[Track]Zonder computer: Jewel of the Arctic

@Mikha Ra: Ik vertrek niet echt uit een verhaal op papier. Ik stel me gewoon een aantal beelden voor die ik wil beschrijven. In dit geval werd ik geïnspireerd door verschillende natuurdocumentaires en de beelden die ooit op het journaal getoond werden over de afbrokkelingen van de Antarctische ijskap.
[/B]

Thanx Danny,
heb ik nog een vraagje.

Hoe krijg je het voor elkaar dat beeld dan 2 maanden vast te houden ? EN uit te werken ?

Bij mij werkt het zo van; elke dag een nieuwe idee, en dus elke dag een kwart track af, maar nooit 10 minuten.
Resultaat : allemaal kwart-tracks. Een idee vervolgens weer "oppakken" werkt meestal niet.
Hoe behoud je je focus voor 1 track ?
 
in 1 woord: prachtig!
Ik vind het echt heel mooi ! heb je nog meer tracks van je online staan ergens? ben ik wel benieuwd naar!
 
sooooow!! Lekkere track hoor! Mooie bouw, goede keuzes vwb de geluiden en mooi gemixt! (ik kreeg op sommige momenten gewoon kippevel...)
Petje af! :halleluja
 
Origineel geplaatst door Danny
@Fuse: Grappig dat je aanraadt om eens met koorsamples proberen te werken. In deze track zitten 7 multimbrale parts van de EIV (Symphony of Voices).

Je hebt gelijk. Ik was niet duidelijk. Bij die SOV zitten toch ook vrouwen koren? Als je die samen brengt met de koren die je nu al gebruikt kun je een heel leuk megabreed effect creeren.
In de muziek vallen die lagere (mannelijke) koren nl. niet zo goed op.

En vroeg me ook even af waar je dat CS80 achtige geluid uit had gehaald. Die is wel erg vet.
 
Een dag waarop Danny een nieuwe track plaatst is voor mij altijd een fijn moment... :)

Danny: prettige track, mooi verhaal, goeie sounds, kortom niets op aan te merken.
Ben je inmiddels nou van die bekende copyright bliepjes afgestapt eigenlijk? ;)
 
Hey, een nieuwe Dangelis track :D

Ik vind m erg mooi. Een waar spektakel aan harmonieuze klanken.
Kan me voorstellen dat je hier erg veel werk aan gehad hebt, en dat hoor je wel degelijk!

Ben nu alweer benieuwd naar de volgende :halleluja
 
:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

nuff said?

Dit is wel erg goed hoor.. werkelijk fantiastisch. Misschien een mooie zang of koor hier en daar zou de track werkelijk helemaal afmaken.. maar dat laat nog even achterwege. Ik had em eerst gestreamed... toch maar downloaden en vaak aanzetten :okdan:
 
Wat een fijne track weer! Ik kan wel horen dat je er echt bewust een verhaal mee wilt vertellen. Ik kan me echter wel iets voorstellen bij wat quif zei, als je de voorkennis niet hebt van het avontuurlijke thema zou je wellicht kunnen verdwalen in de track.

Verder niets dan lof voor dit stukje muziek met erg fijne geluiden (die CS80-achtige lead is inderdaad erg mooi!).
 
Hoi :doei:,

Wat een leuke reakties :) ... ik ben altijd blij wanneer andere mensen m'n eigen enthousiasme delen ;) .
Nu wat antwoorden.

@Mhika: Ik ben in de eerste plaats huisvader, m.a.w. ik heb eigenlijk niet zo veel tijd om aan tracks te werken. Ik moet het dus helemaal niet hebben van kwantiteit, dus moet ik maar proberen werken naar kwaliteit. Het focussen op één bepaald beeld valt mij persoonlijk niet zo zwaar omdat ik ook ooit amateurfotograaf en aquarelschilder ben geweest, dan ben je zowiezo visueel ingesteld en kan je makkelijker beelden 'vasthouden'. Deze track is ook wel m'n eerste die zo lang duurt, hoor ;) .

@S.L.E.: gewoon website bezoeken (Arctic staat er trouwens nog niet op).

@Fuse: Geloof je dat ik de beide EMU's tot over hun limieten polyfonie en geheugen heb laten vreten ;) ? Er zitten trouwens vrouwenkoren bij, maar enkel in de climaxen en daardoor worden ze misschien wat verdrukt door de andere partijen, maar ik vind het best goed zo.
Wat die CS80 betreft: combinatie van SY99 en D20 (zij die een D20/D10/D110 minachten, hebben ongelijk). En het is vooral de mixmethode die bijdraagt tot het 'grootse' gevoel van een echte CS80.

@Hanz: Tja ... die bliepjes ... het was in ieder geval iets wat m'n nummers onder de aandacht bracht, hé :dubbel: . Neen, dit is voor de contest en wordt dus zonder 'beveiliging' gepubliceerd. In plaats daarvan is het een mp3 in slechts 128 K, dus niet echt goed (het stuk klinkt heel anders rechtstreeks van CD - veeeeeeeuuuuuuule beter nog ;) ). Dat moet de mensen dan maar overtuigen om ooit de Jewel-CD aan te schaffen (alleen maken dat ie afgeraakt).


