welke sampler?

Ik ben dus de verkoper.. :)
Ik had gesmsed dat je misschien geen A4000 geformatteerde zip disc er in had zitten..
Die minder brede stekker is een IDE aansluiting voor de floppy, de bredere is een SCSI kabel voor de harde schijf en/of de zip drive. Mocht er geen tweede aansluiting op deze SCSI kabel zitten dan zou je de harde schijf er in kunnen zetten en aansluiten en de floppy drive weer in plaats van de zip zetten, kwa terminaten is alles zo aan te sluiten zonder dat je iets hoeft te veranderen. Wel er aan denken dat je de harde schijf moet mounten dan.
Maar bij mij werkte het perfect zoals ik het afgeleverd heb, dus in eerste instantie zou ik zeggen dat je een zip disc moet formatteren in de A4000 en dan nog eens proberen.
 
Wat zeker van belang is, is dat je de juiste kabels gebruikt voor SCSI!!!
Verkeerd aansluiten kan resulteren in schade aan het mainboard van je sampler en dat wil je echt niet. Zou zonde zijn als je op die manier een paar honderd euro aan gear naar de kloten helpt!

Volg de handleiding nauwkeurig wat betreft inbouwen van een harddisk want het steekt behoorlijk nauw!

Verder, als je scsi harddisk een jumper heeft dat ie continu op snelheid blijft, zou ik dat inschakelen, scheelt veel ellende met laden. 'k Heb zelf ook een A4000 gehad en soms, als ie niet wilde laden, moest je even naar de ZIP gaan en dan weer terug naar de harddisk.

Voor de rest moet ik zeggen dat het een bizar uitgebreide sampler is met mega veel opties. In feite heb je gewoon een hele dikke synthesizer maar in plaats van oscillatoren heb je de sample engine!

succes en blaas hem niet op he?! ;)

-C-
 
Internal hard disk drive
(3.5 inch)
performance requirements
Interface 50-pin SCSI

Internal Zipdrive
Interface 40-pin IDE (ATAPI)
 
Internal hard disk drive
(3.5 inch)
performance requirements
Interface 50-pin SCSI

Internal Zipdrive
Interface 40-pin IDE (ATAPI)

Dit snap ik niet?
 
Origineel geplaatst door RZB
Internal hard disk drive
(3.5 inch)
performance requirements
Interface 50-pin SCSI

Internal Zipdrive
Interface 40-pin IDE (ATAPI)

Dit snap ik niet?

intern wordt meestal gewerkt met een flatcable ( dit is een platte
kabel)hiermee verbind je bijvoorbeeld je harddisk met het
moederbord waar ook een aansluiting zit.
40-pin IDE (ATAPI) een zip drive met die aan de achterkant een
aansluiting heeft van 40 pinnetjes en daarop moet je een
flatcable op aansluiten met 40 gaatjes , echter is deze uit jouw
verhaal al aangesloten .
Het gaat om de Interface 50-pin SCSI , dit is het zelfde verhaal als hierboven
echter dan met 50 pinnetje en gaatjes en daarvoor heb je een flatcable
in het formaat SCSI ( Small Computer System Interface )(uitgesproken
als skoezie )voor nodig.
 
zijn er ook hardware samplers die 24 bit 48 khz opnames kunnen maken via de analoge input?.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Digimod
idd dat was de eerste en ook meteen de laatste van de z serie ;{

Idd jammer, vond die 2u en die plasticlook helemaal niks,
ook was ineens wat op de "S" standaard was, optioneel geworden (output-expansion, enz).
Slecht vermarkt, had wel gaaf geweest een 3u Z16 met alles erop en eraan,
want de klank is wat ik zo hoor heel erg goed, jammer nogmaals.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Akai Z4/8

Mooie bak dan die akai, ik ga het eens checken.

zelf 96 khz :{ gekkehuis.
 
Origineel geplaatst door gerrie79
Mooie bak dan die akai, ik ga het eens checken.

zelf 96 khz :{ gekkehuis.

Als het om de klank is moet je hem zeker eens gaan beluisteren,
prijs wordt ook steeds interessanter, overigens als je een MPC wilt
dan moet je de MPC4000 eens checken, ook deze gebruikt dezelfde
sample engine.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Als het om de klank is moet je hem zeker eens gaan beluisteren,
prijs wordt ook steeds interessanter, overigens als je een MPC wilt
dan moet je de MPC4000 eens checken, ook deze gebruikt dezelfde
sample engine.

Dat wist ik niet van die mpc4000, niet misselijk dus.

wat zou zon Z waard zijn, these days?
 
96khz heeft wel zijn prijs:

Maximum Polyphony : 64-Voices (32-Voices: 96kHz)

Kost je half zijn stemmen...
 
Z8 is inderdaad een lekkere bak hoor. Zo'n beetje alles aan mogelijkheden heb je aan boord en inderdaad kun je op 96 Khz samplen (al heb ik dat eerlijk gezegd nog nooit gebruikt).

Ben wel met Mikemix eens dat de oude lijn er beter uitzag maar daar is Akai helaas van afgestapt. Ik vind die volledig blauwe apparaten (MPC2000XL; MFC42) ook geen pan....maar ja, je kunt niet alles hebben.

Veel functionaliteit dus en wat ik zelf wel fijn vind is de 8 realtime controllers die je zelf kunt toewijzen aan van alles en nog wat. Zo wordt je sampler toch nog een beetje een apparaat waarmee je on the fly kunt freaken en synthese-truukjes uit kunt halen.

Ik vind het dus een fijne machine, zeker in combinatie met Ak.sys. Helaas ben ik dit programma onlangs kwijtgeraakt door mijn overstap naar Mac OS X , en het is me nog niet gelukt om de nieuwe versie van de Akai website aan de praat te krijgen :( Ik baal daar wel flink van, want voor het organiseren van je programs/samples en het toewijzen aan je keys is Ak.sys wel bijna noodzakelijk.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Z8 is inderdaad een lekkere bak hoor. Zo'n beetje alles aan mogelijkheden heb je aan boord en inderdaad kun je op 96 Khz samplen (al heb ik dat eerlijk gezegd nog nooit gebruikt).

Ben wel met Mikemix eens dat de oude lijn er beter uitzag maar daar is Akai helaas van afgestapt. Ik vind die volledig blauwe apparaten (MPC2000XL; MFC42) ook geen pan....maar ja, je kunt niet alles hebben.

Veel functionaliteit dus en wat ik zelf wel fijn vind is de 8 realtime controllers die je zelf kunt toewijzen aan van alles en nog wat. Zo wordt je sampler toch nog een beetje een apparaat waarmee je on the fly kunt freaken en synthese-truukjes uit kunt halen.

Ik vind het dus een fijne machine, zeker in combinatie met Ak.sys. Helaas ben ik dit programma onlangs kwijtgeraakt door mijn overstap naar Mac OS X , en het is me nog niet gelukt om de nieuwe versie van de Akai website aan de praat te krijgen :( Ik baal daar wel flink van, want voor het organiseren van je programs/samples en het toewijzen aan je keys is Ak.sys wel bijna noodzakelijk.

Was niet helemaal zo bedoeld (meer cynisch), techniek is prachtig, echter de koers was een voorbode op wat is gebeurd:
HW-samplers exit produktie.
 
Wat moet je in vredesnaam met een 96KHz sampler ? 96KHz sample CDs afspelen ? De hond pesten ? Het moet wel een beetje in je keten passen, en bij je muziek. Knappe jongen die het verschil hoort tussen 44.1 en 96 KHz in een zinvolle eindproduktie.
 
Back
Top