSM, MMT ... als het maar klinkt zeker?
4 intelligent arpeggiators with instant Performance Recording
gedaan met REC ARP, nu 'instant' speelplezier.
Integrated Sampling Sequencer with 1GB of optional memory
Net als de huidige Motif ES workstations. Hopelijk kunnen samples nu geladen worden d.m.v. USBv2-ondersteuning
Total Computer Integration and Cubase AI software included
Geen flauw idee wat 'Cubase AI' software zou moeten zijn (misschien een typo?)

En de
MM6 Mini Mo wordt dan de Motif XS zonder workstation features:

yamahamm62ov6.jpg

Key sounds from the Motif line of synthesizers
Real Time Knobs for controlling filter and EG
Built-in grooves
Performance Mode
Cubase LE software included

Misschien is het nog te vroeg maar ... ik las nog niet veel over mLAN?
 
articulation voices-> mega voices.

articulation voices-> mega voices.

De ES introduceerde de ''Mega Voice'' technologie...

En met de XS krijgen we (wat de Tyros 2 ook heeft?) ook de ''articulation voices'' erbij, alleen heet het bij de Yamaha synth lijn anders geloof ik ?

1 Mijn vraag: wat zijn nu de verschillen van deze 2 voice technieken ?

2 Is het principe megavoices en Voice articulations hetzelfde bij de Tyros 2 lijn en de Motif XS lijn?

3 Klopt het dat de ''cool,sweet en live voices'' (Psr/Tyros/Motif lijn) ook heel vaak de 2 nieuwe technieken bevatten nl: megavoices en voice articulations ?

4 Beetje een laaste vraag: Hoeveel articulation voices bezit de XS/Tyros 2 dan eigelijk?


Die saxephones uit de Yamaha Tyros 2 zijn de mooiste en de beste saxen die ik ooit uit een synth/workstation/module/vsti heb gehoord...:{

Ook de concert gitaar uit de Tyros 2/XS is op dit moment de beste nylon die ik uit synths/workstations heb gehoord...

Verder volle; Strings (orchestral,ensemble), geweldige fluiten,kopere blazers...

Zou deze vragen erg graag beantwoord zien, daar ik interesse voor de XS/Tyros 2 heb! Mijn dank is groots...


*D
 
Dan zouden er veel topics op slot kunnen als we het zo zouden gaan doen. gok zo een derde van alle topics ;)

Graag mensen die een van de 2 hebben en er wat zinnigs over kunnen zeggen...

De vragen zijn ook nog eens genummerd, dus dat zou het makkelijker moeten maken.
 
als we t op jouw manier doen jaccis hebben we hier straks meer non-informate dan bij de belastingdienst :)
 
Laatst gewijzigd:
Als je te lam bent om zo'n ding in de winkel te gaan checken moet je verder ook niet mauwen dat anderen er zo weinig over willen vertellen.
Zowieso is hun mening altijd vertroebelt omdat ze toch al een zak centen voor die bak hebben uitgegeven.
 
Origineel geplaatst door Ensemble
Als ze nu een outputuitbreidingskaart zouden uitbrengen dan had ik die zonder twijfel direct gekocht.

Die zijn er toch?

- AIEB2 I/O Expansion Board
- mLAN-16E
 
Die AIEB2 staat niet bij de Motif XS als accessoire, dus werkt die uberhaupt wel?
En kan ook nergens vinden dat die optical's ook adat aankunnen.

En die mlan is geen optie want de mlan support is en blijft treurig.
 
Origineel geplaatst door fuse
Die AIEB2 staat niet bij de Motif XS als accessoire, dus werkt die uberhaupt wel?

Je hebt gelijk, de PLG en AIEB kaarten worden niet meer ondersteund. Via de MLAN16E2 heb je 16 digitale mono uitgangen, te routen naar je DAW.

En wat service betreft, ik had binnen 15 minuten een reply op mijn vragen en dat waren er een hele boel.
 
Origineel geplaatst door Batteraaf
En wat service betreft, ik had binnen 15 minuten een reply op mijn vragen en dat waren er een hele boel.

De laatste keer dat ik een vraag stelde aan yamaha support kreeg ik ook binnen een paar minuten een antwoord. Boven verwachting :D
 
XS Loyalty programma

XS Loyalty programma

Voor de eigenaren van een XS die het nog niet weten; even je XS registreren met #nr op info AT yamaha-motif.de. Je krijgt dan een link naar een server van Yamaha waar een .zip file staat.

Ohwjaa... Je moet wel de DIMM uitbreiding hebben!!

YAMAHA Motif XS

„European Loyalty Content Package“


De „European Loyalty Content Package“ is een product van YAMAHA MUSIC CENTRAL EUROPE voor geregistreerde gebruikers van de European „Motif XS Loyalty Program”.
The Download-package bevat de volgende inhoud:



 De 3-Layer Yamaha S700 Stereo Piano (32 MB), standard in de S90ES

 Een nieuwe voice-bank (128 Voices),geprogrammeerd door de Yamaha Voicing Team.

 Een extra voice-bank met totaal 128 Voices, geselecteerd van de optionele soundsets van EASY SOUNDS en DCP-Productions.

 XS Loop- und Phrase Package

 MOTIF XS Quick Guide

Inhoud download-package:

LoyaltyS700.X0A

Bevat samples en voices van de “3-Layer Yamaha S700 Stereo Piano”. De voices zijn te vinden in de User-Voice Bank 2 (Voices 1, 2, 3, 4, 5, 9 en 17).
Selecteer File-Type “All” om de voices te laden. De file bevat 32MB Samples. Men moet eerst de optionele DIMMs (DIMM256X2TM of DIMM512X2TM) installeren om de samples te kunnen laden.
Let erop eerst de eigen user data te saven alvorens de nieuwe klanken te laden!
The Factory sounds kunnen opneuw geladen worden door de UTILITY-Job functie; “Factory Set”.

