ART pro VLA compressor - ervaringen ?

elektrovolt

compuphonic
Lid sinds
23 februari 2003
Berichten
6.613
Locatie
den haag / driebergen
heeft iemand toevallig ervaring met de ART pro VLA compressor ? hij ziet er goed uit, en ik hoor er wel goede dingen over. zit te denken om er een te bestellen eigenlijk.

The PRO VLA (Vactrol® based Leveling Amplifier) is a multi-purpose tool for audio engineering and recording. Enclosed in a 2U(3.5" high) rack-mountable chassis are two independent channels of analog leveling/compression designed to work seamlessly with any recording, sound-reinforcement, or electronic instrument setup. ART’s PRO VLA circuitry is a hybrid design utilizing the latest and most advanced analog and tube technology. Using a transformerless design throughout, the PRO VLA maintains exceptional signal integrity and extremely low noise. Its VCA-less design utilizes optical electronics (Vactrol) coupled with a 12AX7 vacuum tube gain stage for superior musical performance.

pro_vla.jpg
 
Ik ken dat ding niet. Maar als ik de beschrijving lees wordt ik wel enthousiast.
Een optische compressor met een buizen versterking erin.
Nou...dat lijkt me wel wat :)
 
ja die had ik gezien, maar was voor mijn gevoel net iets te algemeen op het merk gericht, vandaar mijn vraag hier.

bij musiccstore koeln kost hij nu 366 euro
 
Mis ik hier een attack/release?
Dan zit je altijd met hoe dat ingesteld is en dat lijkt me niet praktisch eerlijk gezegd.
 
Eff wat quotes uit de handleiding.

Attack time switch:
The auto setting is a program dependant attack time with 20ms being the slowest. The Attack Time circuitry in the PRO VLA is designed to 'adapt' to the signal characteristics.

Release time switch:
The auto setting is an automatically adjusting (program dependent) release time with a range of 100ms to 3 seconds.

Hieruit maak ik op dat de tijden variabel zijn. Alleen staat volgens mij niet beschreven wat die variabelen bepaalt. Er staat volgens mij ook niet over RMS/peak in de handleiding.
 
doe dat :) heb er zelf ook wel eens geinterreseerd naar zitten zoeken, ook naar de kleinere 1 u compressor van ze, forumlid acid fever heeft er een en die was er te spreken over (de 1 u compressor wellis waar).
 
jup, de tcs was dat volgens mij. ik denk dat ik hem woensdag binnen zal hebben als alles meezit, intussen kan ik mooi die hele hoop microfoons gaan bestellen :D
 
ok, ik heb hem binnen !

vanmiddag pas de tijd gehad om er eens goed mee te spelen. hij is heel transparant, maakt het geluid zeker niet schel, dun of dof zoals bij veel compressors het geval is. soms lijkt hij gewoon niets te doen, maar als je hem uit zet merk je pas verschil.

over een stereomix is hij heel subtiel, en ook een wat creatievere opstelling geeft hij mooie resultaten
zoals doorlussen met een echoveer ertussen. dit werkte lang niet zo mooi bij andere compressors.

uit nieuwschierigheid heb ik hem opengemaakt, en er blijken 2 EHX 12at7's in te zitten, 1 per kanaal als uitgangsversterking. ik zal ze eens vervangen voor betere buizen, JJ's o.i.d. om te kijken in hoeverre dit verschil maakt

dsc067922aw.jpg
dsc067967gg.jpg
 
Origineel geplaatst door fuse
Mis ik hier een attack/release?
Dan zit je altijd met hoe dat ingesteld is en dat lijkt me niet praktisch eerlijk gezegd.

bij de dbx 160a heb ik ze iig nog nooit gemist .. gisteren nog met een gate van klark technic zitten kloten .. geef mij maar zo'n simpel ding als de dbx .. want het duurde wel een uur voordat ik begreep waarom ie zo verschrikkelijk lelijk klikte ..

Maar uiteindelijk is het wel leuker als je r zelf mee kan spelen .. maar snel out of the box gebruiken is er dan niet bij !

trouwens al wat voorbeeldjes gemaakt EV ?
 
ik heb nog geen dingetjes opgenomen, aangezien mijn computer daar nog niet staat...

binnenkort !

de attack en decay hebben beiden twee standen: fast en auto. met de attack op auto en release naar keuze vind ik het een hele fijne voor drums.
 
Back
Top