welke sampler?

Hoi mischien ben ik niet zo duidelijk geweest in mijn eerdere berichtje. Ik zoek een sampler waarmee ik samples kan knippen (laten knippen), bewerken en dan bespelen op mijn toetsen. Zodat ik ze in loops kan gebruiken. Dus ik maak een drum loop op mijn workstation en doe er dan een bijv. soul sample bij. Ik belde vandaag voor een Akai s3000xl maar de verkoper zij dat ik beter naar iets ander kon zoeken. Het zou ook handig zijn als de drumgeluiden die ik op mijjn computer heb staan in de sampler kon laden. (als er intresse is in de drumgeluiden die ik heb (meer als 75 kits) zou ik ze ook willen zetten op site)
 
Volgens mij kunnen alleen de mpc's een sample opdelen in parts en deze parts automatisch laten toewijzen aan je toetsen..

EMU samplers kunnen bv wel het startpunt van een sample laten aansturen door velocity.. Dus je kan een sample op de steeds ander punt laten starten. Dus op deze manier kan je ook je sample 'choppen'.

En zet die drumsamples maar online hoor.. Die komen altijd van pas. Of is het de overbekende drumcomputer set van music machines?
 
Hier staan allerlei makkelijke pdfjes voor de AxK.

http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA...22326,00.html?TextKeyword=&selectAreas=199000

Persoonlijk zou ik trouwens voor een A4000 gaan en niet voor A3000. Het prijsverschil is minimaal en het werkt stukken
handiger met een grotere display, schijnbaar iets betere knoppen en net iets meer functies

Loop divide functie op de AXK:
The Loop Divide function automatically slices a sample loop into several parts according to the beat, while simultaneously assigning each part to a different note.

De A4000/5000 site van yamaha!
 
Origineel geplaatst door dsil
[Persoonlijk zou ik trouwens voor een A4000 gaan en niet voor A3000. Het prijsverschil is minimaal en het werkt stukken

Nou, dat valt reuze mee hoor..
Persoonlijk vond ik het grotere display weinig toevoegen, ik vond de A3000 sneller werken, het leek wel alsof het de processor wat sneller was.. de A4000 reageert wat trager.
Daarnaast vond ik de waveform display eigenlijk onbruikbaar, hij is zo ongedetaileerd dat je er eigenlijk niks aan af kan lezen..

Wat wel een pluspunt is t.o.v. de A3000 is het feit dat de A4000 wav en aiff files kan lezen over scsi. Ook de knoppen zijn beter, werken wat smoother.
 
Laatst gewijzigd:
Hoi, ik heb net een A4000 gekocht maar nu heb ik een probleem als ik iets wil opnemen begint er een soort wijzertje te heen en weer tegaan in het midden onderaan het scherm. Als ik dan op andere knoppen druk reageert ie niet meer. Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verhelpen. Bedankt.
 
bedoel je met opnemen samplen?

Dan is het wijzertje gewoon een input meter die aangeeft of er signaal binnen komt. Waarom je dan verder niks kan doen weet ik niet!

Geef anders even wat duidelijker aan wat en hoe je het doet en wat je ziet, en wat er dan niet lukt!
 
Het is als volgt: Als ik hem aan doe zit ik in het Play menu zodra ik op REC of DISK menu druk loopt hij vast (denk ik), want deknoppen reageren dan niet niet meer. Ik kan wel naar de Edit en Utility menu's en dan doen allen knoppen het gewoon normaal. Het wijzertje zit boven de derde draaiknop en is niet groter als de draai knop zelf (zie bijlage voor tekening). Met opnemen bedoelde ik samplen.
 

Attachments

  • wijzertje.gif
    wijzertje.gif
    3,2 KB · Bekeken: 123
Sorry ik wist niet dat die bijlage zo zou komen. De verkoper zegt dat er een disk in moet zetten anders wilt ie niet ga ik nu proberen.
 
Dat teken wat blijft lopen is een metronoompje, wat aangeeft dat ie bezig is.

Zit er een harde schijf in? Ik heb zomaar het idee dat de link met je HD niet helemaal lekker loopt. Misschien dat je even de HD moet unmounten en dan weer mounten. Je hebt kans dat ie 'm dan weer ziet en dat het dan wel werkt.

