Wat is er allemaal kapot in JOUW studio?

Origineel geplaatst door Nemco
M'n Syntecno Teebee 303 III maakt een rare zoemtoon... heel hinderlijk als je ermee aan het werk bent, ik gebruik 'em dan ook eigenlijk niet meer. Verder heb ik een Mackie Control Universal van welke de 3e fader niet meer werkt zoals het hoort, hij reageert heel slecht. Ben ook aan m'n 2e masterkeyboard nadat m'n Evolution MK-261 er spontaan mee kapte.

Verder werkt alles gelukkig prima :)

Heb je al met de maker van de Teebee gesproken hier over? http://www.xs4all.nl/~syntecno/
Hij heeft mij laast ook gelijk geholpen met info over wat het zou kunnen zijn en hoe op te lossen.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Niel

Yamaha A4000 druk/draaiknoppen :( gaar spul. Ding was knetterduur, over de 2700 gulden toen. Kan er amper mee werken terwijl ik dat ding uit mijn hoofd ken.
Iemand een oplossing hiervoor ?


Knoppen schoonmaken, of nog beter: Gewoon een nieuwe kopen voor een schijnprijsje van 200 eu (evt 100 meer A5000) en je ouwe gebruiken als modderdikke effectenbak (alle FX als in prgrms opslaan en deze laden bij opstarten, 128 fx!)

Voor het schoonmaken van de knoppen: http://todbot.com/a3k/knobs/

Suc7

ow ja ps:

Bij is kapot:
De filter van mijn juno 106. St Eric had mijn stemmen gefixt en een maand later was de filter kapot, hij lekt als ie 5 minuten aanstaat en ik kan dus heerlijk filtertweaken zonder een toets aan te raken of sustainpedaal. makkelijk als je een joint draait.
De batterij van mijn SX500 is een beetje leeg dus soms doet ie niks, ff openmaken een het batterijtje een beetje ronddraaien en probleem is verholpen, toch vreemd.

MAar, alles staat nu bij m'n ouwelui op zolder, dus ik hoop maar dat alles nog 100% werkt na een jaar op een zolder te hebben gestaan. Ze zullen wel boos op me zijn, een jaar genegereerd :D
 
Origineel geplaatst door D Sinister
Heb je al met de maker van de Teebee gesproken hier over? http://www.xs4all.nl/~syntecno/
Hij heeft mij laast ook gelijk geholpen met info over wat het zou kunnen zijn en hoe op te lossen.

Eigenlijk niet nee... ik heb er nog wel aan gedacht op een gegeven moment, maar toen kwam ineens Audiorealism The Bassline uit, en daar komt nu al geruime tijd m'n acid en de basslines uit... de Teebee hangt alleen maar mooi te zijn in m'n rack op het moment.
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Dat hebben ProtoHuman en ik ook gehad. Maar waar het ook alweer aan lag...hmmm, zal het hem ff vragen.

Sly dog weet je inmiddels al weer waar het aan lag?
 
Origineel geplaatst door smackos
Sly dog weet je inmiddels al weer waar het aan lag?
Ik citeer ProtoHuman:
Hij doet het al weer. De joystick-to-midi kabel bleek een beetje los te zitten op de geluidskaart. En daarom start ie niet goed op!??!?! tsjonge jonge....
Ding was dus aangesloten op een pc via de joystick-kabel. Weet niet of dit je verder helpt...
 
Origineel geplaatst door rocco
Korg Microkorg, doet helamaal niets meer... Heb ik onbewust op staan pissen in een zatte bui, ja echt waar ik kan me wel voor m'n kop slaan, heb er 600 euro voor betaald verdomme.

Lekker klusje voor Boemtsjak :D
 
idd, zo'n zeikerd is hij niet....:P



mijn toetsen van mn korg m1 zijn wat brak geworden, waarschijnlijk door het te weinig indrukken.Stofjes enzo

That's all folks!

(2 keer afkloppen op ongelakt hout....)
 
mn headphones output van de nord modular geeft alleen maar een mono signaal (zitten ook een paar ghetto deukjes in )
de volume knop van mnacidlab bassline geeft gekraak...
de druktoetsen op mn kenton control freak doen het niet meer zo behoorlijk alssok die fuckin rotary encoders op de yamaha a4000 ....soms duurt het een eeeuwigheid om een enkele parameter te veranderen

.
 
yamaha rex50:moet ik eerst een mep verkopen,dan doet ie het goed
Emax2:wil absoluut niet van de zipdisk opstarten
Roland juno-6:als ik op de arp knop of hold knop duw,hoor je de meest irritante pieptoontjes,1 toets is los
Emax1:wil niet meer aan
EH-smallstone:moet ik eerst binnenin met wat draadjes friemelen,dan doet ie het goed
Casio cz1000:dit aparaat verliest zelfs de presets op de RAM-cartridge:confused:
Korg 900PS:is het eerste halfuur vals
fibers.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Space
yamaha rex50:moet ik eerst een mep verkopen,dan doet ie het goed
Emax2:wil absoluut niet van de zipdisk opstarten
Roland juno-6:als ik op de arp knop of hold knop duw,hoor je de meest irritante pieptoontjes,1 toets is los
Emax1:wil niet meer aan
EH-smallstone:moet ik eerst binnenin met wat draadjes friemelen,dan doet ie het goed
Casio cz1000:dit aparaat verliest zelfs de presets op de RAM-cartridge:confused:
Korg 900PS:is het eerste halfuur vals
fibers.jpg

misschien moet er voor jou een thread gestart worden met wat er nog wel werkt in je studio ;)
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik citeer ProtoHuman:

Ding was dus aangesloten op een pc via de joystick-kabel. Weet niet of dit je verder helpt...

Ow sorry ik bedoelde die RM1X

Of gaat dat er al over?
 
Zojuist is de breakout box van m'n Eogys WaMiRack 24 overleden, baal hier ongelofelijk van. Lijkt erop dat de interne power supply de geest heeft gegeven; mogelijk nog wel te repareren, maar toch :(
 
Mijn computer heeft wel eens kuren de laatste tijd dan zomaar valt ie in een keer opeens uit. Overclocking staat niet aan, misschien mn ram maar eens checken. Soms heeft ie al kuren als ik hem opstart en dat ie dan al uitvalt. Ik weet het niet, hij is toch goed gekoeld met al die waaiertjes.. :D
 
de linker moni (ESI nEar05) klinkt iets anders dan de rechter, maar kga nog geen nieuwe kopen

aux 2 op mengtafel werkt normaal stereo maar komt maar langs 1 moni door en de andere doet dan volledig niks meer... (nochtans nieuw gekocht)

verder moet ik eens alles opnieuw plaatsen want het ligt er messy bij met kabels over mijn mengtafel en overal eigenlijk... beetje slordig
 
Ohja er zit een deukje in mn box door de schoonmaker :(
"ja er zat stof op dus ik deed hem ffe af" JA KK HOER NU ZIT ER EEN DEUK IN MN GLOED NIEUWE BOX GEAK. Je weet wel dat bobbeltje.. =(
 
Back
Top