Analoge mixer

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.831
Locatie
in een huis
Ik wil binnen afzienbare tijd overstappen op een grotere analoge mengtafel voor recording. Ik heb inmiddels al een en ander vergeleken a.d.h.v. een aantal eisen dat ik heb, en ik kom voorlopig uit op een (tweedehands) Mackie 24.8 (8 bus), of evt. zelfs 32.8.
Nu is mijn vraag of er nog andere mixermodellen zijn die ik over het hoofd heb gezien en aan mijn eisen voldoen?

Wat ik wil:
- Minimaal 24 kanalen
- Britisch EQ, of in ieder geval EQ met een mooi warm karakter
- Minimaal 4 subgroepen (8 heeft voorkeur)
- Direct outputs
- 6 aux (meer niet noodzakelijk)
- Gebalanceerde I/O's
- Bij voorkeur aparte control-room output

Budget: max. 1500,-

Opties die evt. in aanmerking komen (maar minder voorkeur dan Mackie 8-bus mixer):
- Soundcraft LX7
-

ps. Behringer valt bij voorbaat af.
 
Soundtracs Topaz 24-48-8-2 of Topaz 32-64-8-2.
Tweedehands goed te krijgen, vooral op Ebay Duitsland. En binnen je budget.
Ik ben tevreden over mijn Topaz 24!(48-8-2)

Uitleg 24-48-8-2:
24 ins
48 kanalen mix (dus 24 B-in's of tape-returns)
8 groups
2 master

Ik neem aan dus een zelfde configuratie als de Mackie's.

Of ga voor een Soundcraft Ghost.
 
Totaal off-topic, maar toch...

Je zet een Behringer naast een Mackie. En dan niet de 24-8 van Mackie, maar de VLZ-Pro met 16 kanalen of zoiets. Ik heb het zelf nog nooit kunnen doen dit maar als je dan geen eq gebruikt en geen kanaal overstuurd. En je mixt het precies hetzelfde af op beide tafels. Hoort een semi-pro, als hij eerlijk, blind het verschil?
 
Re: Analoge mixer

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
ps. Behringer valt bij voorbaat af.

Ja BvdB, idd off-topic.

Dr. RiPsaw wil zoals je leest niet overtuigd worden dat Behringer mogelijk minder slecht zou kunnen zijn als dat hij denkt.
Als volgens hem bv. een MX9000 al niet hoeft, hoeft de rest zeker niet.
 
Origineel geplaatst door BvdB
Totaal off-topic, maar toch...

Je zet een Behringer naast een Mackie. En dan niet de 24-8 van Mackie, maar de VLZ-Pro met 16 kanalen of zoiets. Ik heb het zelf nog nooit kunnen doen dit maar als je dan geen eq gebruikt en geen kanaal overstuurd. En je mixt het precies hetzelfde af op beide tafels. Hoort een semi-pro, als hij eerlijk, blind het verschil?


Wat denk je zelf? De behringer is wel twee keer zo goed, natuurlijk.....:r
 
Tis beetje de Aldi met de AH vergelijken. Heeft een slecht imago, maar iedereen koopt er stiekem toch :)

en maar weer -ONTOPIC-
 
Origineel geplaatst door Nouveau
Wat denk je zelf?

Waar zie je me voor aan? Natuurlijk weet ik dat mensen Behringer bij voorbaat slecht vinden. Maar lees eens goed wat ik vraag in mijn vorige post...

Heeft een slecht imago, maar iedereen koopt er stiekem toch

Yep, en heb je dan altijd een kat in de zak?
 
Origineel geplaatst door BvdB
Totaal off-topic, maar toch...

Je zet een Behringer naast een Mackie. En dan niet de 24-8 van Mackie, maar de VLZ-Pro met 16 kanalen of zoiets. Ik heb het zelf nog nooit kunnen doen dit maar als je dan geen eq gebruikt en geen kanaal overstuurd. En je mixt het precies hetzelfde af op beide tafels. Hoort een semi-pro, als hij eerlijk, blind het verschil?

heb het nooit gedaan, maar vind dit ook een beetje idioot, want je welke idioot gebruikt de eq nou niet van de mengtafel...? waar draait het om bij een mixer.. :frons: owjah, de eq van een mackie klinken in ieder geval wel zeker beter dan die van een behringer, dat verschil heb ik wel eens gehoord ;)
 
Mijn vraag kwam tot stand ivm een andere thread op dit moment, namenlijk 'Analoog afmixen, een methode'. In die thread beschreef ik dat ik elke track afzonderlijk opneem als audio-spoor. Waar elk audiospoor bewerkt is met de Eq van mijn Focusrite mixmaster. Een Eq die dus gewoon top is.

2 wegen, of ik mix die audiosporen digitaal af, of analoog. Alleen heb ik jaren geleden mijn Mackie VLZ-Pro de deur uit gedaan en ben dus van plan om weer een mixer te kopen. Alleen heb ik dus die flut-eq op de Behringer niet nodig!!! Ik zal mijn vraag iets specificeren : Is de headroom die je op de Mackie VLZ-Pro hebt groter dan op de Behringer? JA!!! Maar is dat echt hoorbaar wanneer je geen EQ gebruikt?
 
Graag on-topic blijven... de Behringer MX9000 heb ik ook de revue laten passeren (lijkt kwa ontwerp behoorlijk veel op een Mackie 24.8 ), maar ik hou niet van de sound van Behringer tafels, ik vind Mackie/Soundcraft hoorbaar beter. Valt dus af.
 
Ghost ? Tja,misschien wel wat boven je budget...
 
ik moet idd zeggen dat ie van niel een mooie tafel is tascam best quality toch?
beetje steriel ,..maar wat wil je een nette tafel ,..geen dr
en topaz en ghost zijniets te duur
niel vraagt 750.-erg netjes qa prijs

die zou ik ook nog wel lusten ,..
:D
 
Ik kan de keuze van een Soundtracs Topaz Project 8 of SOLO zeker bijtreden. Heel goeie EQ, weinig ruis, goede voorversterkers en ruimschoots binnen je budget (heb mijn Topaz 24/8 met meterbug 2 jaar geleden voor 1000 EUR 2de hands gekocht .... nog steeds geen spijt van).

Veel succes :okdan:

:doei:
 
Back
Top