MAC vraagje

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
wie kan mij een antwoord hier op geven

kan MAC OS xxx en WINDOWS XP op een apple (G4 met dual processor) draaien met BV de hardeschijf in partities en twee bootsectors
 
WinXP draait volgens mij niet op een G4. Er is overigens wel zo'n virtueel windows geval, welke overigens best ok schijnt te zijn.
 
maar is het dan mogenlijk dat ik op die virtuele windows ook windows programma's kan draaien

tenzij er iemand is die deze programma's op mac voor mij heeft
 
Veel windows programma's hebben mac equivalenten.
De virtuele windows is voor zwaardere applicaties niet echt een optie aangezien dat toch een stuk langzamer draait.
Welke programma's gaat het om?

Maarten
 
appleworks 6.1 of 6.2
filemaker 6
webtools
dreamwaver
adobe photoschop 7 of 8
protech (zoiets als autocad)
office voor apple (nederlandse versie)
adobe golive
 
Je kunt met Virtual PC van Connectix gewoon elk besturingssysteem voor een pentium-achtige draaien, inclusief dus de programma's daarin. Maar dat is dan inderdaad wel wat traag (stroperig ;) ), zelfs op een snelle mac. Maar zoals gezgd, voor veel applicaties is ook wel een mac-oplossing.

Let op, je kunt dus niet zomaar een windows-installtie cd in je mac proppen en verwachten dat dat wel goedkomt. Je moet binnen mac os xxx.xxx zo'n pentium-emulator draaien (zoals Virtual PC dus) en dan kun je windows en weet ik wat voor pragramma's installeren.
 
Origineel geplaatst door zoe
maar is het dan mogenlijk dat ik op die virtuele windows ook windows programma's kan draaien

tenzij er iemand is die deze programma's op mac voor mij heeft

wat moet je anders met een windows-emulator?
 
Origineel geplaatst door BCA303


wat moet je anders met een windows-emulator?

Afen toe stiekem kijken hoeveel geluk je hebt dat je daarmee niet hoeft te werken :stupid
 
Tja, tot en met WinXP heb ik iedere keer overwogen over te stappen op Mac. Maar sinds die XP dus, is dat wonderwel over. Voor mij is het een te grote stap. Dan zou ik naast de extra aanschafkosten die een Mac tov een PC teweeg brengt, ook al m'n software moeten vervangen. Al die crossgrades houden me tegen.
Verder zijn pakketten als MS Office voor Macs een stuk prijziger. Kwa verpakking stap ik het liefst vandaag nog over, maar goed, we moeten een beetje rationeel blijven nadenken... En m'n XP is wonderwel nog geen één keer gecrashed!!!
 
mac/pc.. als er maar uit komt wat je er van verwacht.. toch?
 
het is belangrijk dat wel de bovenstaande programma's draaien op de mac en als iemand deze programma's voor mij heeft op de mac dan maak je mij er gelukkig mee:D
 
Even kinderlijk reageren maar jij geeft toch ook niet je synthesizers gratis weg. Als je de programma's overweegt, download je een demoversie. Bevalt het je, dan trek je eenmalig 3 ribben uit je lijf. De upgrades vallen daarna wel mee (relatief bekeken). Van de meeste programma's zijn ook wel budgetversies verkrijgbaar. Wil je er persee niet voor betalen, ook goed. Maar ga dan niet op een synthesizer forum vragen om de progs. Er zijn genoeg programma's als kazaa etc. om je wensen te vervullen.

Excuses verder voor m'n a-relaxte reactie zoe, maar ik ben van mening dat niemand voor niets wil werken. Ook jij niet. Het "stelen van de rijken" idee van Peter Pan vind ik vandaag de dag wat achterhaald. Nogmaals, ik ben je papa niet en de politie niet, maar hoop dat je m'n mening respecteert. :)
 
begrijpelijk maar een te snel oordeel en als je al een keer voor al deze programma's heb betaald dan kan je ook rond snuffellen bij mensen die misschien die programma's hebben en ik praat hier niet eens over kopieen of dat ik er niet voor wil betalen dat is volgens mij een volgende fase
eerst maar eens kijken als deze programma's ook op windows draaien op de MAC

en over die ribben ...... die laat ik liever zitten
 
OSX draait alleen op de Mac en Win XP alleen op de PC.

Ga je met emulaties beginnen kun je nooit 100% zeggen of het werkt of niet. Je zult altijd een risico nemen. Ook al heb je er heel veel verstand van zegt dat nog niets.

Koop dan gewoon een extra computer van het andere type erbij en je hebt 100% zekerheid. Helemaal als het om muziekprogramma's en aanverwante hardware gaat. Dat gaat gegarandeerd niet werken met emulatie.
 
Origineel geplaatst door zoe
begrijpelijk maar een te snel oordeel en als je al een keer voor al deze programma's heb betaald dan kan je ook rond snuffellen bij mensen die misschien die programma's hebben en ik praat hier niet eens over kopieen of dat ik er niet voor wil betalen dat is volgens mij een volgende fase
eerst maar eens kijken als deze programma's ook op windows draaien op de MAC

en over die ribben ...... die laat ik liever zitten

Dat zou kunnen en als dat zo is dan ook m'n welgemeende excuses. Ik raak de laatste tijd gewoon erg opgefokt wanneer ik weer eens mensen hoor zeggen dat ze uit principekwestie weigeren software te kopen. En toen je tot twee keer toe vroeg of iemand die software voor je zou hebben knapte er weer een zekering. Zoals ik al zei, het is niet om je af te zeiken en wat iedere voor zich doet, zijn pakkie. Ik moest me gewoon effies ventileren. Schelden is beter dan iemand z'n kop inslaan zeg ik maar altijd :)
 
ok ieder weer zijn EI kwijt en laten we maar weer eens on topic gaan

ik begrijp dat het dus word afgeraden om een windows emulatie op de MAC te draaien en mijn oude pc software hier op te gaan gebruiken
het zal nooit zo soepel lopen
adobe software kan je zowel voor pc als mac gebruiken

klopt het wat ik zeg
 
Adobe software is er zowel voor de mac als pc ja, dat klopt. check www.adobe.nl maar eens, maar voor de mac of pc moet je het programma wel apart kopen bij mijn weten. Of bedoel je dat niet?
 
Origineel geplaatst door BCA303
Adobe software is er zowel voor de mac als pc ja, dat klopt. check www.adobe.nl maar eens, maar voor de mac of pc moet je het programma wel apart kopen bij mijn weten. Of bedoel je dat niet?

yep zo bedoel ik het en dat zal voor de andere programma's waarschijnlijk ook zo zijn of een variant
 
Gewoon mac en pc niet met elkaar proberen te verzoenen, dat werkt niet mijns insziens. Ik denk dat er geen enkel muziekprogramma is dat met één versie op beide platformen gedraaid kan worden.
 
Back
Top