[Jazzhop] Jazzcruesaders - It's a song

Darktrax

Nieuwkomer
Lid sinds
5 februari 2006
Berichten
11
Locatie
an hourglass
Projektje met Slechte Rik, een maat van me





http://members.home.nl/darktrax/Jazzcrusaders%20It's%20a%20song.mp3
 
Laatst gewijzigd:
Re: [Jazzhop] Jazzcruesaders - It's a song

Klinkt relaxt, beat kan iets meer snap hebben, en de bassline kan wat meer blazen zodat je voicings ook mooier uitkomen.


Paar coole samples ook, netjes. Alleen die gitaar wah wah sample vind ik niet mooi. Klinkt erg sample cd achtige en in sommige stukjes is het ook in een ander akkoord dan de muziek.



Een tip
Kijk uit met de naam jazz crusaders. Deze band bestaat al en is heeeeel erg gerespecteerd en bekend
http://www.soulwalking.co.uk/Crusaders.html
 
Laatst gewijzigd:
tof! :)

dat wah wah gitaartje past idd wel niet zo goed, vind dat het de sfeer van de track wat verbreekt
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt vet!

Kun je eens aangeven wat samples/loops zijn en wat is compleet van jezelf is?
 
Rhodes klinkt lekker! Qua klank dan.
Ik vind de song erg eentonig.
Als dit onder de noemer jazz valt, wordt de term jazz misbruikt.
Ik mis echte muzikanten, die kennis hebben van harmoniseren en die solo's kunnen spelen die "hout snijden"
Mijn oordeel is misschien een beetje bot, maar ik word een beetje moe van dit soort muziek dat met jazz wordt geassocieerd.
Sorry maar deze muziek voegt voor mij niets toe.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JeTo
Rhodes klinkt lekker! Qua klank dan.
Ik vind de song erg eentonig.
Als dit onder de noemer jazz valt, wordt de term jazz misbruikt.
Ik mis echte muzikanten, die kennis hebben van harmoniseren en die solo's kunnun spelen die "hout snijden"
Mijn ordeel is misschien een beetje bot, maar ik word een beetje moe van dit soort muziek dat met jazz wordt geasosieerd.
Sorry maar deze muziek voegt voor mij niets toe. =(

en ik word een beetje moe van bevooroordeelde hokjesgeesten die niet eens de basis van
de nederlandse taal beheersen... als je in die track geen harmonie hoort is t tijd voor een gehoortest!

ga zo door gasten ;)
 
Origineel geplaatst door Dilago
en ik word een beetje moe van bevooroordeelde hokjesgeesten die niet eens de basis van
de nederlandse taal beheersen... als je in die track geen harmonie hoort is t tijd voor een gehoortest!

ga zo door gasten ;)

Goed, met je Nederlandse taal heb je een punt. Ik heb mijn fouten gecorrigeerd.
Qua jazz ben ik inderdaad bevooroordeeld. Jazz is de muzieksoort bij uitstek om mooie harmonieën in te kunnen verwerken. Luister maar naar Bill Evans, Gil Evans of Wes Montgomery.
Ik hoor in deze track inderdaad geen harmonieën. Ik hoor alleen maar samples.
Veel te veel mensen denken tegenwoordig dat ze muzikaal, muzikant zijn of liedjes kunnen maken, maar missen kennis en instrumentbeheersing.
Ik geef toe dat mijn oordeel hard is, maar weet zeker dat veel muzikanten het met me eens zijn.
 
No offence, dude. :)

Wij zeggen toch niet dat dit jazz is? Misschien bent u veel muzikaler dan wij zijn, maar we kunnen toch wel onze tracks laten horen zonder meteen een label te krijgen?
 
Origineel geplaatst door Darktrax
No offence, dude. :)

Wij zeggen toch niet dat dit jazz is? Misschien bent u veel muzikaler dan wij zijn, maar we kunnen toch wel onze tracks laten horen zonder meteen een label te krijgen?

Maar natuurlijk. Ik haalde het label uit de naam Jazz Crusaders. Ik mis wel wat leuke breaks en een solo in je track.
Mijn mening spits zich op de huidige nepjazz (luister 20 minuten naar Arrow Jazz en je weet wat ik bedoel)
Dit ligt aan mij hoor!!! Ik ben hier de zeikerd!!
(Cynisch dat je me met u aanspreekt, ik ben 34, maar qua muzieksmaak zou ik ook 80 kunnen zijn -jaren 50 / 60 jazz en Prince-. maar ik ben zeker geen u.)
Ik ben gewoon een gefrustreerde jazzfan!!!! :o:
 
Jeto je hoeft toch niet gefrustreerd te zijn, luister lekker naar wat jij goed vind en laat anderen maar "aanmodderen".;)
 
Origineel geplaatst door eruk
Jeto je hoeft toch niet gefrustreerd te zijn, luister lekker naar wat jij goed vind en laat anderen maar "aanmodderen".;)

=( okee =(
 
zeer relaxte track dudes, erg lekker!
doet me denken kwa sound aan RJD2

die wah-gitaar sample kan je misschien korter houden en afwisselen met iets anders, want op het 2e accoord klinktie minder mooi
 
Er is nooit aangegevn dat dit jazz is. ;)
Er is aangegeven dat dit jazzhop is. Dit moet je zien als HipHop met jazz invloeden. Daarme zitten ze toch goed..? Ik vind gewoon: geen gezeik meer. :P

Geinig liedje ansich maar ik hoor geen jazz invloeden
 
Jazz is de muzieksoort bij uitstek om mooie harmonieën in te kunnen verwerken. .

Jazz is niks meer en niks minder dan improvisatie. En dat is een heel ruim begrip. De track is idd geen Art Blakey, John Coltrane of Timo Shanko, maar de makers ervan verdienen net zoveel respect als ieder ander ;)

En als je deze track dan toch in een hokje wil drukken valt het onder de categorie Nu-Jazz.

OT: Drums en dan met name de snare mogen wat meer naar voren, idem de bas... Wah gitaartje zou ik eruit halen, harmonieën kloppen niet helemaal en het past niet bij de groove van je nummer. Ik zou deze zelf vervangen met een rhodes/CP die een lick speelt of iets van een fluit met een tempo-sync delay. De pads vind ik ook de nadrukkelijk aanwezig, die zou ik zelf iets meer naar achteren drukken.

:okdan: maar het luistert lekker weg.
 
lekker! ik vind niks mis met de harmonie en de wahwahgitaar, eerder de schmumizangeres is een beetje vals...

de opbouw is idd een tikkie rechttoerechtaan, maar lekkere productie! Mocht je de rhodes live ingespeeld willen hebben, stuur maar een pmtje :D
 
Back
Top