Van welke synth komt volgende populaire piano sound? Fantom X of andere? (mp3 inside)

Dance123

Ingeburgerd
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
74
Van welke synth komt volgende populaire piano sound? Fantom X of andere? (mp3 inside)

Hoi,

Weet iemand van welke synth volgende piano sound komt: http://users.skynet.be/soundfiles/bright_piano.mp3
Ik heb die piano sound al in veel producties gehoord.

Zou het kunnen dat dit een patch is van een bepaalde (soft)synth of workstation, zoals Motif EX of Triton?

Iemand die die sound herkent??
 
Laatst gewijzigd:
Ik kan alleen voor de fantom spreken, en daar zit hij standaard iig niet in ... al is die er natuurlijk wel mee te maken ;)
 
Origineel geplaatst door Clay
Ik kan alleen voor de fantom spreken, en daar zit hij standaard iig niet in ... al is die er natuurlijk wel mee te maken ;)

doet me ook denken aan een Roland.

JV / XP serie denk ik!
 
Hoi,

Ik denk niet dat het van een Roland synth komt, want die heeft nogal warme piano sounds.

Niemand die een Motif (EX) of Triton (Extreme) heeft en bovenstaande sound herkent?!
 
Hmm.. mja van een MT32 komt het in ieder geval niet (die heb ik nog ergens in de kast liggen) en met de synthstructuur die daar in zit kun je niet zulk klinkende piano's maken.

Het klinkt een beetje als een JV piano met een eigen gebouwde patch (hoge EQ, compressor enzovoorts). In ieder geval zonder velocity lagen, want die hoor je er niet in terug.

Maar ehm.. waarom zou je precies dezelfde klank zoeken? met een beetje patcheditor op een standaard synth/waveplayer kom je al een heel eind.
 
Hmm.. mja van een MT32 komt het in ieder geval niet (die heb ik nog ergens in de kast liggen) en met de synthstructuur die daar in zit kun je niet zulk klinkende piano's maken.

Er zitten ook samples in de mt32

Het klinkt in ieder geval verschrikkelijk deze piano :D
 
Origineel geplaatst door Dance123
Hoi,

Ik denk niet dat het van een Roland synth komt, want die heeft nogal warme piano sounds.

Niemand die een Motif (EX) of Triton (Extreme) heeft en bovenstaande sound herkent?!

ik heb nu meerdere Rolands en had een Motif 7, Triton en Triton Studio.....en het komt meer in de buurt van een Roland....
 
ESQ-1 misschien? Anyone? Anyone?
 
Je komt met de Fantom X iig een heel end. de B wave group jazzpiano's f en ff (35/36, 65/66 en 75/76) lijken er al heel erg op als je een patch maakt van 2 stereo tones, 1tje daarvan een octaaf hoger, en op alletwee de tones een band-pass filter.

Maar de TS moet dit wel weten, want dezelfde vraag heeft die ook op een ander forum gesteld :P en daar heb ik dit ook al gezegd.
 
Dat pianoriedeltje komt in ieder geval van de Belgische dance-formatie Milk Inc van Regi penxten, zelf weet ik dat hij altijd optreedt met een Roland Fantom X6, ook tijdens zijn Live optreden in het Sportpaleis in Antwerpen de 30 ste September.
 
Ik denk wel dat er een preset is in de Korg TR die hier in de buurt komt, dus met wat aanpassingen moet je er zeker kome.
 
Back
Top