Aan alle mensen die dit weten te smaken: hij staat mee in de contestlijst. Dus je kan/mag altijd stemmen ;).

Alvast bedankt voor de toffe reakties (en er mogen er nog altijd bijkomen, natuurlijk :) )

:doei:
 
Wow...

Laatst zag ik ook een programma (op BBC) over de natuur bij de Noord Pool en hoe de ijskapen aan het smelten waren, en een eenzame ijsbeer aan het zwemmen naar eten die er niet was.

Jouw lied past daar perfect bij. Sfeer, emotie en gevoel. Zo. :halleluja

Ook die achtergrond textures brengen sfeer aan. Echt goed.

Normaal denk ik ... pff 10 minuten luisteren. Ga ik dat volhouden? Bij dit lied dacht ik niet meer aan tijd. Dat is pas goed gedaan. :)
 
Origineel geplaatst door Terra Pee
Wow...

Laatst zag ik ook een programma (op BBC) over de natuur bij de Noord Pool en hoe de ijskapen aan het smelten waren, en een eenzame ijsbeer aan het zwemmen naar eten die er niet was.

Jouw lied past daar perfect bij. Sfeer, emotie en gevoel. Zo. :halleluja

Ook die achtergrond textures brengen sfeer aan. Echt goed.

Normaal denk ik ... pff 10 minuten luisteren. Ga ik dat volhouden? Bij dit lied dacht ik niet meer aan tijd. Dat is pas goed gedaan. :)

Precies wat ik zag tijdens het creëeren van het laatste deel (met de verschuivingen in kleine terts) :engel: .

Wel goed dat de lengte eigenlijk bij de meeste mensen niet opvalt :)

:doei:
 
Ik reageer zelden op 'tracks', dus het feit dat ik dat nu wel doe zou al iets moeten zeggen.
Ik had hem vanochtend op mijn MP3 speler en wandelend door de ochtendschemer maakte deze track de wind wat guurder, de nacht wat donkerder en bracht het de winter dichterbij. :halleluja

Snel op zoek naar andere tracks van je.


groet

Tom
 
Deze verdient wel even een schopje! (en los daarvan heb ik 'm ook pas net beluisterd ;) ) Want zo goed is-ie! Het klinkt echt ontzettend sterk; weer een stap vooruit voor Danny! Om me even bij mijn teerbeminde forumgenoten aan te sluiten: de 'voorspelbaarheid' is een stuk minder met de modulaties en spannendere harmoniën, 10 minuten lang wordt de aandacht perfect vastgehouden en de sound is schitterend. En om met zelfs twee keer bij Hermax aan te sluiten: het is eigenlijk zonde het plat te analyseren. Ook al omdat dit soort tracks sowieso moeilijk gedetailleerd te bevatten zijn: er gebeurt zoveel en alles grijpt zo in elkaar, dat één detail er uitlichten eigenlijk bijna zinloos is.

Alleen één dingetje: ik ben het wel eens met Fuse over de drums. De percussie klinkt goed, maar de basisdrumkit (uhm, alleen de snare en bassdrum, eigenlijk) vind ik wat plat klinken vergeleken met de rest. Dat zou wat mij betreft misschien iets expressiever (realistischer?) kunnen.

Maar goed, om het nog maar 's treffend samen te vatten: schitterend! :halleluja
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Alleen één dingetje: ik ben het wel eens met Fuse over de drums. De percussie klinkt goed, maar de basisdrumkit (uhm, alleen de snare en bassdrum, eigenlijk) vind ik wat plat klinken vergeleken met de rest. Dat zou wat mij betreft misschien iets expressiever (realistischer?) kunnen.

Tja ... kwestie van smaak, natuurlijk. De basdrum is eigenlijk de W30 waarover een 2de van de SY99 zit. Deze laatste is met EQ bewerkt zodat er amper bassen inzitten. De snare komt ook uit de W30 en heb hem express een beetje naar beneden gepitched. M.a.w. ik heb wel wat moeite gedaan om deze sound te verkijgen ;) . Het is trouwens wel een serieus verschil met het origineel. Als je het rechtstreeks van op de masterlink beluisterd (of vanaf CD), dan klinken de drums al heel wat beter. De mp3 is tenslotte maar 128 Kps.

Maar nu licht ik er enkel het negatieve kommentaar uit. Daartegenover staan er natuurlijk zoveel positieve waarderingen (ook van jou) ... en dat betekent voor mij toch wel heel wat :) .

:doei:
 
nog maar weer eens beluisterd na lange tijd niet .... Geweldige track! :halleluja

ik heb welliswaar niet gestemd met de contest omdat ik geen zin had om alles te gaan beluisteren maar het verbaast me niet dat je winnaar bent. Gefeliciteerd!
 
Origineel geplaatst door VanHeckis
nog maar weer eens beluisterd na lange tijd niet .... Geweldige track! :halleluja

ik heb welliswaar niet gestemd met de contest omdat ik geen zin had om alles te gaan beluisteren maar het verbaast me niet dat je winnaar bent. Gefeliciteerd!

Dank je wel :okdan:

:doei:
 
Back
Top