invoer van goederen van buiten de EU

Voor degene die telefoon nummers van douane kantoren zoekt:
http://download.belastingdienst.nl/douane/docs/kantorenlijst_douane_do0501z9pl.pdf

Voorbeeld:
Formeel betaal je voor een synthsizer buiten de Europese Unie (EU) 3,2 % + 19% BTW over de factuur waarde + invoerrecht.

hier nog een link met informatie over internetaankopen:
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html

In de meeste gevallen worden goederen ingeklaard (voor partuculieren) door koerrier bedrijven zoals: UPS, Fedex, DHL.

Via gebruikstarief.douane.nl
Kan je diverse andere goederen het tarief (lees: invoerrechten) wat je moet betalen uitzoeken.
Maar je kan ook de douane telefoon bellen voor advies: 0800 - 0143.

Ik ben zelf douane declarant.
Douane declarant is een persoon die in opdracht van een klant goederen inklaart en op de hoogte is op (douane) wetgeving.

Denk ook bijvoorbeeld aan Piano met ivoren klavier dit valt onder flora- en fauna wet.
Als je dan niet aan de juiste documenten (CITES) beschikt kan het hoop problemen opleveren.
 
Laatst gewijzigd:
Ha ha hahahaa,
Jean is ongeduldig...........

Voor mij in ieder geval 1 goede reden om naar Rotterdam to komen:)

Laat je het even weten alstie eris?

'grtzzz Bruce
 
Mjep mep, je bent ook een goede reden en nog wat mensen waar ik langs kan gaan..,...maar even spelen met je nieuwe vriendin is niet iets wat ik erg vind:)

Weet je al meer of is het nu gewoon afwachten?

grtzrrrb
 
hé, goede tip, ze zijn weer bereikbaar buiten 058 om.

maar ja, dan krijg je te horen dat er een achterstand is.

Jean, als je een amerikaans tracking nummer hebt (cp xxxxxxxx us) kan je 058-233 33 33 bellen en vragen of ze het nederlandse tracking nummer hebben sepg .....

dan kan je via tracktrace je pakketje volgen. er staat dan heel lang zending niet gevonden, en dan voorgemelde zending manco, en uiteindelijk zie je wanneer hij los is gekomen en meestal wordt ie dan ook die dag bezorgd.
 
Pakket zou eind deze week er moeten zijn. Heb nu een nederlands track nummer.

Inderdaad staat er iets van voorgemelde zending manco.
QUOTE]

het wordt echt steeds erger met TNT inklaring, ze hebben gewoon veel te veel werk voor veel te weinig mensen. en fijn ook die marktwerking, vanwege de crisis worden geen overuren gemaakt of nieuw/tijdelijk personeel aangenomen.
de berg pakketten daar wordt steeds groter en de berichten steeds vager.
een pakketje dat binnen 4 dagen vanuit amerika in amsterdam aankomt, doet er makkelijk nog 3 weken over voor het elders in nederland wordt afgeleverd.

klagen heeft geen zin, frustrerend als je met de medewerkers van de gewone helpdesk spreekt (het pakje mag er 30 dagen over doen, dan komen we pas in actie, het pakje ligt bijd e douane (??!!), de douane heeft vertraging daar kunnen we ook niks aan doen...) en de medewerkers van tnt inklaring kan je beter niet storen, dan duurt het nog langer, ze kunnen daar ook niet veel meer zeggen dan dat ze een enorme achterstand hebben waardoor vertraging optreedt.

tot de revolutie, waarna kim dim sum 3 het hier overneemt, tnt weer gewoon ptt wordt en er een hele rij ptt medewerkers partijliederen zingend pakjes staat te verwerken i.p.v. in de ww te zitten, is het misschien verstandig je pakketje uit de vs via ups of fed ex te laten versturen. kost iets meer, maar gaat veel sneller.
 
