invoer van goederen van buiten de EU

Heb afgelopen maandag NI Maschine besteld bij Novamusik in de US. Zit op dit moment op de route en zit hier al een uur lang ongeduldig met een schuin oor naar een deurbel te zoeken... 8o)

belachelijk lage prijs (~300 euro) en een verzendtijd (UPS) van 3 dagen... :halleluja En zelfs al krijg ik een naheffing van de douane is het nog steeds veel goedkoper dan hier in Europa.

Goed, het is geen raar oversized product zoals een 61-key synth, maar toch. Wellicht nuttig voor anderen die erover denken uit de US te bestellen.
 
hetg meest trieste is dat de vervoerder/inklaarder (bijv TNT) ook nog eens 17 euro inclaringskosten berekend.BTW vind ik normaal, dat betalen we ook over EU goederen, en VS goederen zijn altijd geprijsd zonder BTW. Kleine onderdelen worden dan erg prijzig. Zeker als de zending incl rond de 35 euro is, dan is het een verhoging van 50%.
 
Inderdaad, da's een taak die de douane heeft uitbesteed. Alsof de belastingdienst jou ook vraagt 20 euro afhandelingskosten te betalen voor je aanslag.
 
hetg meest trieste is dat de vervoerder/inklaarder (bijv TNT) ook nog eens 17 euro inclaringskosten berekend.
Nee, nee, nee.
Het MEEST trieste is dat de douane 19% BTW berekent over de verzendkosten!

Je koopt een synth uit de USA. Je betaalt de verkoper synth+verzendkosten.
verkoper gebruikt dat geld om het ding te verzenden; dus een dienst. Hier verdient USPS/Fedex/UPS aan, maar TNT ook, zodra die in NL aankomt.
En dan vindt de douane dat je 'een dienst importeert'. Een aangezien UPS/Fedex verzendkosten makkelijk richting de $100-150 gaan, ben je dus zo'n 20 euro aan 't lappen, voor die 'dienst'.

:frons: :( =(
 
Inderdaad, da's een taak die de douane heeft uitbesteed. Alsof de belastingdienst jou ook vraagt 20 euro afhandelingskosten te betalen voor je aanslag.

Da's niet helemaal de juiste vergelijking. De inklaringskosten zijn niet van de douane maar van TNT/UPS/whatever, omdat zij met jouw pakje door de administratieve molen moeten. Als je het apparaat zelf in de VS gaat halen en zelf inklaart op Schiphol betaal je volgens mij alleen de BTW.

Met de belastingdienst communiceer je zelf, dus die vergelijking klopt niet. Vergelijk het eerder met je belasting indienen via een belastingadviseur (en ja, die vraagt ook geld).
 
De reden achter de BTW-over-verzendkosten is dat als ze dat niet doen, het artikel op de bon opeens $1 kost met $399 verzendkosten. Als iedereen eerlijk was waren dat soort regels niet nodig, maar ja...
 
Heb vorig jaar in de us 4 stuks defect motu time piece gekocht voor 81$

Paar weken later kreeg ik telefoon van de duane met een hoop vragen wat dat voor toestellen waren.

Eind resultaat was bijkomende kosten tax+btw+administratieve kosten €56
Net niet +100% :r

Er zijn ook al dingen kosteloos toegekomen bv een ensonic cartridge van $42

In België heb je dus ook geluk nodig:?
 
Ja met de invoer uit de USA van mijn Synthesizers.com ("DotCom") modular moest ik het volgende betalen:

1° prijs modular synth
2° prijs shipping

3° prijs EU import taksen = 3.2 % van [1°+2°] (dus op de shipping betaal je ook !!! schandalig !!)

4° prijs BTW België = 21.0% van [1°+2°+3°] (dus NOGMAALS op de shipping en ook nog eens op de EU import taksen)

Komt er op neer dat je ongeveer een kwart aan taksen betaalt omdat het van buiten de EU komt. AFZETTERS !!!!!!! :kont:

Nee je betaalt ongeveer 4% taksen omdat het van buiten de EU komt.
De 21% BTW betaal je ook over producten die uit europa of zelfs uit belgie komen.

Wel even realistisch blijven :).

Voor mn andere hobby [ouwe kever] wil ik motoronderdelen kopen in de USA omdat het echt bakken vol met geld scheelt, zelfs met shipping en import tax (3.5 tot 5 procent).

Je btw kom je niet onderuit, tenzij je het bedrijfsmatig gekocht hebt want dan kun je het (in nederland althans) terugvragen.

