Ableton live 6

Heb afgelopen dagen de beta versie getest en ik ben er ontzettend over te spreken. Heb een paar nieuwe tracks af kunnen maken.
Gelukkig heb ik vorige week de Korg Padkontrol gekocht waar Live lite 4 bij zat, dus ik kan voor een redelijk bedrag upgraden naar Live 6 (269 EUR).
 
Origineel geplaatst door Cquence
week de Korg Padkontrol gekocht waar Live lite 4 bij zat, dus ik kan voor een redelijk bedrag upgraden naar Live 6 (269 EUR).

Dit soort prijsacties vind ik echt heel raar, eigenlijk. Ik heb zelf ook een Line6 Toneport met Live lite en zo'n goedkoop upgrade pad, maar als je bedenkt dat die Toneport maar 139 euro kostte, is het dus veel goedkoper om een Toneport te kopen + upgrade dan om live6 voor 469 euro nieuw te kopen. Je hebt er dan ook nog een gratis Toneport bij. Da's toch bezopen? Dan kan het toch moeilijk anders dan dat 469 euro toch veeeeeel te veel geld is :confused:
 
Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Dit soort prijsacties vind ik echt heel raar, eigenlijk. Ik heb zelf ook een Line6 Toneport met Live lite en zo'n goedkoop upgrade pad, maar als je bedenkt dat die Toneport maar 139 euro kostte, is het dus veel goedkoper om een Toneport te kopen + upgrade dan om live6 voor 469 euro nieuw te kopen. Je hebt er dan ook nog een gratis Toneport bij. Da's toch bezopen? Dan kan het toch moeilijk anders dan dat 469 euro toch veeeeeel te veel geld is :confused:

daar zit wat in.
ik denk dat ik deze constructie ook maar ga gebruiken 8)

and downloading demo . . .
 
Laatst gewijzigd:
die sampler van 200 pleuro, tjeetje mineetje wat een geld voor een sampler die je alleen in ableton kan draaien.

maar, ach en wee.
 
Ik denk dat ik nog wel bij 5.2 blijf, ik zie vooralsnog geen toegevoegde waarde in 6 voor mijn dingetjes.
 
racks racks en nog s racks
allerlei kleine fijne aanpassingen die de workflow ten goed komen (deepfreeze)
en alle midi aanpassingen zodat midi ox of wat dan ook niet meer nodig is om 1 knop heel veel te laten aansturen (live!)
daarnaast is ie minder cpuhungry als live 5, bij mij althans.
en weet je, 99 euro voor de upgrade, waar hebben we t nou over.
Ik ben d r blij mee!
hele strakke release.
 
Origineel geplaatst door markaugust
racks racks en nog s racks
allerlei kleine fijne aanpassingen die de workflow ten goed komen (deepfreeze)
en alle midi aanpassingen zodat midi ox of wat dan ook niet meer nodig is om 1 knop heel veel te laten aansturen (live!)
daarnaast is ie minder cpuhungry als live 5, bij mij althans.
en weet je, 99 euro voor de upgrade, waar hebben we t nou over.
Ik ben d r blij mee!
hele strakke release.

Heb niet met de betatest meegedaan, net betaald voor ene upgrade.
Ik gebruik ableton als sketchpad en werk alles uit in cubase.

Toch een paar vraagjes aan je.

Is het probleem met de vertraging in de gui opgelost?
Cpu is beter geworden zeg je? ik vraag me af omdat ik met een p4 3.0 werk, en vaak al heel vlot aan de max cpu zit, en heb nog geen zin in een upgrade naar dual.
Freeze flatten werkt perfect? kun je alle parameters aan, of alleen die van de mixer zoals vol, pan, enz?

