Novation X-Station sequencen

d-frax

Nieuwkomer
Lid sinds
25 juli 2006
Berichten
23
Hallo,

Even een vraag over de Novation X-Station (49). Sinds een tijdje heb ik er een thuis staan, maar omdat ik compleet nieuw ben met het gebruik van hardware, heb ik hier een hoogwaarschijnlijke domme vraag:

Zit er in deze synth een sequencer waarmee ik melodieen kan saven? Of moet ik het opnemen met een externe sequencer? Ik heb al van alles geprobeert, dus ik heb een vermoeden dat het niet zo werkt als ik hoop.

Heeft er iemand ervaring met deze Novation?

thx,

groeten Arjan
 
Heey d-frax.
Welkom op synthforum!!

Op de Novation zelf zit geen sequencer. Je kan hooguit de voorgebakken preset-arpeggio's gebruiken.

Groet Der Luftmeister
 
Kan Cubase niet als sequencer dienst doen? Of moet je het eerst analoog opnemen in een hardware sequencer?
Hoe gaat het met de 303 trouwens!?

Groet
 
Cubase kan dat zeker. Ik maak liever een sequence in Reason; met de Matrix vervolgens exporteer ik de midifile naar Cubase. De sequence wordt dan in Cubase via Midi out naar je X-station gestuurd.

Het gaat prima met de 303. Ik denk dat ik er nog wel 1 bij wil.. Patronen maken is tricky en ingewikkeld maar dat maakt de 303 juist weer zo magisch. Het is net als een viool... je hebt het niet zo maar onder de knie. Maar het is de inspanning meer dan waard!

Ik wil nooit meer zonder 8o)
 
hey d frax wees niet bang voor je domme vraag...ik heb de xstation nou dik een half jaar en ik snap je vraag niet eens:D (dus ik ben nog dommer):dubbel: Ik gebruik m ook met reason en van de handleiding snap ik geen zak.laterrrr

(sorry dat je niks aan mn reactie heb maar moest het ff kwijt)
 
Back
Top