invoer van goederen van buiten de EU

electricman

Stamgast
Lid sinds
30 Maart 2003
Berichten
329
Ik zie dat op het forum er nog steed veel onduidelijkheden zijn over het importeren van bijvoorbeeld synthesizers van buiten de EU.

En daarom hier een voorbeeld:
Je koopt een synthesizer uit de USA met een waarde waarde van 1000 USD
De douane koers is 1,2676 (koers oktober 2006)
De koerslijst kan je vinden op: http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M/Pre/1-300/Annex1-300_1FS.htm

De douane (invoer) rechten voor een synthesizers is 3,2 %.
Dus krijg je de volgende berekening: 1000 usd = 788,89 euro + 25,24 =
813,48 euro + 19% BTW douane waarde is 968,81.
Dus je betaalt aan douane rechten en BTW: 968,81 euro – 788,89 = 179,92 euro.

Voor de douane maakt het niet uit of het een tweede hands synthesizer of een nieuwe synthsizer is.

Hierbij nog een link hoeveel douane rechten je moet betalen voor bepaalde muziek instrumenten:
http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M/S18/C92/Chapter_92_1FS.htm

Als er nog vragen zijn hierover dan hoor ik het graag.
 
Laatst gewijzigd:
in de nieuwe musicmaker staat een stuk over een nieuw wetsbeleid, waarin de regering voor ons bepaald dat synths en gear vol kk verwekkende stoffen zitten en dat het maar verboden moet worden om ze te gaan importeren enzo
 
Dit is niet onze regering die dit bepaald maar de Europese Unie
 
Ja met de invoer uit de USA van mijn Synthesizers.com ("DotCom") modular moest ik het volgende betalen:

1° prijs modular synth
2° prijs shipping

3° prijs EU import taksen = 3.2 % van [1°+2°] (dus op de shipping betaal je ook !!! schandalig !!)

4° prijs BTW België = 21.0% van [1°+2°+3°] (dus NOGMAALS op de shipping en ook nog eens op de EU import taksen)

Komt er op neer dat je ongeveer een kwart aan taksen betaalt omdat het van buiten de EU komt. AFZETTERS !!!!!!! :kont:
 
Origineel geplaatst door Exzit
Geen douane rechten gehad bij tweede hands synth uit rusland.


Moet je niet verbaasd zijn dat je later als nog douane rechten betaald.
Douane kan een controle doen na invoer bij de aangever dus die belast dan door aan de ontvanger.
 
Origineel geplaatst door electricman
Moet je niet verbaasd zijn dat je later als nog douane rechten betaald.
Douane kan een controle doen na invoer bij de aangever dus die belast dan door aan de ontvanger.

Is al drie jaar geleden
Maar ik heb ooit eens de daane telefoon gebeld en kreeg toen de mededeling dat bepaalde groepen douane belasting vrij zijn. Waaronder muziekinstrumenten.
 
Met de huidige dollarkoers (1 Euro=+/-1.27 Dollar) reken ik gewoon dat ik het dollar bedrag in euro's moet betalen.
Scheelt een hoop gereken en je ziet meteen wat koopjes zijn en wat niet. :)
 
Origineel geplaatst door Exzit
Is al drie jaar geleden
Maar ik heb ooit eens de daane telefoon gebeld en kreeg toen de mededeling dat bepaalde groepen douane belasting vrij zijn. Waaronder muziekinstrumenten.

Ik ging ervanuit dat het ging om synthesizer het klopt inderdaad dat bepaalde goederen waar geen douane rechten op geheven worden wel altijd BTW
 
Origineel geplaatst door Backdrop
Met de huidige dollarkoers (1 Euro=+/-1.27 Dollar) reken ik gewoon dat ik het dollar bedrag in euro's moet betalen.
Scheelt een hoop gereken en je ziet meteen wat koopjes zijn en wat niet. :)

Klopt idd ongeveer.
 
Origineel geplaatst door THM
Ja met de invoer uit de USA van mijn Synthesizers.com ("DotCom") modular moest ik het volgende betalen:

1° prijs modular synth
2° prijs shipping

3° prijs EU import taksen = 3.2 % van [1°+2°] (dus op de shipping betaal je ook !!! schandalig !!)

4° prijs BTW België = 21.0% van [1°+2°+3°] (dus NOGMAALS op de shipping en ook nog eens op de EU import taksen)

Komt er op neer dat je ongeveer een kwart aan taksen betaalt omdat het van buiten de EU komt. AFZETTERS !!!!!!! :kont:

Dus dit is een FOB levering dus betaal je ook over de zeevracht
 
Tja... Weinig andere opties... :r
 
Origineel geplaatst door THM
Tja... Weinig andere opties... :r

Je kan je syntesizer kopen in bijvoorbeeld Duitsland.
Je heb dan een lagere BTW 16% en je hoeft geen doaune rechten 3,2% te betalen.
Je moet wel weer shipping betalen.
 
Origineel geplaatst door electricman
Je kan je syntesizer kopen in bijvoorbeeld Duitsland.
Je heb dan een lagere BTW 16% en je hoeft geen doaune rechten 3,2% te betalen.
Je moet wel weer shipping betalen.

Ik vraag me af of dit juist is gezien onderstaande op musicstore keulen
 

Attachments

  • music.gif
    music.gif
    3,7 KB · Bekeken: 111
En een Synthesizers.com modular verkopen ze niet in Duitsland... (en bvb. Doepfer vind ik goed voor controllers zoals hun MAQ16/3 sequencer en hun R2M ribbon controller, maar de overige modules liggen me niet, zelfs hun formaat vind ik...eh...niet zo mooi :D ) (sorry Doepfer-fans hier, niet slecht bedoeld hé).
 
Origineel geplaatst door Exzit
Ik vraag me af of dit juist is gezien onderstaande op musicstore keulen

Sorry voor de verwarring maar als je op afstand koopt in bijv. een Duitse webshop, postorder e.d. moet je helaas wel de Nederlands BTW betalen of als je in Belgie woont Belgische BTW betalen.

Je betaald alleen 16% als je in een Duitse winkel bent....
 
Mensen, Hoe zit het nou met 2dehands apparatuuruit de states ? als daar dus oude pcb's inzitten komen ze nog eens het land in ? heb net de douane gebeld en die zeiden dat ze dergelijke dingen vernietigen.

iemand ? ( heb namelijk gezeik met een ebay verkoper die 4 weken te laat het pakketje verstuurde en het is na 3,5 maand nog niet binnen )
 
pakketten worden vaak erg lang vastgehouden door de douane, dat kan soms maanden duren. misschien heeft het zin om de douane te bellen ? ik weet het niet...

maar... als ergens "oude" PCB's inzitten, worden die dan vernietigd ? volgens mij niet, denk eerder aan een extra heffing of iets dergelijks.
 
Pff... ik zit al een tijd te azen op een MPC 60 uit de states, maar gezien de vele problemen en extra
kosten die hieruit voort kunnen vloeien, heb ik besloten om me niet te laten verleiden door de lage Dollar.
Kopen in Nederland is de beste optie, zelf ophalen, eventuele garantie bij de winkelier om de hoek, allemaal voordelen, dan maar iets meer betalen!
 
Back
Top