Locatie voor feest gezocht met ruime sluitingstijden

Opa Bokma

Psychedelisch lid
Lid sinds
31 augustus 2004
Berichten
225
Locatie
Leiden
Ik weet niet precies waar ik dit bericht moest plaatsen, deze vergaarbak leek mij de meest logische plek. Correct me if I'm wrong... :)

Ik organiseer al een aantal jaren Psytrance (Goatrance) feesten samen met een groep vrienden. Meestal kleine feestjes, 200-300 man met een paar nederlandse dj's, maar soms ook grotere feesten met internationale acts. Nu is de scene in Nederland niet echt helemaal geschikt voor deze grote (dus duurdere) feesten. De scene is te klein en mensen willen niet veel geld uitgeven voor een feestje. Daarom proberen we altijd mensen te trekken uit het buitenland (Belgie, Duitsland, Frankrijk & UK). Maar om het voor deze mensen intressant te maken moeten we langer door kunnen gaan dan de normale 5:00 uur. In de Psytrance scene in bijvoorbeeld Belgie gaat ze tot ver in de middag door. Nu is dat een beetje overdreven, maar tot een uur of 9 zou erg relaxed zijn.

Er zitten hier veel mensen op het forum die regelmatig optreden en dus op meerdere plekken geweest zijn, dus ik wou hier eens een lijntje uitgooien. Wie kent er tenten (met een capaciteit van 400-600 man, of meer) waar je tot laat door kan gaan? Bij voorkeur in de randstad, maar daar buiten kan ook. Het hoeft trouwens niet persé een binnenlocatie te zijn, we willen ook heel graag een buiten feest doen (dat is niet mogenlijk hier in de buurt). Dus als je een stuk land kent van een of andere boer, waar vaker feesten zijn gegeven, dan zou dat ook geweldig zijn!

Meer over onze organisatie: http://www.cosmiccombination.net
 
:)

stap op je fiets, en ga rond de stad opzoek naar een goede lokatie... die niet te opvallend is, en waar bijv een snelweg dichtbij ligt (zodat het geluid van het feest een beetje wordt overstemd), een beetje mooi/bijzonder is (kleine outdoor psy feestjes in 't bos vind ik zelf altijd erg leuk;)), etc.. werk samen met andere organisatoren.. zorg vooral voor een goed soundsystem.. moet geen probleem zijn, zolang je bent voorbereid op een eventueel bezoek van je beste vrinden, de politie.. zorg sowieso voor minimale (geluids-)overlast (maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen). buiten kraakpanden etc is een outdoor feest ideaal als je lang door wil gaan, ik kan me geen enkel outdoor psy feestje herinneren dat niet door de politie (of regen) gestopt werd en voor 12 uur smiddags ophield.. als je het goed aanpakt qua soundsystem en lokatie zul je ook erg goede 'akoestiek' hebben.. nu alleen nog maar zorgen dat je muzikanten geen 13-in-een-dozijn cookiecutter copy&paste psy gaan laten horen eh ;)

edit; dit lijkt me trouwens niet de meest voor de hand liggende plek voor zo'n vraag btw ;)
misschien kun je het op goatrance.net&goatrance.nl proberen..
 
De reden dat ik het hier plaats, is juist dat de meeste andere organisatoren hetzelfde probleem hebben. Ik kan me ook geen buitenfeest heugen wat niet voortijdig werd afgekapt door de politie. Daarom probeer ik nu juist een plek te vinden waar we legaal iets kunnen doen. Vorig jaar ofzo hebben ze in Groningen ook een vet feest gegeven met o.a. Xerox & Illumination, dat was ook op het platte land en tot vroeg in de ochtend. Ik dacht dus meer in die richting.
Wij hebben ooit een feest gedaan met Protoculture live in Delft, toen konden we ook tot 9 uur doorgaan. Dus er zullen toch wel meer tenten zijn die dit doen?
 
Back
Top