Yamaha Motif ES 6, Roland Fantom X 6 of Korg Triton Extreme 61

?

?

Origineel geplaatst door Kees Zaathof
Is de Alesis Andromeda een leuke VA-synth om eraan toe te voegen?

Waarom wil je toch persé een hele stapel dure synths ineens kopen als je niet eens weet dat juist de Andromeda een van de weinige nieuwe ANALOGEN is?

Ik sluit me aan bij de vele voorgaande posters die je al duidelijk hebben aangegeven dat je aan een paar grote bakken de komende jaren je handen en kop voldoende vol zal hebben.
 
Origineel geplaatst door Kees Zaathof
Is de Alesis Andromeda een leuke VA-synth om eraan toe te voegen?

Aaaargh! Heiligschennis, de andromeda een VA noemen!

Zou wel een beter zijn dan die 2 modules.
 
Pek en veren!

Pek en veren! :)
 
Origineel geplaatst door Kees Zaathof
Is de Alesis Andromeda een leuke VA-synth om eraan toe te voegen?

erbij?!! Okee, even ademen.... een Andromeda plus

Origineel geplaatst door Kees Zaathof

- PC
- Digidesign DIGI 002 (+ Pro Tools LE)

- Mackie HR 824 (2x)

- Focusrite Voicemaster Pro
- Neumann TLM 103 kit

- Yamaha Motif ES 8
- Korg Triton Rack
- Roland Fantom XR
- Akai MPC 2500



:confused: hoeveel euri heb je in je spaarvarken zitten dan?

volgens mij ben je wel een van de eerste die een Andromeda aanschaffen om
Origineel geplaatst door Kees Zaathof

hiphop en R&B beats te componeren

In elk geval, doe rustig aan, neem een broodje kebab ofzo....... koop niet meteen de synth met de meeste lampjes/knopjes/buttons/whatdanook........




:mega:
 
Wat is een goede analoge console? En is er een store in NL die Yamaha NS10's verkoopt en wat is ongeveer de vraagprijs?

Ja sorry mensen voor deze vragen.. ik ben pas nieuw in the game. :W

Ik ben er nu ook achtergekomen dat een VA geen analoge synth is dus de Alesis Andromeda was een slechte keus. :bekdicht:
 
Persoonlijk vind ik de Yamaha NS10's een waardeloze console.... analoog gezien.
Verder denk ik dat de Andromeda een heel slecht figuur slaat als VA!

pfffffffff



8o)


Je mag best enige hulp en tips hier verwachten, maar als je zo....

Dit heeft ook ruk met newbee zijn te maken. Meer een geval van .... 'grappenmaker'. Toch?

Zo niet, gebruik je de zoekfuncties hiero, of kijk eens op Harmony Central, Sonic State, Vintage Synth Explorer etc etc etc......
 
Origineel geplaatst door Kees Zaathof
Ik ben er nu ook achtergekomen dat een VA geen analoge synth is dus de Alesis Andromeda was een slechte keus. :bekdicht:
Waarom moet-ie per se VA zijn dan?

Volgens mij was dit een bijzonder zinnige opmerking:
Origineel geplaatst door Kees Zaathof
Ja sorry mensen voor deze vragen.. ik ben pas nieuw in the game. :W
En de bijzonder zinnige bijbehorende conclusie: ga je 's inlezen in synths, samples en productie. Zoek uit wat er zoal gebruikt wordt door je 'helden' in het genre dat je wil maken en - belangrijker- waarom net díe apparatuur. Ik bedoel: een rompler is niet onhandig voor r&b/hiphop, maar meteen maar de drie grootste? Terwijl een goede sampler waarschijnlijk veel nuttiger voor je is? Zelfs al heb je het geld ervoor, in plaats van de duurste bakken te kopen lijkt me een gearlist die bij jou en je genre past toch net een tikkie nuttiger. En waar die uit bestaat, dat moet je dus uitzoeken met lezen en uitproberen...
 
Oke mensen, bedankt voor al jullie adviezen! :halleluja Ik koop een Motif ES 8 en ga maar eens aan de slag. Ik ga veel info opzoeken en lezen over deze hobbie zodat ik niet van die domme vragen hoef te stellen. :peukie:

Laatste vraag:
Hoe doen professionele producers hun beats verkopen aan artiesten? Verkopen ze die gewoon voor een bepaald bedrag, bijvoorbeeld 200 euro? Of verkopen ze die voor een bepaald bedrag voor exclusieve rechten en krijgen ook nog royalties ofzo van elke verkochte plaat? Weet iemand hier iets meer over?
 
Origineel geplaatst door Kees Zaathof
Oke mensen, bedankt voor al jullie adviezen! :halleluja Ik koop een Motif ES 8 en ga maar eens aan de slag. Ik ga veel info opzoeken en lezen over deze hobbie zodat ik niet van die domme vragen hoef te stellen. :peukie:

Laatste vraag:
Hoe doen professionele producers hun beats verkopen aan artiesten? Verkopen ze die gewoon voor een bepaald bedrag, bijvoorbeeld 200 euro? Of verkopen ze die voor een bepaald bedrag voor exclusieve rechten en krijgen ook nog royalties ofzo van elke verkochte plaat? Weet iemand hier iets meer over?