Dit meen je niet Leo! Ik wacht verdorie al 2 weken op een Emulator 2 uit Engeland. Ik kan het pakket tracken tot hij bij PTT hub Amsterdam staat en dan begint het gedonder.. nou ja, helemaal niets eigenlijk! Het pakket is vorige week weer teruggestuurd naar engeland wegens "adress problems" alle adresinformatie klopt echter. Het pakket is nu 1 juni weer naar mij gestuurd nadat verkoper en ik wat heen en weer hebben gemaild zodat alle, maar dan ook alle informatie correct was. Het pakketje is gisteren weer in de PTT hub Amsterdam aangekomen en vervolgens krijg ik een bericht van Parcelforce (waarmee het verstuurd is) dat het vast wordt gehouden door "adress problems" het pakketje dreigt nu weer teruggestuurd te worden en ik wordt zo langzamerhand gek van het idee dat de emulator heen en weer wordt gestuurd en dat er niet eens de moeite wordt gedaan om mij te bellen op het telefoonnummer wat op het pakket staat. Ik weet het niet meer...... :( Parcelforce mailt me het nummer van hun "agent" in Nederland en ik krijg een niet bestaand nummer..
 
da's weer een ander probleem, dat niet met inklaring te maken heeft. parcelforce heb ik ook al vaker problemen mee gehad.
gek genoeg is TNT ook in engeland aktief als koerier en dan razendsnel. veel beter dan parcelforce.

vanmiddag nog gebeld met het hoofdkantoor van tnt en die verbond me toch door met de klantenservice, ik netjes uitgelegd dat ik op de hoogte was van de interne procedures maar dat ik een klacht wilde indienen, hoe ik dat moest doen. begon die iq-80 bimbo weer dat het 30 dagen mocht duren. ik nog voorzichtig zeggen dat ik wel geloofde dat ze intern die stelregel hanteren of zelfs hebben afgesproken met de douane, maar dat ik als klant van een postbedrijf niet tevreden ben met die trage afhandeling en dat dmv een klacht onder de aandacht wil brengen, wilde ze me niet laten uitpraten en begon ze weer over die 30 dagen, hoe dom kan je zijn, toen ik ze 2 keer, uiterst kalm en in nette bewoordingen, in de reden viel omdat ik geen geduld had voor weer dat verhaal, zei ze dat ze niet gediend was van dit taalgebruik en de verbinding ging beëindigen. ik zal volgens haar wel onder de noemer lastige klanten hebben gevallen en ze heeft de schietstoel gebruikt die ze op haar, 2 of 3 daagse cursus heeft meegekregen.

als deze pakketjes binnenzijn en ik nog een mutron wah heb gescoord, koop ik nooit meer wat in amerika (de komende weken).

jouw pakje is er morgen of overmorgen, ik ga daar positieve energie voor uitstralen.
succes,
 
Ben denk ik ook wel klaar met buiten de EU bestellen........duurt gewoon te lang en die invoerrechten is een soort kansspelletje lijkt het wel.

Dan ook nog eens die fijne bezorgdiensten die echt alle regels aan hun laars lappen.

Jammer
 
vanuit de linkse kerk meld ik even: het is de marktwerking. eerst het ov, de post en de telefoon, dan de gezondheidszorg en de energiebedrijven, dan het onderwijs en de gevangenissen - alles naar de klote, maar wel lekker goedkoop.
 
Ik geloof gelukkig in geen ene kerk meer.....in die linkse al helemaal niet (:

Maar inderdaad de privatisering heeft meer ellende gebracht dan gemak.

Maar ga dat maar eens in Den Haag vertellen.........die lui staan zooooooo ver van de realiteit van de gewone man, dat ze waarschijnlijk oprecht denken dat alles op rolletjes loopt.

Nu ik het toch over politiek heb........Ik schaam me dat onze MP niet met die aardig lachende tibetaan wil praten......wat een laffe hufter.

Zo nu weer on topic.
 
