Mic pre-amp

MistaDork

Pierre
Lid sinds
11 april 2002
Berichten
51
Locatie
Rotterdam
Hoi,

Ik zit al een tijdje rond te neuzen naar een pre-amp maar door het grote aanbod kom ik er niet echt uit.
Ik heb een Rode NT1 en ga de pre-amp voornamelijk gebruiken voor zang op te nemen.

Het budget ligt rond de 500 euro en zat te denken aan de volgende merken:

Focusrite trakmaster
Mindprind envoice
M-audio Tampa
Joemeek

Heeft iemand ervaring met deze mic en een pre-amp of een goed idee wat mij op weg kan helpen

Bedankt,

Pierre
 
Ik zou je graag vooruit helpen, maar helaas heb ik gen ervaring met de vier genoemde preamps.

Ik heb wel ooit een Focusrite voicemaster platinum gehad.
Dat vond ik wel een goeie preamp, maar niet ideaal in combinatie met een nt1 (waar ik er ook 1 van heb)
De Nt1 is nogal helder, schel, crispy en dat soort dingen. De Focusrite is dat ook, dus dat versterkt elkaar.

Mindprint envoice heb ik nooit gehad/geprobeerd.
De T-comp wel. Maar die viel me tegen voor held geld dat je ervoor moet neerleggen.
Die buis die erin zit vind ik ook onzin.

Joemeek heb ik ook nooit gehad, maar ik heb wel een Joemeek SC2.
Daar ben ik erg over te spreken.
Als ik zou moeten gokken...in combinatie met de nt1 zou ik denk ik voor Joemeek gaan.
Ondanks dat Joemeek bekend staat om het feit dat het geen veelzijdige apparaaten zijn maar meer "one trick ponies".

M-Audio kan ik je helaas helemaal niets over vertellen. Daar heb ik helemaal 0% ervaring mee.



Misschien heb je wat aan deze halve informatie. ;)
 
Ik heb een SPL track one

http://www.soundperformancelab.com/trackone/in_short.html

Bevalt me goed, zowel om via de DI synths mee op te nemen als om stem mee te "tracken". Maar ik ben zeker geen pro...

Hij is lekker simpel - en dus snel en intuitief - in te stellen.

Ik had eerder een DBX Mini Pre, maar de SPL klinkt beduidend beter. Verder geen ervaringen met pre's... De SPL kun je voor zo tussen de 3 en 400 scoren op ebay.de.
 
bedankt voor de info mannen.... die spl ziet er wel leuk uit ga em zeker is proberen

Als iemand nog meer tips heeft heeeel graag want ik blijf het lastig vinden

mzzl
 
Heb net een SPL Goldmike gekocht, dubbele klasse A buizenpre-amp zonder toeters en bellen. Ik gebruik er o.a. een AKC C414 micro bij en het klinkt heel goed. Eventuele compressie, de-essing en EQ doe ik allemaal na de opname. Ik heb het liefst zo weinig mogelijk circuit en knopjes tussen stemband en hardisk. Des te minder kans dat het geluid ergens onderweg wordt 'opgeleukt' zonder dat ik het wil.

Ik denk dat je met Joe Meek en Focusrite apparatuur altijd wel goed zit. Ik heb een M-audio Delta Omni-studio gehad en daarvan vond ik de pre-amps ook prima. Maar SPL is een andere klasse denk ik. Je kunt ook nog aan DBX denken, veel keuze en redelijk betaalbaar.
 
Dat is het nou juist... ik wil eigenlijk wel een compressor erop
Vaak als ik met zangers of zangeressen werk kunnen ze hun stem niet in bedwang houden
en krijg je van die gigantische pieken.....
Het zelfde geldt bij mij ook voor sommige instrumenten die zijn zo dynamisch dat het vaak
buiten de band springt... dus voor mij is het wel belangrijk om wat compressie te kunnen gebruiken

Maar iig bedankt voor de goede tips ik ga zoiezo is die spl proberen en die JoeMeek... ik denk dat die
Focusrite het wat te schel gaat maken

later
 
Origineel geplaatst door MistaDork
Dat is het nou juist... ik wil eigenlijk wel een compressor erop
Vaak als ik met zangers of zangeressen werk kunnen ze hun stem niet in bedwang houden
en krijg je van die gigantische pieken.....
als je in 24 bit opneemt zou dit niet zoveel uit moeten maken, je kan het dan ook achteraf doen. beter is nog om je vocalisten een beetje microfoontechniek bij te brengen.
 
Origineel geplaatst door shiftr
als je in 24 bit opneemt zou dit niet zoveel uit moeten maken, je kan het dan ook achteraf doen. beter is nog om je vocalisten een beetje microfoontechniek bij te brengen.


...zoals een stapje achteruit zetten als je een uithaal gaat maken. Ik werk met een zangeres die dat meestal automatisch doet.
Verder kun je ook de hand op knop van de versterker houden en als die ene uithaal komt de knop een paar db's terugschroeven. In geval van nood.
Zoals shftr al zegt, met 24 bit heb je zo'n enorm dynamisch bereik dat je best wat zachter kunt opnemen en toch de volledige dynamiek, incl alle pieken, in stand houdt.
 
MXL v67i Pre-Amp

MXL v67i Pre-Amp

Heej jongens ik heb een vraagje,

Ik heb een MXL v67i microfoon en die is aan gesloten aan behdringer mixertje en die mixertje gaat rechstreeks naar me pc maar ik me kwalliteit is niet zuiver genoeg en ik had gehoort dat een pre-amp de oplossing daar voor is kan iemand mij aub helpen en ik werk met cubase sx3.


Grtz nWp
 
Ik heb goed ervaringen met een presonus Eureka.
Vooral de compressor is erg fijn. Ik heb geen ervaring met de digitale output expansion kaart..
 
MXL v67i of de Rode tn1a

MXL v67i of de Rode tn1a

Heej jongens ik wil wat weten maby kan iemand mij helpen. Is de MXl v67i beter in kwalliteit of de rode nt1a ?
 
Ik kan die mxl verder niet maar volgens mij moet die wel in de buurt komen ven de nt1.

Een preamp is gewoon een mic voorversterker dus die kan je gewoon gebruiken met cubase , alleen het belangrijkste is wel dat je die behringer overslaat dus je gaat direct van de preamp naar je geluidskaart .
Hoe korter je het signaal pad is hoe beter de componenten zijn hoe beter het opgenenomen signaal wordt.
En de zwakste schakel bepaald de kwaliteit van je signaal.
 
golden age pre 73.

kosts+/_ 300,-

Is een neve clone. wil er zelf ook een maar ze zijn helaas uitverkocht op het moment.
 
Back
Top