Mic preamp?

Mag je signature ook wat korter. Leest ontzettend k zo. :)
 
De ART Tube MP kost niet veel en is als preamp en DI-box te gebruiken. Hij bevalt me erg goed (met zowel Shure SM57 als basgitaar).
 
Origineel geplaatst door Deadstar
Space agent? Wat is precies het verschil met zo'n A/D optie? Maakt het erg veel uit. en hoe gebruik je hem als instrument PreAmp? Gewoon eerste je instrument daar doorheen en dan naar je versterker?

A/D optie is een ingebouwde analoog-naar-digitaal converter; is niet van het grootste belang, maar ik vind hem beter klinken dan de A/D converters van mijn geluidskaart. Ik heb dus een digitaal kabeltje van de trakmaster naar de sp/dif ingang op mijn geluidskaart.
Die optie is zeker niet essentieel, meer icing on the cake zeg maar.

Voor een instrument is het niet anders dan met een microfoon; je hebt altijd eerst een voorversterker (preamp) nodig, daarna een eindversterker en dan de luidspreker (dit geldt natuurlijk niet voor synthesizers of andere electronische instrumenten met lijn-uitgangen, maar voor gitaren, bassen, electrische piano's als een fender rhodes etc etc). In een gewone gitaarversterker zitten de voor- en eindversterker al beide in. Wil je echter een basgitaar opnemen zonder via een box en microfoon op te nemen, dan heb je de voorversterker nodig om een goed signaal met je geluidskaart op te kunnen nemen.
 
Ja, om even te testen kun je naar Dirk Witte gaan. Kijk maar of je daar wat kunt vergelijken e.d.
Maar om hem aant e schaffen denk ik dat er goedkopere alternatieven zijn, met alle respect voor DW.
 
Is dat zo is Dirk Witte echt duurder dan de rest??

Mijn ervaring is juist dat ze vrij goedkoop zijn, of in ieder geval op de richtprijs zitten. Maar ik ga er ook voornamelijk heen voor gitaren.

Heb je een ander alternatief in de buurt van Amsterdam?
 
Nog 1 domme vraag en dan ben ik een prof: (hoop ik dan maar)

Als ik een preAmp zonder buizen koop.... kan ik dan bijvoorbeeld een Art Tube er nog voor linken voor het buizen geluid, of krijgen ze edan ruzie?

Dus:

Mic --> Art Tube --> Preamp (bijvoorbeeld Focusrite TwinTrack) --> Interface --> computertje
 
Ja het kan, maar of het ook goed klinkt?

Ten eerste krijg je last van teveel voor versterking, waardoor de kans op clippen erg groot is, ten tweede krijg je mogelijk last van impedantie mis-aanpassing, omdat de tweede preamp een hoogohmige bron verwacht, maar hij krijgt een laagohmige bron.

Ik zou voor één preamp kiezen, niet twee seriëel geschakelde.
 
Gaat prima hoor. Je kunt de input- en outputgain gewoon omlaag draaien. Ik gebruik de Tube MP regelmatig op de inserts van m'n mixer (=line level) voor een beetje extra body.
 
Dan ga ik denk ik voor een pramp zonder buizen. Ik heb gehoord dat de TC Electr. C 300 heel erg goed is (voor die prijsklasse dan)

Toch vind ik de Phonic T 8200 ook nog steeds vet. Ik heb in de review van een enges blad gelezen dat hij vet goed is, alleen had iemand er op het radioforum er minder goeie ervaringen mee.


*zucht* was de Phonic TwinTrak maar niet zo duur
 
Ik zou eerder Art Tube of Presonus nemen dan Phonic.
Hoeveel kanalen zoek je eigenlijk?

Als je echt een hele goede solid state preamp zoekt kijk dan eens naar een Avalon M5? Wellicht dat je een mooi tweedehandsje kunt krijgen.
 
Mmmmmmmm, net even gekeken. Toch wat buiten jouw prijsklasse, vrees ik.

Sorry.....
 
of de SCA preamps (api style) a12
 
als je gitaar wilt op gaan nemen heb je dan al aan stereo opnames gedacht of hoeft dat voor jouw niet

kost je wel weer een mic en preamp extra
 
Ik heb nu een M-audio Nova cond. mic. Ik wil nog een shure dynamische erbij kopen. Dan met allebei mijn gitaar opnemen. Dus de Shure voor de box en de Nova er een stuk achter voor het omgevingsgeluid.

Ik moet dus 2 mics op de preamp aan kunnen sluiten.
 
Even offtopic.

Zet een 57 voor de speaker. Zet een 57 achter de speaker. Mix deze 2 bronnen maar zet er een uit fase.
Dan krijg je een heel mooi vol geluid.( als je de plopkap van een 58 erafdraait heb je ook een 57. wel voorzichtig doen.)

Wat voor gitaar amp heb je eigelijk?
 
Origineel geplaatst door OJS
Ja, natuurlijk maakt een preamp verschil. Ik ben zelf de mening toegedaan dat het zelfs meer uitmaakt dan de mic. Ik heb liever een Shure SM58 met een kickass preamp dan een Neumann zonder preamp.

De preamp maakt niet meer uit dan de mic. Ongeschikte mic+ goeie pre-amp=nog niet het gewenste geluid. Dus ja, een goeie preamp kan meer uit je mic halen, maar de hele ketting moet up to par zijn.

want op zich zijn er heden-ten-dage geen slechte pre-amps meer.

Haha, da's een discussie opzich. Het verschil kan gewoon heel groot zijn.
 
Back
Top