-C-
 
De reden achter de BTW-over-verzendkosten is dat als ze dat niet doen, het artikel op de bon opeens $1 kost met $399 verzendkosten. Als iedereen eerlijk was waren dat soort regels niet nodig, maar ja...
Zo had ik het nog niet bekeken, maar dat zou dan ook eigenlijk moeten inhouden dat eerlijke mensen, die ook echt veel aan verzendkosten hebben betaald, deze verzendkosten zouden mogen aftrekken van de waarde van het in te voeren item. :eureka:
 
Lees dit even door:

•Alle informatie over belastingen in België, waaronder btw en accijnzen, is terug te vinden via het Fiscaal Memento. Dit naslagwerk is in zijn geheel terug te vinden op de website van de Federale Overheidsdienst Financiën in een pdf-file:

www.docufin.fgov.be/intersalgnl/thema/publicaties/memento/pdf/FM2009_V01_volledig.pdf (versie april 2009)

Lachen: u moet wel betalen maar we gaan u niet vertellen hoeveel, zoek dat zelf maar uit:
Informatie inzake berekenen douanerechten
De Douane krijgt regelmatig de vraag van particulieren om verschuldigde rechten te berekenen op producten die de burgers wensen aan te kopen in het buitenland, veelal via het internet.

Het is voor de Douane onmogelijk op al deze verzoeken in te gaan, het totaal van de douanerechten is afhankelijk van een aantal factoren:

Het land van herkomst van de goederen
De waarde van de goederen
De geldende rechten volgens het BLUE douanetarief
Voor goederen komende uit derde landen zal er altijd BTW verschuldigd zijn, eventueel aangevuld met douanerechten en, indien het gaat om accijnsgoederen, de accijnzen.

De berekening van de rechten gebeurt door het bedrijf dat uw zending behandelt, bijv: de post, DHL, UPS enz...
 
Je kunt er zowieso geen pijl op trekken wat betreft de duane.

Veel mensen geven de duane de schuld dat het ook lang duurt. Maar probleem zit hem bij de tnt. Die moeten electronish aangifte doen.

Het hangt ook af, of de verzender, de originele waarde op hetverzend papier heeft gezet.

Zoja dan komt ie gegarandeerd bij de inklaringen te liggen.

Zo niet, dan heb je vaak geluk dat hij er gewoon door heen komt.

Zowieso loont het kopen in de US wel flink. Ik heb een microfoon gekocht die was bij de goedkoopste winkel in duitsland 750 euro. Ik had hem voor 280 gekocht en uiteindelijk met belasting en inklaringskosten kwam ik op 380. Maargoed is nog steeds super goedkoop.

Alleen wat ik het nadeel vind met hardware die je in US koopt, een microfoon bijv is universeel. maar als je apparaten hebben die op stroom moeten, dan zit je gelijk weer dat je een omvormer moet hebben etc.
 
Zojuist de BelastingTelefoon Douane gebeld.

Invoerrechten bij een synth van 3000,- euro vanuit de US:
19% Omzetbelasting én 4,7% Douanerechten over het gehele bedrag incl verzend,- en verzekeringskosten
 
Douanerechten voor synthesizer: 3,2 %
BTW is 19%

Je betaald douane rechten 3,2% over het bedrag van de synth en 19% over de waarde van de synth + douane rechten +verzend en verpakking kosten

4,7% is onjuist.
Wat is de goederencode die de douane telefoon heeft opgegeven?

Zie deze link: http://gebruikstarief.douane.nl/9207105000

Wat de douane telefoon je hebt opgegeven klopt NIET.
 
Dat scheelt weer bijna 50 euro op dat bedrag.

En zonder klavier?

Is er nog kans dat je niet hoefd te betalen?
 
wat zijn de dounerechten voor een compressor op dit moment? kan dat niet echt vniden op de douanesite
 
is vast al eerder gezegd in deze thread - douanerechten zijn maar een paar centen, meeste is btw en de inklaringskosten.

meestal
zo'n 16 euro inklaringskosten
19% btw over totaalbedrag
douanerechten een procent of 2 tot maximaal 4.......
 
ik vond op de douane site versterkers 13.2%..... dat is voor een compressor van 2300 euro toch best veel geld, te meer omdat dit over de kostprijs + shipping komt en DAAROVERHEEN nog eens 19% BTW. voor muziekinstrumenten is het i.d.d. maar 3.4%
 
Back
Top