.....in die linkse al helemaal niet (:

Ik schaam me dat onze MP niet met die aardig lachende tibetaan wil praten......wat een laffe hufter.


had ik pas al gelezen, dat jij zo rechts ben. geen zorg, pvda, groenlinks hoeft voor mij ook allemaal niet, veel te rechts.

als ik zie wat er allemaal naar de rai trok om naar de dalai lama te luisteren, kan ik die balkenende nog geen ongelijk geven. was waarschijnlijk bang dat ie er de volgende keer uitgegooid zou worden bij de plaatselijke chinees.

ik zou best de politiek in willen, of toch maar niet. eerst eens proberen als moderator misschien, ook haagse toestanden af en toe hoor. ;)

maar inderdaad, back on topic. ik ga weer bij de brievenbus zitten.
 
Ik kreeg zojuist een telefoontje van Parcelforce dat het wel bij inklaringen ligt en daar wordt vastgehouden. Hoop niet dat er weer adresproblemen zijn en dat het voor de 2e keer wordt teruggestuurd naar Engeland. Beetje vreemd want alles klopt en staat er met koeielettters op. En contact opnemen met inklaringen..... tjah, das onmogelijk zoals het lijkt.

Het is vooral het idee dat een Emulator II nu al bijna 2 weken in een verzendproces zit... hoop dat het goed komt.




da's weer een ander probleem, dat niet met inklaring te maken heeft. parcelforce heb ik ook al vaker problemen mee gehad.
gek genoeg is TNT ook in engeland aktief als koerier en dan razendsnel. veel beter dan parcelforce.

vanmiddag nog gebeld met het hoofdkantoor van tnt en die verbond me toch door met de klantenservice, ik netjes uitgelegd dat ik op de hoogte was van de interne procedures maar dat ik een klacht wilde indienen, hoe ik dat moest doen. begon die iq-80 bimbo weer dat het 30 dagen mocht duren. ik nog voorzichtig zeggen dat ik wel geloofde dat ze intern die stelregel hanteren of zelfs hebben afgesproken met de douane, maar dat ik als klant van een postbedrijf niet tevreden ben met die trage afhandeling en dat dmv een klacht onder de aandacht wil brengen, wilde ze me niet laten uitpraten en begon ze weer over die 30 dagen, hoe dom kan je zijn, toen ik ze 2 keer, uiterst kalm en in nette bewoordingen, in de reden viel omdat ik geen geduld had voor weer dat verhaal, zei ze dat ze niet gediend was van dit taalgebruik en de verbinding ging beëindigen. ik zal volgens haar wel onder de noemer lastige klanten hebben gevallen en ze heeft de schietstoel gebruikt die ze op haar, 2 of 3 daagse cursus heeft meegekregen.

als deze pakketjes binnenzijn en ik nog een mutron wah heb gescoord, koop ik nooit meer wat in amerika (de komende weken).

jouw pakje is er morgen of overmorgen, ik ga daar positieve energie voor uitstralen.
succes,
 
hopeloos

ik heb vorige week geklaagd en er werd eindelijk eens serieus naar gekeken en op gereageerd/ mij werd beloofd dat de pakjes uit de stapel waren getrokken en maandag zouden worden geleverd, ik heb zelfs de kosten al doorgekregen. vandaag niks. voor morgen lijkt er 1 op stapel te staan (is in sorteercentrum), de andere zie ik nog steeds als manco staan.
wij zijn benieuwd.
zenuwslopend !
 
hmmm, even vluchtg door de thread gelezen ;uit amerika duurt het bij ook altijd ongeveer 2 tot 3 weken vanaf verzenden totdat er eens een keer wordt aangebeld aan je voordeur! De douane houdt het pakket meestal zeker 14 dagen vast voordat de kosten eindelijk berekend zijn en het pakketje doorkan :smeris:... maarja kopen met de us dollar is best interessant nu! :okdan:

reken dus eerder maar op drie weken als je iets via ebay ofzo in de US koopt, dan valt het altijd mee...:biertje:
 
Back
Top