invoer van goederen van buiten de EU

Hoeveel is het voor koelkastcompressors? Gewoon vragen of het bedrijf dat ding als musical instrument wil opgeven. Ik neem aan dat je/ze de werkelijke waarde wil opgeven ivm verzekering?
 
het is een nieuw product uit een winkel en ze geven dus de aanschafwaarde op
 
En dan te weten dat de belastingsdienst klaagt over de lage koers van de Dollar...
Maar ja, je wilt hebben wat je wilt, dus je koopt het toch.
Het is natuurlijk niet zo dat een lagere koers meer aankopen betekent, dus verliezen ze wat op de invoer en BTW.

Geeft je toch weer een prettiger gevoel! :D

Wout
 
En dan te weten dat de belastingsdienst klaagt over de lage koers van de Dollar...

Maar ja, je wilt toch hebben wat je wilt, dus...

Wout
Ah, gaan ze daar ook al over. Ze zouden juist heel blij moeten zijn, dan wordt er tenminste nog wat ingevoerd en hebben ze wat te doen. Anders worden er nog meer uitgefikkerd. Ach nee ik vergis me, al het werk is uitbesteed aan de pakjesbazen van TNT en GLS die voor het indrukken van 1 toets 16 euro in rekening brengen, bij de koper uiteraard.
 
Hemel en aarde verhoedde dat de belastingen weer in private handen komen...
Heeft Robin Hood dan toch vergeefs geleefd?

Wout
 
Hoe zit dat als je in Engeland iets koopt, betaal je dan duane of invoer kosten? Buurman zeg van niet omdat Engeland in EU hoort daarom wilde ik even zeker weten.
Buurman heeft gelijk.

Edit: te laat ;)
 
Buurman heeft gelijk.

Edit: te laat ;)

Te laat? Dit topic is al tijdje aan de gang :)

Maar als ik geen invoer kosten en weet ik veel wat allemaal dan zou het tof zijn er zit namelijk minder btw daar op producten.
of krijg ik een andere prijs kaartje wanneer ik account aanmaak, bij sommige winkels zoals musicstore hebben vlaggen, er zit andere btw op is dat ook in Engeland?
 
In Engeland betaal je 20% btw. Ben je ondernemer (btw plichtig) dan kun je btw vrij kopen in Engeland.. dan gaat er dus 20% af.. vermeld dit voor de aankoop anders houdt Engeland de btw zelf.. je kunt het achteraf vrijwel niet meer terugkrijgen.

Sommige Duitse bedrijven zoals Thomann hebben gewoon een Nederlands btw nummer en daar kun je wel achteraf de betaalde btw via aangifte in Nederland terugvorderen.
 
Ik bedoelde dat Boelie mij enkele seconden voor was.

Wat die BTW betreft: test het eens uit zou ik zeggen. Als de verkopen van een leverancier aan particulieren van een bepaald land een zeker bedrag overschrijden, dan moet die verkoper zich ook registreren in dat land. Het kan dus zijn dat een UK bedrijf jou Nederlandse BTW moet aanrekenen. Of niet. Dat hangt er dus van af.
 
In Engeland betaal je 20% btw. Ben je ondernemer (btw plichtig) dan kun je btw vrij kopen in Engeland.. dan gaat er dus 20% af.. vermeld dit voor de aankoop anders houdt Engeland de btw zelf.. je kunt het achteraf vrijwel niet meer terugkrijgen.

Sommige Duitse bedrijven zoals Thomann hebben gewoon een Nederlands btw nummer en daar kun je wel achteraf de betaalde btw via aangifte in Nederland terugvorderen.

Nu weet ik nog niet wat ik moet betalen maar goed ik zal voorbeeld geven hier wil ik iets bestellen https://www.kmraudio.com/ssl-e-series-eq-module.php

Excl. VAT: €468.56 Incl. VAT: €562.27<

468,56+20%=€562.27
er zit al 20% btw op dus die prijs moet ik dan betalen. mijn vraag is moet ik dan nog is 19% btw betalen onverwachts??
 
Laatst gewijzigd:
Huidige stand van zaken invoerrechten synthesizers en componenten

Huidige stand van zaken invoerrechten synthesizers en componenten

Op de site van de belastingdienst lees ik dat de hoogte van de invoerrechten van tijd tot tijd kunnen verschillen.

Weet iemand mij te vertellen of die schommeling in het geval van synthesizers ook bestaat en hoe groot die ongeveer is?

3,2% was een tijd geleden redelijk gangbaar; nog steeds?

en wat zijn eigenlijk het percentage wat gerekend wordt voor Electronische componenten (prints, kits, weerstanden, condensatoren etc.)
 
Probleempje..

Sta op het punt wat dingen bij Digikey.nl te bestellen.. tja.. hele site is in het Engels.. checkout is weer in euro's lekker verwarrend allemaal.

Bij nadere inspectie blijken de spullen vanuit de VS geëxporteerd te worden.
Als ik http://www.invoercalculator.nl/ mag geloven worden er op zendingen onder de 150 euro geen invoerrechten geheven, en wordt alleen de 21% btw in rekening gebracht.
Hoe gaat dit nu in zijn werk? Betaal ik dit bij het afrekenen via paypal oid of worden de extra kosten later in rekening gebracht door de douane?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)
 
Je betaalt de btw en invoerrechten aan het transportbedrijf bij het in ontvangst nemen.
 
ah oke.. thanx

Ik zie op http://www.invoercalculator.nl/ dat er ook nog inklaringskosten bovenop komen.. het varieerd dan wel weer per transportbedrijf maar is in tegenstelling tot invoerrechten geen percentage maar een vast bedrag.. is dit een soort administratie-achtig iets?

Om nog meer telleurstellingen te voorkomen.. klopt het dat er onder de 150 (excl. btw) geen invoerrechten bijkomen?
 
Back
Top