[Track] Jewel of the City (zonder computer)

ik ga iets fouts roepen....

ergens vind ik het nogal tegen de kitsch aanhangen, zowel deel 1 als het meer techno-achtige 2e deel. Maarrrrrrr! (nu wordt het nog fouter) het heeft een beetje hetzelfde effekt als "de vlieger" van Andre Hazes. Ook daar denk je, hee wat een gladde schlagertrack, totdat je ontdekt hoe fraai het in elkaar zit, en de harmonietjes verre van standaard zijn. Dat vind ik ook bij jouw track, zitten ontzettend veel heel fraai en zorgvuldig gearrangeerde elementen in die het een kunstwerk maken

keep it coming! ik ga nu weer mijn grote mond houden :bekdicht:
 
Hoi Danny, is weer een fraai stuk muziek geworden! :)

Om toch nog iets van kritiek te geven: de drums in het begin vind ik een beetje té standaard, geeft me enigzins het gevoel van 'n arranger keyboard; deze shuffle zal in m'n hoofd toch eeuwig verbonden zijn met 'het kleine café aan de haven'... sorry... ;)
 
Mooie track, absoluut goed in elkaar gezet :okdan:

Het meest commentaar is al gegeven; wat ik persoonlijk aan deze track wat minder vind is de 'hoekige' feel in het eerste deel, met name door de drums (de quantized feel en de naar mijn mening blikkerige midi-samples). Ik ben benieuwd hoe het zou klinken als je drum samples met een wat organischere sound zou gebruiken.
De compositie is heel erg sterk: erg gedurfd, maar heel goed in elkaar gezet!
 
@Stage73: Men kan nooit iets fout roepen ;) . Mooi dat je de details en structuur kan terugvinden en waarderen. Het kan altijd hier en daar beter natuurlijk maar zoals het nu klinkt vind ik het best OK en als de mensen opmerken dat alles mooi in mekaar steekt, blijkt dat m'n opzet geslaagd is :) .

@Hanz en DrRipsaw: dat van die drums kan ik inderdaad toegeven (voor wat betreft deel I dan toch, het vlotte deel (techno is het absoluut niet) vind ik perfect klinken). Ik heb reeds geruime tijd om de goede drums bij een song te plaatsen. Ondanks het feit dat ik zoveel samplergeweld in huis heb staan, beschik ik nog steeds niet over een echt goeie percussie of drum set. Ooit zal er dat nog wel eens van komen ... maar ja ... Rome is ook niet in één dag gebouwd :) .

En wat die keyboardfeel betreft: veel ligt ook aan het feit dat dat deel in 6/4 is ingespeeld en dat ligt nou eenmaal anders in het gehoor als 4/4. En het doet mij ook keyboardachtig aan, maar niet echt verkeerd ;) .

Meer kommentaar mag nog altijd ... laat u maar gaan :maffia:

:doei:
 
Back
Top