Gemiddeld ligt het zo:

Analoge beat: € 2 per klap.
Motif beat: € 1.50 per klap, vanaf 10 klappen € 1,00 per klap. (Hi-hats € 0,50)
Andromeda € 4 per klap.
 
Origineel geplaatst door conso
Gemiddeld ligt het zo:

Motif beat: € 1.50 per klap, vanaf 10 klappen € 1,00 per klap. (Hi-hats € 0,50)


Hmm ja, dat klinkt wel redelijk, alhoewel ik voor beats die de door mij speciaal aangeschafte [www.Ebay.com!] Korg Triton hi-hats sample CD bevatten 250% extra kosten in rekening breng (inladen van SCSI samples is zeer arbeidsintensief)

.....tenzij ik 4 telefoonnummers van RnB chicks uit de bij de beats gemaakte videoclip krijg .... dan valt er altijd wel te onderhandelen :biertje:
 
Origineel geplaatst door GroovyB3Solo
Hmm ja, dat klinkt wel redelijk, alhoewel ik voor beats die de door mij speciaal aangeschafte [www.Ebay.com!] Korg Triton hi-hats sample CD bevatten 250% extra kosten in rekening breng (inladen van SCSI samples is zeer arbeidsintensief)

.....tenzij ik 4 telefoonnummers van RnB chicks uit de bij de beats gemaakte videoclip krijg .... dan valt er altijd wel te onderhandelen :biertje:

Lijkt me alleszins redelijk. Dat kom je ook niet elke dag meer tegen. ;) (Is dit dit minst gebruikte smillie?)
 
Re: Yamaha Motif ES 6, Roland Fantom X 6 of Korg Triton Extreme 61

Ik speel ongeveer al 6 jaar piano. Ik wil nu beginnen met hiphop en R&B beats te componeren. Ik heb al vele programma's geprobeerd zoals FL, Reason en Cubase etc maar merk tog dat ik toetsen onder mijn vingers fijner vind. Ik wil zo weinig mogelijk met de computer doen.
ok ik herken mezelf hier wel in.. ongeveer 10 jaar les gehad, nu veel bezig met software plugins en een midi controlers.. maar ik wil gewoon die gewogen toetsen onder m'n vingers voelen ipv die plastic "troep" en gaan werken met hardware modules

Ik weet dat Scott Storch bijvoorbeeld de Yamaha gebruikt en de Neptunes de Korg.
geloof me.. ze hebben alle synths staan die er bestaan, bovendien.. hecht daar niet teveel waarde aan, creativiteit is de sleutel tot succes en niet enkel de spullen aanschaffen van succesvolle producers

Synth: Yamaha Motif ES 8
Modules:
- Korg Triton Rack
- Roland Fantom XR
die droom had ik in het begin ook.. vooral die Motif ES 8 (waarschijnlijk had je hem ook gespot in die mysto en pizzi filmpjes) en dan de korg en fantom erbij als rack..
maar wat al eerder werd gezegd, je krijgt overlappende shit.. zonde van je geld tenzij je er bakken van hebt, zo niet.. niet doen, koop 1 synth waarvan je weet dat je tevreden bent met de sounds.. leer die kennen en de rest komt vanzelf wel

Is de Alesis Andromeda een leuke VA-synth om eraan toe te voegen?
kijk je toevallig ook de videoblog van ryan leslie;) ns4life.com.. zo ja, die gast heeft echt cursussen gehad om die synth zo te kunnen tunen om die geluiden eruit te halen die hij eruit haalt.. ik zou er niet aan beginnen, ik zou juist iets zoeken waar je iets van eigen stijl uit kunt halen ipv iets proberen na te doen..



aatste vraag:
Hoe doen professionele producers hun beats verkopen aan artiesten? Verkopen ze die gewoon voor een bepaald bedrag, bijvoorbeeld 200 euro? Of verkopen ze die voor een bepaald bedrag voor exclusieve rechten en krijgen ook nog royalties ofzo van elke verkochte plaat? Weet iemand hier iets meer over?
scott storch ontvangt tussen de 80.000 en 90.000 per beat.. bovendien vangt hij ook zoveel punten van de album verkoop, als je echt een topproducer bent in de R&B/Hiphop scene verdien je meer aan een album dat de artiest zelf :)

maar voordat je dollartekens ziet.. ga eerst maar paar jaar heel hard werken, goodwill kweken en heeel veel weggeven aan gevestigde namen

kijk naar giorgio tuinfort.. hij maakte beats voor R&B groepen als Replay tot rappers als negative.. wist op te hooken met akon en woont nu in de states en werkt voor aftermath van dre als ghostproducer
z'n naam staat nog nergens, maar hij maakt wel geld;)

suc6
 
Back
Top