"A Brand New Life" : opgetogen en luchtige muziek

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Dag allemaal :doei:,

Dit jaar lijkt de inspiratie wel onuitputtelijk :D. "Venus - II" is nog maar amper afgekoeld of "A Brand New Life" ziet het daglicht. Wat valt er te vertellen over deze song? Deze week hebben mijn vrouw en ik te horen gekregen dat -als alles goed gaat- we binnen een zevental maanden voor de eerste maal in ons leven grootouders worden :beard:.
De insteek voor dit nummer is dus totaal anders dan al mijn vorige nummers 8). Niets meer van het grote en statige beeld van wondermooie planeten of beschrijvingen van fantastische karakters. Wel het gevoel dat je spontaan overkomt als je zulks nieuws krijgt.
Alles is dus zeer luchtig en opgewekt en schattig (misschien niet onmiddellijk iets waar forumleden op zitten te wachten *D).

Voor de technische kant:

De basis van het drumritme is een drumtrack uit de KRONOS. Deze werd aangevuld met tal van ingespeelde drum- en percussie instrumenten uit de KORG, Roland W30 en D20 en SY99-en (snares, crashes, conga's, tamboerijnen en koeienbellen). Deze tracks werden wel gequantiseerd.
Alle andere tracks zijn dit niet.
Ook werd alles zelf ingespeeld dus geen KARMA of RPPR patterns van de KRONOS.

Geluiden uit de KRONOS: bas, akoestische gitaar, piano, glass bell, distortion lead, powerchord, pads, Oooh-choir, strings, horns en dus basis drum (en ook het sampeltje van de lachende baby :engel:).
Geluiden uit de Virus C: Kitaro lead, bell lead, hoge arp in het laatste deel, noise burst
Geluiden uit de EMU XT: Solo viool (laag en hoog), hobo, breath voices, vibrato choir in laatste deel en bell tree
Geluiden uit de D20: Warm pad, celeste en Koeienbell

En dat alles naar beste vermogen gemixed.

A Brand New Life-final take.mp3

Met dit stukje muziek zullen we de jonge ouders en hun kleine spruit ten gepaste tijde op deze aardbol verwelkomen :) :) :)

Nog mijn vaste fanclub taggen (ook al is dit hier misschien voor van toepassing)

skrie
Akikaze
3ddie
kobuz
hermax
Grooveron

:doei:
 

Attachments

  • image_140720.mp3
    5,8 MB · Bekeken: 189
Ik heb 'm geluisterd op "Mac mini speaker" waardoor een boel van het genot teniet gedaan wordt. Ik ga 'm nog luisteren op fatsoenlijke apparatuur (maar ik kon niet wachten). Het klinkt inderdaad heel anders dan je galaxy-epos maar dat is prima. Helemaal gezien de gelegenheid: van harte gefeliciteerd... Je kunt duidelijk horen dat blijdschap de bron is van deze track. De giggle aan het begin en eind maakt het af. Gefeliciteerd man!!
 
Gefeliciteerd opa en oma! Ik mis een hoop door de slechte afluistering maar de essentie is een nummer waar spontaniteit uit spreekt! :)
 
Geachte heer Danny,

Meestal ben ik heel enthousiast over de eerder 'spacy' elektrische muziek die U maakt.

Maar mijn muzikale geest gebied mij U te waarschuwen. Geluk in de vorm van mijn respect voor eerdere hersenspinsels uwentwege is aan uw zijde.
Ik verwijs u voor dit stuk echter graag door naar Radio Minerva, de wereldbekende seniorenzender in Antwerpen : https://www.radio-minerva.be/

Zij plegen op zondagnamiddag soortgelijke plaatjes als het door u gemaakte muziekstuk te draaien.

Ik wil u vriendelijk, jedoch met aandrang verzoeken uw Wersi-orgel weer op te bergen en u liever aan uw taak van new-age, ambient-elektronische muziek stijl te wijden.

Indien u desbetreffend muziekstuk wil aftekenen met "Freddy en zijn orkest Zonder Zorgen speelt voor u" hoeft u zich verder geen zorgen te maken.

U welgenegen,

DJ Speenwald Dedecker.
aka
Lelfried Van Voorhangen

;)
 
Niet mijn stijl, wel goed gemaakt. Past zo onder een kinderprogramma. :)

Gefeliciteerd met de aankomende kleine.

Sinds een week of 10 ben ik zelf papa geworden. :gaap::gaap::gaap: :D
​​​​​​​
 
Bedankt voor de leuke reacties én felicitaties (de kleine is er wel nog niet).
Bahamut : volhouden joh ... ooit komt een einde aan die slapeloze nachten ... ooit ... écht wel ;).
sKeLeTvM : gij weet niet wat dat Wersi-orgel weegt, zeker ???? 8o) Maar maak je geen zorgen, dit is een eenmalige uitspatting. De volgende zal weer uit Solar System komen (of Songs of Souls, het fantasieproject van de twee illustratrices).

:doei:

Danny
 
Hey, proficiat Danny & vrouw :)

Dit is een zeer mooi lied. Beetje melig en slaapverwekkend, maar ik vind het uiterst professioneel geproduceerd. Knap werk yo!

Gloomy.
 
e-Gloomy-nations : bedankt voor de eerlijke reactie. Toegegeven: het is niet echt iets wat je hier veel op het forum zal tegen komen, deze stijl. Maar 'k heb er desalniettemin plezier aan beleefd en ik ben er zeker van dat de ouders er blij mee zullen zijn.

Maar ... eerstdaags zal ik opnieuw iets anders posten in de meer "traditionele" stijl die ik hanteer 8).

:doei:

Danny
 
Jason31 : bedankt. Ik snap best dat je voorkeuren naar m'n andere nummers gaan, hoor ... kan ik alleen maar beamen. Maar geef toe: een baby'tje verwelkomen met songs zoals Jupiter, Saturn of zo'n andere uit de reeks lijkt me minder aangenaam voor de kleine dan dit stukje :).

Ik verschiet er trouwens van dat het nog zo'n goede commentaren krijgt :koffie:.

:doei:
Danny
 
Back
Top