Reverbje nodig?

Hee, dat is mijn FJK sample, krijgen we nu een mix? Foutje in het systeem denk ik, Kreeg hierop namelijk een error terug.
 
ik heb even iets anders geprobeerd. ipv er een geluid door te jagen heb ik er gewoon 1 minuut stilte geupload. maar ik kreeg steeds pure ruis terug. alsof de computer de wavfile probeerde te normalizen (ook al stond die optie af)

toen heb ik geprobeerd een wav file met in het begin een kort bliepje en voor de rest niets te uploaden. dat werkte wel !

daarna heb ik dus de eerste 5 sec. van de gereverbde stilte weggeknipt zodat die gereverbde bliep er uit was. en in het begin terug een droge bliep gezet. en die reverbde stilte terug geupload. dat proces heb ik een stuk of 20 keer gedaan. de eerste paar keer hoor je niet veel. maar na 5 keer ofzo hoor je wel bepaalde dingen. ik meede ook wel ergens stemmen te horen toen ik aan de 8ste keer zat ofzo. ik ga er nog wel een track rond bouwen. :D

stilte
 
Origineel geplaatst door isnieZot
ik heb even iets anders geprobeerd. ipv er een geluid door te jagen heb ik er gewoon 1 minuut stilte geupload. maar ik kreeg steeds pure ruis terug. alsof de computer de wavfile probeerde te normalizen (ook al stond die optie af)

toen heb ik geprobeerd een wav file met in het begin een kort bliepje en voor de rest niets te uploaden. dat werkte wel !

daarna heb ik dus de eerste 5 sec. van de gereverbde stilte weggeknipt zodat die gereverbde bliep er uit was. en in het begin terug een droge bliep gezet. en die reverbde stilte terug geupload. dat proces heb ik een stuk of 20 keer gedaan. de eerste paar keer hoor je niet veel. maar na 5 keer ofzo hoor je wel bepaalde dingen. ik meede ook wel ergens stemmen te horen toen ik aan de 8ste keer zat ofzo. ik ga er nog wel een track rond bouwen. :D

stilte



vet.
een soort THX-1138 geluid. http://www.thx1138movie.com
 
je kan wel FLAC kiezen; da's lossless gecomprimeerd dus even goed als WAV:

http://en.wikipedia.org/wiki/FLAC

die JFK-berliner/doedelzak is trouwens erg cool, dat was echt een epische glitch, net als iznie's void-sound, nice one..

en voor degenen die zich afvragen of er altijd een mannetje in/naast die tank zit: neen, ze draaien een unix-based computer die het hele opname & down/upload proces voor z'n rekening neemt, best slim aangepakt hoor ;)
 
is wel goed gevonde van die lepe duitsers! hebbe ze iedere avond hope gratis samples op hun server staan
 
hij kraakt een beetje, maar het klinkt toch erg vertrouwd zo ;)
 

Attachments

  • 61379.mp3
    239,9 KB · Bekeken: 59
Back
Top