Analoge mixer

Origineel geplaatst door aabeats
beste mensen!
ik heb een 28 kanaals D&R analoge mixer die ik weg wil doen, misschien is iemand daarin geinteresseerd?

je kan m checken op:

http://muziek.marktplaats.nl/mengpanelen/68553948-d-r-mixer-in-goede-staat.html

stuur me een berichtje voor meer info of mail me op: aa.beats@gmail.com

groeten Arion

tsja das ook weer zoo iets een goed bod ,..300/900.-
wat de gek...
mar deze dr is wel netietsje ,..groter ,...mooier uitgebreider dan de mijne ik heb een dr2000 floating subs 4 aux
jij hebt 6 aux en brodjes zag ik !!!
ok tafel


zeker voor de topic starter ,..een warme ,..tafel met kleuring :D
je kan er prima mee sju geven aan je app.
:halleluja
een goe tip voor topiv starter ,..ben je ook geen 1500kwijt
 

Attachments

  • mixer klein.jpg
    mixer klein.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 77
de prijs gaat richting de 1000
maar er kan altijd onderhandeld worden!
dusssss dat

gr,

Arion
 
Graag wat meer info (type/serie, configuratie etc.), ik ben zeker geinteresseerd.
 
okok
moet ik ff precies opzoeken
ben nu namelijk niet thuis...
ik zet het zsm. op het forum.

gr,

A
 
...gevoelige track trouwes die landslide
zelf ingespeeld?
 
Origineel geplaatst door aabeats
de prijs gaat richting de 1000
maar er kan altijd onderhandeld worden!
dusssss dat

kom je er niet uit met de zeeuw dan?!
 
Origineel geplaatst door aabeats
de prijs gaat richting de 1000
maar er kan altijd onderhandeld worden!
dusssss dat

gr,

Arion

HIJ HEEFT EEN ENQUETE GEMAAKT ,..OPT FORUM,..wie er wat van vindt !
dr rocks
groot stevig / klinkt ,..ken een paar goeie mixers voor een dagje zegmaar meegewerkt
soundcraft k serie / allen & heath ,..gs kleinere
vindt bv mn dr de 2000 serie ,..best ok uit de verf komen ,...robuuste eq 2mids parametrish sweeps
en de floating subs eerst verwarrend ,..toch wel enig zins duidelijk aan t worden vee vee veel instekmogelijk heden ,..
is net als en ghost een soort multitrack tafel
channels out en weer in en weer mee mixen je kan veel instellen ,..iig
asje kleiner gewend bent
ik had hiervoor een behringer 3282 veel mogelijkheden 8 aux 8 subs maar wat een sound ,....niet dus!

deze dr is ok wel ok iig is t gemaak met broodjs duid op meer pro ,..by mij zijn t twee delen ,...
en die knobs boven de gain ?
6 auxen,.. iig hij ook erg diep ,...
tip de mijne koste 300+ euroos was een mazzeltje vindt ik
had een tikkie werk aan ; doe ik graag

ik zou een 5a600 bieden denk is een van de ouder betere series denkik
 
Soundcraft vs. Mackie vs. D&R vs. Soundtracs vs. ....

Soundcraft vs. Mackie vs. D&R vs. Soundtracs vs. ....

Ik kom op het internet her en der discussies tegen waarin veel mensen aangeven dat ze de EQ van de Mackie 8.bus mixers niet goed vinden, maar er worden dan vaak vergelijkingen gemaakt met grotere en duurde consoles van Soundcraft, Soundtracs, D&R en zelfs Trident, SSL etc. Nou is dat uiteraard ook een kwestie van smaak, maar kan/durft iemand mij te zeggen in hoeverre de EQ van een Mackie 8.bus beter of slechter is dan die van mijn huidige Soundcraft Spirit Folio SX?
M.a.w. zou de overstap van een Spirit Folio SX naar een Mackie 24.8 op zich zelf al een verbetering zijn kwa sound? (Ik ben behoorlijk tevreden met m'n huidige warme sound).

Momenteel ben ik nog steeds gefocussed op een Mackie 24.8, maar er zijn nog steeds her en der interessante alternatieven zoals de D&R Dayner, dus voordat ik mij blind staar...
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga voorlopig eens kijken of ik aan een Soundcraft Ghost 24 Le kan komen; ik hoor/lees teveel negatieve berichten over o.a. de EQ van de Mackie 8-bus consoles. Niet dat die echt verkeerd zijn, maar ik ben nu eigenlijk ook al gewend aan de Soundcraft sound, dus of een Mackie 24.8 kwa geluid op zichzelf een vooruitgang is waarschijnlijk niet echt aannemelijk.

Kwa opties komt de Soundcraft Ghost Le denk ik nog het meeste bij mijn wensen in de buurt; ik hoop dat ik er een kan vinden die nog binnen m'n budget valt... en anders toch maar doorsparen. Tot zover iedereen in ieder geval bedankt voor de input, als iemand nog een bijdrage wil leveren aan deze discussie of tips heeft, dan is dat natuurlijk altijd welkom!
 
wat dacht je van deze soundtracs tafel Ik heb zelf niet een 16 kanaals variant hiervan gekocht en ben er wel blij mee

Sja, typisch vind ik dat, die soundtracs is gewoon niet te vergelijken met een ghost, hij klinkt warmer, zit veeeel beter in elkaar. Blijkbaar is er iets met de ghost dat toch iedereen hem wil hebben... Ik snap het niet..
 
Ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een in zeer goede staat verkerende Soundcraft Ghost Le 24. De sound is mooi transparant, en toch klinkt de EQ erg muzikaal! Misschien dat een Soundtracs nog warmer had geklonken, maar in vergelijking met m'n oude Soundcraft Spirit SX vind ik dit een enorme verbetering.
 
Ik heb nu een Tascam M-2516, wat een fijne mixer is dit zeg.
Sound staat als een huis, ik ben enorm onder de indruk van deze Tascam.
Sound is warm en dik, eq. is top.

@Hazes, jij hebt in het verleden dezelfde gehad, waarom heb jij hem
weggedaan?
 
eigenlijk om kleine dingen. Ik vond de phono-aansluiting niet handig, de knoppen wat dicht op elkaar zitten en niet fijn om aan te draaien, ik miste een meterbrug, etc. De tafel had het gewoon niet helemaal voor mij (niet dat hij niet ok is hoor; is gewoon persoonlijke voorkeur). Plus dat ik 'm lelijk vond... ;) Sound en eq waren wel ok, maar toen ik wat ging inkrimpen heb ik 'm vlot verkocht. Nu ik wat meer spullen heb en weer graag analoog wil mixen, ben ik gaan zoeken en op m'n huidige soundtracs tafel uitgekomen. De grotere tascams (3500/3700) spreken me wel meer aan omdat ze ruimer van opzet zijn en bv. ook een meterbrug hebben. Is natuurlijk wel een andere prijsklasse.
 
nu ik die tascam M2524 heb verkocht en die D&R dayner van AA beats heb overgenomen (ja ik heb 'm!) valt me op dat de tascam voor 't oor een lekker geluid heeft maar de main mixes eruit juist deze warm- en volheid weer missen.. waar een mix op die tafel compleet klonk valt ie nu een beetje uit elkaar

nou vind ik dat niet erg, want nu kan ik nog een stuk secuurder mixen en als ie nu vol klinkt dan moet 't helemaal goed komen!

maar de pre-amps van die tascam zijn wel errug lekker!
 
Back
Top