MAC vraagje

je kunt een windows programma (.exe)niet op een mac draaien, en andersom ook niet . (punt ;) )
Er zijn genoeg programma's die je voor zowel mac als pc kunt kopen, sommigen krijg je op één cd (van native instruments bijvoorbeeld) anderen (Office, Logic, emagic, alles van adobe) moet je los voor pc en mac kopen, of anders informeren naar een cross-grade, das een licentie van pc naar mac (of andersom) waarbij je meestal je orginele licentie kwijtraakt. Emagic bijvoorbeeld biedt zoiets aan, en ik denk wel meer fabrikanten.
 
Je kunt auto's immers ook niet diesel en bezine en gas door elkaar gebruiken. Soms rijdt het wel maar niet optimaal en gaat uiteindelijk je motor kaduk.

XP <> PIV <> G4
 
het is omdat ik vaker bij mensen heb gezien dat ze windows op de mac draaide
het enigste wat mij opviel is dat het beeld wat minder was als je windows draaide op de mac maar van de mensen om me heen die dat deden waren er ook niet stuk van


ok bedankt voor jullie antwoorden en ik weet wat me te wachten staat
 
Virtual PC werkt prima... en is op een G4 echt snel genoeg. Je kunt er zonder problemen win98 in draaien.. met alle windows software die je maar wilt.. inclusief oude spellen (die direct op je PC hardware zouden moeten toegrijpen.. en die doen het onder die nieuwe Windows versies dan weer NIET.. en op de MAC wel.. hehe).
 
Origineel geplaatst door zoe
het is omdat ik vaker bij mensen heb gezien dat ze windows op de mac draaide
het enigste wat mij opviel is dat het beeld wat minder was als je windows draaide op de mac maar van de mensen om me heen die dat deden waren er ook niet stuk van


ok bedankt voor jullie antwoorden en ik weet wat me te wachten staat

ik heb wel office voor je.
 
Back
Top