hardware synth in fruity loops

martin h

Stamgast
Lid sinds
28 november 2005
Berichten
132
is het mogelijk dat ik mijn synthesizer als een soort van softsynth in fruity loops kan gebruiken
dan zou ik eventueel van de effecten gebruik kunnen maken
op mijn pc heb ik een midi (in out thrue) adapter aangesloten
ik kan dus wel de geluiden van een softsynth onder mijn toetsen krijgen
 
> dan zou ik eventueel van de effecten gebruik kunnen maken

Hardware aansturen in FL is een crime, althans, ik kreeg het met latency enzo nooit fatsoenlijk aan de praat. Haperende noten, vertraging, heel irritant. Wat jij wilt met effecten is niet mogelijk, de FL- en VST-effects kun je alleen over audio gooien en niet over midi.

Wat je wel kunt doen is je synth (droog) opnemen en als sample openen in FL, dat doe ik ook altijd met mijn K-station. Bij lange loops gooi ik ze altijd in Fruity Slicer, zodat je nog wel wat flexibiliteit hebt en kunt schuiven met nootjes.

Succes!
 
idd zo doe ik het ook

als de fruity mannen nou eens aand8 besteden aan, hardware+fruity
zou het een stuk beter zijn
 
mischien mis ik iets maar het is betrekkelijk simpel om met FL hardware aan te sturen. Ik werk pas sinds kort met FL en ben daardoor mischien niet gehinderd door kennis van vorige versies maar ik heb ook geen latency problemen. Je moet wel ASIO drivers gebruiken.

Open de step sequencer en voeg een midi out channel toe. Zet het gewenste midi kanaal en go. Thats all there is to it. Op de editor van het channel zitten allemaal draaiknopjes welke je kan toewijzen aan midi controllers, gaat ook prima.

Op je mixer kies je een kanaal uit waarvan je de input op je geluidskaart zet, op dat kanaal kun je effecten gebruiken welke real time worden toegepast op het binnenkomende signaal. Je hoeft het dus niet eerste op te nemen ofzo je kan gewoon spelen en je effecten tweaken, spoor exporteren naar WAV en verder naar je volgende geluid.

NB let wel op dat je niet je geluidskaart open heb staan op meerdere mixer tracks tegelijk want dan komt het geluid dubbel binnen en klinkt het niet OK. Duurt wel even voor dat je hier achter bent dus let er goed op.
 
ja maar ik wil bijv

uit mijn korg een synth pakken, en dat ik in fruity de synth kan opnemen
dus niet dat ik hem bijv eerst moet samplen, maar meteen in fruity kan gebruiken
en dat snap ik echt niet
 
leg even uit wat je bedoelt met het verschil tussen samplen en opnemen, je zegt nl dat je wel wilt opnemen maar niet wil samplen, dat is wat mij betreft hetzelfde. Bedoel je dat je midi noten wilt opnemen?
 
ja ik vertelde het idd niet bepaald logisch idd :)


wat ik dus wil,

druk op play op mijn korg,
het geluid wat uit mijn korg komt, wil ik meteen in fruity kunnen krijgen
wat ik nu doe is,
synth maken op mijn korg,
samplen met audition,
als sample in fruity laden.
 
sorry maar ik snap je nog steeds niet helemaal, heb je een korg workstation of een korg legacy soft synth ofzo? Je moet iig je geluidskaart selecteren in een mixer track anders zul je je input niet horen.

leg nog ff uit wat je met het volgende bedoeld

- "druk op play op mij korg"
- "synth maken op mijn korg"

hou vol, we komen er wel :)
 
als ik een synth heb gemaakt met mijn korg electribe emx,
en ik ben een track in fruity aan het maken,
en ik wil bijv de synth die ik gemaakt heb met die korg, in mijn track krijgen.

dan record ik het altijd met Adobe Audition
maar ik wil dat de korg gewoon in fruity loopt
dus dat ik bijv een melodie met mijn korg maak, en dat die dan ook meteen in fruity in een pattern staat
zonder dat ik die melodie eerst in audition moet gaan samplen

mvg
 
Ik geloof dat ik je situatie een beetje begin te begrijpen :) . Je wilt een midi-sequence van je emx verhuizen naar fruityloops. OK daartoe heb je verschillende mogelijkheden :

1- In vervolg niet meer je melodie op je EMX maken maar in FL en dan EMX aansturen met FL.

2- De emx een midi file laten exporten (weet niet of dat kan) en in FL importeren of de emx midi laten afspelen en dan FL midi laten opnemen. Je hebt dan echt de midi verhuist maar je bent eigenlijik net zo omslachtig bezig als je nu doet;).

3- Je emx midi synqen met FL. Je midi zit dan niet in FL maar het loopt wel gelijk met 1 playknop. Lijkt me het handigst als je met de emx sequencer wilt blijven werken. Je kunt dan ook de audio van de emx rechtstreeks op een FL spoor opnemen zonder tussenkomst van andere programma's zoals Audition.

NB Geen van de opties is ideaal, ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem want ik heb een akai asq-10 hardware sequencer en de loops die ik daarin gemaakt heb kan ik alleen in FL krijgen door FL de midi te laten opnemen terwijl de asq afspeelt, gehannes alom. Ik geloof niet dat er uberhaupt een soft-seqencer is die geheel automagisch midi patterns van een hardware seqencer leest en verwerkt in een spoor. Anyway, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Misschien is het antwoord al gegeven maar natuurlijk kun je realtime je synth binnen laten komen in FL + effecten erover: Rechtsboven in de mixer staat in, als je de goede geluidskaart bij de setup heb geselecteerd kan je ook een input selecteren waar je synth op staat. Zo kan je het dus weer in FL binnen laten komen. Als je het op wil nemen dan druk je gewoon op het diskettje onder dat kanaal in de mixer
 
Back
Top