Loyalty2_Europe.X0A

Bevat twee complete User Voice banks.
User Voice Bank 1 bevat 128 Voices, geselecteerd van de optionele soundsets van EASY SOUNDS en DCP-Productions.
User Voice Bank 2 bevat 128 voices, geprogrammeerd door ‘t Yamaha Voicing Team.
De User Voice Bank 3 bevat de Factory Voices van User Voice Bank 1.
Selecteer File-Type “All” om te laden.
Let erop eerst de eigen user data te saven alvorens de nieuwe klanken te laden!
The Factory sounds kunnen opneuw geladen worden door de UTILITY-Job functie; “Factory Set”.

Folder “Loops&Phrases_WAV”

„XS Loop- en Phrase Package“ bevat 32 MB Samples (WAV-Format). Deze files kunnen direct geladen worden in songs of voices (File Type “WAV”) of kunnen gebruikt worden in de audio-sequencer (b.v. Cubase AI).
Deze collectie bevat drumloops, synthgrooves en vocal phrases van de EASY SOUNDS Sample Library (www.easysounds.de).

MOTIF XS Quick Guide.pdf

Alleen beschikbaar in de Duitse taal.

Zie zipje voor de voice list
 

Attachments

  • xs loyalty nl.zip
    45,6 KB · Bekeken: 111
Yamaha europe en loyalty. Hypocriete hufters. :(
 
Origineel geplaatst door fuse
Die AIEB2 staat niet bij de Motif XS als accessoire, dus werkt die uberhaupt wel?
En kan ook nergens vinden dat die optical's ook adat aankunnen.

En die mlan is geen optie want de mlan support is en blijft treurig.

Ik reageerde op de reactie i.v.m. Motif/S90 waarin die kaart wel als uitbreiding kan gebruikt worden.

Hoe de mLAN kaart in de XS werkt weet ik niet (mLAN16E2 is trouwens niet compatible met de ES/S90ES).

De mLAN16E die ik in mijn ES8 gebruik doet het bij mij in ieder geval perfect en is een echt gemak. Ik heb zelfs mijn 01x een tijd geleden verkocht wegens overbodig.
-- Een i88x zou ik nog graag erbij hebben maar die zijn niet zo makkelijk te vinden -- iemand? --

Wel vind ik het weer jammer dat Yamaha een nieuwe mLAN-kaart maakt die weer niet compatible is met voorgaande mLAN apparaten. Zo is de mLAN16E2 niet compatible met bv. een 01x. Zo wordt het wel erg moelijk om een standaard te verkrijgen.
 
Origineel geplaatst door Septic
Maar wat schetst mijn verbazing: Er zitten maar 2 stereo outputs op!! De ES rack heeft er zelfs al 3. Ik weet wel dat het een workstation is, maar voor echt studio gebruik, waar mensen een hoop outboard hebben, is dit toch wel even een tegenvaller...

Hoezo is dat een probleem dan? Een beetje studio heeft toch een mixert?
 
Origineel geplaatst door Sjaak
Hoezo is dat een probleem dan? Een beetje studio heeft toch een mixert?

Hoe minder uitgangen, hoe minder je de output van je motif kan splitsen ten behoeve van je outboard gear... da's toch niet zo'n rare conclusie?
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Hoe minder uitgangen, hoe minder je de output van je motif kan splitsen ten behoeve van je outboard gear... da's toch niet zo'n rare conclusie?

Geen rare conclusie idd. Maar o zo eenvoudig om heen te werken, daar zou ik nooit een Motif voor laten staan als je die zo goed vind klinken.
 
Na wikken en wegen toch voor een XS gegaan i.p.v. een M3 (de M3 voelde mij toch een beetje te plastic aan en dan durf je niet voluit te spelen).

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de geluiden die er in zitten. Veel ongelooflijk realistische klanken (daarentegen een beetje weinig rauwe zaagtandgeluiden in de presets, maar ik kwam er snel achter dat die redelijk makkelijk snel te fabriceren zijn).

De interface van Yamaha is voor mij volledig nieuw, dus het duurt nog wel een tijdje voor ik alles onder de knie heb. Maar er zitten hier zat Yamaha experts op het forum.

Wat is dat trouwens met dat loyalty program?? Ik vind het een nogal beperkte lijst van kwlificerende producten. Zijn ze niet blij genoeg dat ik van een k2vx overstap, moet het perse een k2600 zijn? Beetje flauw van die gasten bij de aanschaf van een product van een paar duizend euro.
 
Re: moozus

Re: moozus

Origineel geplaatst door von haulshoven
heb de eerste motif gehad boh nix aan.
en nu al weer 1, had liever een AN4X gezien.

hier ben ik dus ernstig in gebreke gebleven, iets hard roepen zonder research!
heb deze machine (xs) getest in de shop en hij klinkt waanzinnig goed niet te vergelijken met de classic motif.

zo bij deze! 8>
 
Origineel geplaatst door rob'n
Wat is dat trouwens met dat loyalty program?? Ik vind het een nogal beperkte lijst van kwlificerende producten. Zijn ze niet blij genoeg dat ik van een k2vx overstap, moet het perse een k2600 zijn? Beetje flauw van die gasten bij de aanschaf van een product van een paar duizend euro.

Er loopt in de USA een actie dat je een DVD en CD van je Motif krijgt met volgens mij iets van tutorials en 1 ervan is de XS/ES content. Die actie konden ze hier op een of andere manier niet houden. Daarvoor is schijnbaar die Loyalty packager er. Beetje suffe naam eigenlijk, maar hij is wel dik.
 
Back
Top