Cubase 4 Arpeggiator patterns

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.227
Omdat de arpeggiator in cubase 4 eindelijk weer goed werkt heb ik zo'n 69 arpeggiator patterns in het verleden gemaakt, deze zijn omgezet naar cubase Arpache SX formaat. Aangezien er standaard maar 5 extreem slechte presets bijgeleverd worden dacht ik, laat ik mijn presets maar online zetten. Dus bij deze, 69 nieuwe arpache SX presets voor cubase 4 in de categorieen:

- Trance arps
- Trance patterns
- 303 arps
- 303 patterns
- Bass patterns
- Ambient arps
- Ambient patterns
- Guitar arps
- Guitar patterns
- Guitar strums

de arps zijn bijgevoegd als bestand.

veel plezier ermee in cubase 4 (cubase 4 studio werkt het ook in).
 

Attachments

  • cubase4_arp_presets.zip
    67,1 KB · Bekeken: 87
Cool!

Nu nog cubeest 4 upgraden.
 
Super quif. Thanks for sharing :)
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Dankjewel man! :okdan:
Nu maar wachten tot MI7 arriveert in Apeldoorn met de cubase doos :( :(

UPS kwam 'm gisteren bij mij afleveren toen er net ff een kwartiertje niemand thuis was. Hoe krijgen ze dat toch altijd getimed? :stupid
 
Daar zijn ze speciaal voor opgeleid Acidfever, dat krijg je niet zomaar voor elkaar. :)
 
Thanks!
Ik heb er even snel een paar geprobeerd en die klonken behoorlijk lekker.
Eerlijk gezegd heb ik in SX3 nooit zo naar die Arpache gekeken. Misschien moest ik dat nu maar eens wel gaan doen!
 
hey top die reakties allemaal :okdan:

ik heb even een kleine demo gemaakt met de arp presets. ik heb 4 van mijn arp presets gebruikt in deze mp3.
geen tracks of zo, gewoon de arpache sx op de midi insert gezet en 1 van mijn presets gekozen, en dat opgenomen, niet meer niet minder.

je kunt de demo hier beluisteren: Quifster arp presets demootje

1e pattern (2 type sounds achter elkaar) komt uit de 303 pattern bank
2e pattern komt uit de ambient arp bank
3e en 4e pattern komen uit de trance arp bank.
 
Origineel geplaatst door quifster
hey top die reakties allemaal :okdan:

ik heb even een kleine demo gemaakt met de arp presets. ik heb 4 van mijn arp presets gebruikt in deze mp3.
geen tracks of zo, gewoon de arpache sx op de midi insert gezet en 1 van mijn presets gekozen, en dat opgenomen, niet meer niet minder.

je kunt de demo hier beluisteren: Quifster arp presets demootje

1e pattern (2 type sounds achter elkaar) komt uit de 303 pattern bank
2e pattern komt uit de ambient arp bank
3e en 4e pattern komen uit de trance arp bank.

De geluiden in de demo spreken met niet zo aan maar ik hoor wel dat er erg veel potentie in die pattens zit! Cool...ga ik zeker checken!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
De geluiden in de demo spreken met niet zo aan maar ik hoor wel dat er erg veel potentie in die pattens zit! Cool...ga ik zeker checken!

top, laat maar eens horen wat jij er mee doet :{
 
Ik heb ook even snel iets in elkaar geflanst:
1. Trance arp 4
2. Guitar pattern 3
3. Guitar pattern 3 + Virus TI Arp
Geluidjes zijn uit de Virus. Ik vond het effect van de twee arpeggios in serie wel leuk, vandaar dat ik die er ook bijgezet heb.

Ik heb Cubase 4 pas sinds gisteren en vind het een echte verbetering. Je kunt bv kiezen hoeveel outputs van een VST aktief zijn. Dus niet direkt 32 kanalen in je mixer als je Battery laadt. Ook de Track Presets vind ik een verbetering. Erg makkelijk als je een effectenketen ook op een ander ander spoor wilt gebruiken.
 

Attachments

  • arpache.mp3
    868,6 KB · Bekeken: 85
Origineel geplaatst door Bammel
Ik heb ook even snel iets in elkaar geflanst:
1. Trance arp 4
2. Guitar pattern 3
3. Guitar pattern 3 + Virus TI Arp
Geluidjes zijn uit de Virus. Ik vond het effect van de twee arpeggios in serie wel leuk, vandaar dat ik die er ook bijgezet heb.

die laatste is erg gaaf inderdaad. dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar dat klinkt inderdaad erg leuk. Welke ti preset heb je dat mee gedaan?
 
Origineel geplaatst door quifster
die laatste is erg gaaf inderdaad. dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar dat klinkt inderdaad erg leuk. Welke ti preset heb je dat mee gedaan?

Dat was Citycat SV, te vinden op ROM N58
 
erg goed, bedankt! De gitaar arps ook erg bruikbaar volgens mij. Moet ik binnenkort 's gaan toepassen.

Ik neem aan dat je ze gemaakt hebt met 'drop a midi part'?

Groeten,
Bram
 
Origineel geplaatst door Bram.deVries
erg goed, bedankt! De gitaar arps ook erg bruikbaar volgens mij. Moet ik binnenkort 's gaan toepassen.

Ik neem aan dat je ze gemaakt hebt met 'drop a midi part'?

Groeten,
Bram

ja klopt,
elke pattern is ingespeeld in een midi part die gedropped is op het arpache sx midi drop veld. Daarna heb ik voor de betreffende arps de arpache arp instellingen ingesteld zoals ik dat mooi vond en vervolgens als preset opgeslagen.

Deze arpeggiator is dankzij deze functionaliteit onvoorstelbaar sterk, je kan er patterns ingooien, arppatronen intekenen, chords arps in gooien, en zelfs complete drumpatterns. op die manier kun je heel simpel pattern based tracks maken, als je dan ook nog de quantitize plugin op je midi insert zet (na een midi render) dan is het helemaal feest in je tracks hehehe :)

Cubase zit trouwens vol met dit soort handige features, je moet ze alleen even creatief weten te vinden :D
 
Re: Cubase 4 Arpeggiator patterns

Origineel geplaatst door quifster
Omdat de arpeggiator in cubase 4 eindelijk weer goed werkt

Vraagje(s):
Betekent dit dat de arpeggiator in SX 3 niet goed werkt? Wat is er anders in 4 dan? En zijn deze patterns ook te gebruiken in SX 3?

:)
 
Back
Top