Als je geen harde schijf erin hebt zitten, dan weet ik zo 123 niet wat het zou kunnen zijn. Raadpleeg eventueel de handleiding of kijk even op de A3K FAQ of je probleem daarbij staat.

edit: Aangezien je het probleem zowel in REC als in DISK hebt, weet ik wel bijna zeker dat een HD probleem is. Probeer eerst het unmount / mount verhaal. Als dat niet werkt zou je kunnen proberen de hd op een andere scsi ID te zetten, en als dat ook niet werkt, dan moet ie waarschijnlijk open en dan is het of de kabel die er niet goed inzit of je moet de scsi terminator switch die binnenin (onder de motorkap) zit aan zetten. Het zou namelijk kunnen dat de persoon van wie je hem hebt gekocht nog andere scsi apparaten eraan had hangen en dat daar een terminate switch op zat.

(ps: de terminate switch geeft aan waar je scsi chain eindigt. Door deze switch weet de sampler dat ie niet verder moet zoeken naar andere scsi apparaten. Als je geen terminate switch aan hebt staan, dan blijft ie zoeken naar het einde van de chain. Dit zou heel goed je probleem kunnen zijn)
 
De harddisk heb ik er apart bij gekregen nou wou ik hem er net in zettin (eerste keer dat ik zoiets doe). Dus ik heb hem open gemaakt, harddisk vastgeschroefd en het blokje met 4 kabels aan de achterkant erin gedaan. de verkoper zei dat er 2 kabels in moesten. Die onder een klemptje zaten, alleen de kabel met het grote zwarte blokje en allemaal dunne kabeltjes eraan, lijkt me te klein voor de aansluiting die op de harddisk zit.
 
Hij is aangesloten maar als volgt: zie tekening(de bovenste vieraknt is harddisk) . Alleen dan wel precies in het midden. Is dit goed. Moet ik hem nu ook formateren of iets.
 

Attachments

  • aansluiting.gif
    aansluiting.gif
    1,5 KB · Bekeken: 110
Ik begrijp je tekening niet helemaal. Heb je de brede plug in het midden van de rij pinnen geplaatst ? Die plug moet alle pinnen pakken. Zo niet dan heb je een verkeerde kabel, niks forceren ! Kijk echt even in de handleiding, in de appendix.
 
Heb je de brede plug in het midden van de rij pinnen geplaatst ? Ja, het ging wel soepel. ik moest niet hard drukken ofzo.
Maar ik zal hem er direct uithalen
 
Zo te lezen heb je een IDE kabel en een SCSI HD. De IDE kabel loopt ook door naar je floppydrive neem ik aan ? In de handleiding staat precies waar je op het board de SCSI kabel moet prikken. Nu nog even hier op het forum (marktplaats gezocht) om zo'n interne SCSI kabel vragen, in de computerwinkel kijken die krentenbollen je glazig aan als je daar naar vraagt.
 
Je hebt nu idd een scsi harde schijf een ide kabel en dat gaat niet werken. Kijk even goed of alle pinnetjes van de brede connector niet omgebogen zijn omdat je de ide in het midden hebt aangesloten. De zijnkanten van die connectors zijn dikken dan binnen in (als je begrijpt wat ik bedoel), dus misschien zijn de pinnetjes nu een beetje verbogen.

Je kunt nu of een interne scsi kabel gaan zoeken, maar wat misschien makkelijker is, is om gewoon een kleine ide harde schijf te vinden. De sampler ziet toch maar 8 gigabyte, dus groot hoeft ie niet te zijn, en die zijn misschien makkelijker te vinden.

Als je inde tussentijd toch walt wilt proberen te samplen, moet je gewoon even de scsi terminatr omzetten. Die zit ergen in een hoekje, binnenin de sampler. Je kunt dan alleen naar diskette saven, maar dan kun je in ieder geval alvast het een en ander uitproberen, voordat je een kabel of HD hebt.

Suc7

Als je nog problemen hebt horen we het wel!
 
Er zit een zip drive ingebouwd in plaat svan de standaars floppy drive volgens mij is die via scsi aangesloten. De kabel van de zip drive lijkt erg veel op die ik op de harddisk had aangesloten. De harddisk die ik heb is een Seagate hawk van 2,1 GB. Mischien zegt dat jullie iets,
 
Origineel geplaatst door RZB
Er zit een zip drive ingebouwd in plaat svan de standaars floppy drive volgens mij is die via scsi aangesloten. De kabel van de zip drive lijkt erg veel op die ik op de harddisk had aangesloten. De harddisk die ik heb is een Seagate hawk van 2,1 GB. Mischien zegt dat jullie iets,


je kunt de HD ook extern aansluiten dan hoef je de A4000 niet open te maken :)
 
Back
Top