Is het waar dat 6 je vorige versie sketches live 4,5 *songs) converteert, naar de 6 standaard?
Dat betekend dus backuppen.
 
ja idd de vertraging vd gui in versie 5 is ronduit kut. als dat niet verbetert is ja dan geen upgrade voor mij. en hoe staat het met de render clicks?? live 5 veroorzaakt steeds kleine klikjes/pops als hij rendert en dat ligt niet aan vreemde vst plgins, zoals ze bij ABleton beweren want de clicks zijn er ook als ik iets render van 10 seconden zonder 1 (ableton) plugin. En is de performance op een single processor verbeterd? of genieten da dual proc gebruikers enkel v snelle performance? want mijn pc is nog lang niet aan een upgrade toe
 
Origineel geplaatst door markaugust
racks racks en nog s racks
allerlei kleine fijne aanpassingen die de workflow ten goed komen (deepfreeze)
en alle midi aanpassingen zodat midi ox of wat dan ook niet meer nodig is om 1 knop heel veel te laten aansturen (live!)
daarnaast is ie minder cpuhungry als live 5, bij mij althans.
en weet je, 99 euro voor de upgrade, waar hebben we t nou over.
Ik ben d r blij mee!
hele strakke release.

Nou ja .. ik ben vanaf 2 aan het upgaden voor xtra's die ik toch niet gebruik .
Ik vind het nog steeds geen fijne studiotool .. op het podium zou ik op het moment niks anders willen .
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
en hoe staat het met de render clicks?? live 5 veroorzaakt steeds kleine klikjes/pops als hij rendert en dat ligt niet aan vreemde vst plgins, zoals ze bij ABleton beweren want de clicks zijn er ook als ik iets render van 10 seconden zonder 1 (ableton) plugin.

Render clicks heb ik wel eens, als de cpu echt max gaat, en daardoor ook weer disk i/o errors gaat geven.
Mischien als je veel ram gebruikt, de meeste wavs in je ram zetten, in de clipvieuw.
En je buffer wat hoger op je kaart.
En de clips met soft freezen.
 
t zal een discussie blijven; t wel of niet upgraden; wie wat qua functies belangrijk vindt etcetera etcetera
je kan de demo gewoon proberen geloof ik toch? probeer t.
Ik vind ableton eigenlijk bijna een soort van ongeloofelijke veelzijdige synth die ook nog s makkelijk sequenced; en een betere studiotool dan alles wat ik ooit heb geprobeerd (cubase atari-cubase-logic) en dat is natuurlijk voor ieder anders.
voor mijn manier van werken neemt met 6 de gebruiksvriendelijkheid nog meer toe, en zijn de creatieve mogelijkheden nog een stuk groter geworden met de modulaire insteek van de racks. T is alsof je een modulaire studio hebt feitelijk, maar das allemaal in my point of view.

suc6 dr mit
 
Origineel geplaatst door trash
Render clicks heb ik wel eens, als de cpu echt max gaat, en daardoor ook weer disk i/o errors gaat geven.
Mischien als je veel ram gebruikt, de meeste wavs in je ram zetten, in de clipvieuw.
En je buffer wat hoger op je kaart.
En de clips met soft freezen.


ik heb standaard een waves L1+ op mn master output zitten, en als ik mn buffer vergroot naar mate de sessie verzwaart heb ik nooit kliks of iets dergelijks in mijn renders.
 
ja latency hoger zetten en je HD(s) defragmenteren helpt een beetje maar de kliks blijven bestaan. Ik werk 99% vd tijd met een hoofdtelefoon en soms valt de click samen met een snarehit dus valt deze helemaal niet op. De enige remedie is je main out bouncen naar een nieuwe track
 
Misschien hoef je niet te upgraden voor veel van de features maar dualcore support is dus echt wel een dikke improvement. Heb je dus een dualcore cpu zeker aan te raden!!

De grotere vraag voor mijzelf is.....ga ik sampler erbij kopen of niet?
 
hoe zit het trouwens qua licensie bij ableton.
Is deze voor 1 computer of zoals reaktor, een voor
je desktop en een voor je laptop. ideaal!!
 
Back
Top