Alesis M1 Active mk2

heb de afgelopen 2 dagen heel intensief gewerkt op de M1 actives (telkens 2 sessies van om en bij de 10uur), en bijvolg nu geweldig last van m'n oren. ik vraag me af, zijn er nog mensen die ze na een tijdje vermoeiend (en bij extra lang dus pijnllijk) vinden klinken?

Ik hem M1 Active 520's, die staan eigenlijk de hele dag aan, want ik gebruik ze ook gewoon om tijdens mijn (echte) werk muziek te luisteren. Nergens last van eigenlijk.
 
Zat er aan te denken om deze aan te schaffen omdat ik Alesis sowieso een tof merk vind (andromeda 8~), maar ik snap een ding niet: er wordt steeds gezegd dat je moet gaan luisteren en vergelijken in een winkel, maar hoe weet ik of ze in m'n studentenkamertje (hele andere akoestiek) hetzelfde gaan klinken? Is het uberhaupt slim om daar met monitoren te gaan mixen?

En wat is "laag"? Wordt daarmee bedoeld dat het geluid automatisch "vol" klinkt of dat je simpelweg teveel bass hoort.

Zeg het maar als ik onzin uitkraam :bekdicht:
 
De alesisactive 1 gaan per paar op dit moment voor 270 dollar..in de USA..

da's Gewoon super goedkoop, ben zoals een ander poster best wel een
Alesis fan..de spulletjes zijn KIEN !!

MUSIC FOR THE MASSES misschien..maar voor het geld een goede deal..

zal voor de II ook wel zo zijn..dus de dure merken hebben gewoon het nakijken..Murc :kimono:
 
Zat er aan te denken om deze aan te schaffen omdat ik Alesis sowieso een tof merk vind (andromeda 8~), maar ik snap een ding niet: er wordt steeds gezegd dat je moet gaan luisteren en vergelijken in een winkel, maar hoe weet ik of ze in m'n studentenkamertje (hele andere akoestiek) hetzelfde gaan klinken?

Zeg het maar als ik onzin uitkraam :bekdicht:

Dat is een heel goed punt, dat kan je dus niet uittesten in een winkel. Enkel als je het setje op proef mag hebben een dag thuis ofzo weet je het. Het blijft een gok uiteindelijk. Ik heb ook die M1 actives, wel een enorme laag zeg, maar dat had ik al eens gezegd geloof ik in deze draad :P
 
Ik ben ook op zoek naar el cheapo maar redelijke monitoren, en dit is een van de opties. Waar ik me wat zorgen over maak na een Google ronde is de betrouwbaarheid van deze units (en in deze thread kwam ook al 1 rokende monitor voor). Blijkbaar zijn een hoop units dead on arrival danwel sterft de voeding binnen een jaar of 2-3. Hebben jullie daar ook problemen mee?

Ik wil maximaal een euro of 300 uitgeven, dus wat mij betreft is de strijd nu tussen deze of de KPK RP5. Nog andere alternatieven waar ik naar moet kijken? Ik produceer niet professioneel dus ik hoef geen high-end (duur) spul maar ik wil wel de beste kwaliteit geluid in deze prijsklasse. En dan hoeft het niet heel HARD of heel ZWAAR, maar vooral zo zuiver en 'eerlijk' mogelijk.
 
Ik ben ook op zoek naar el cheapo maar redelijke monitoren, en dit is een van de opties. Waar ik me wat zorgen over maak na een Google ronde is de betrouwbaarheid van deze units (en in deze thread kwam ook al 1 rokende monitor voor). Blijkbaar zijn een hoop units dead on arrival danwel sterft de voeding binnen een jaar of 2-3. Hebben jullie daar ook problemen mee?

Ik wil maximaal een euro of 300 uitgeven, dus wat mij betreft is de strijd nu tussen deze of de KPK RP5. Nog andere alternatieven waar ik naar moet kijken? Ik produceer niet professioneel dus ik hoef geen high-end (duur) spul maar ik wil wel de beste kwaliteit geluid in deze prijsklasse. En dan hoeft het niet heel HARD of heel ZWAAR, maar vooral zo zuiver en 'eerlijk' mogelijk.


Behringer Truth B2031. Ik vind ze veel fijner dan de Alesis, die ik ook lang heb gehad. Echt, ik kom met die Truth's gewoon nooit voor grote verassingen te staan als ik mijn mixen elders beluister. De RP'tjes ken ik niet.
 
De Alesis M1 MKII Active zijn prima speakertjes, maar het ligt eraan waar je ze voor gaat gebruiken natuurlijk. Voor homestudio of kleinere projectstudio's prima geschikt, maar in Wisseloord zal je ze echt niet tegenkomen natuurlijk.

Het grote nadeel van de Active's zijn de versterkers die erin zitten. Die zijn naar mijn mening erg zwak en leveren gewoon een superdetail en het laag wordt snel rommelig. Ook gaan ze niet heel erg laag. Om in het sublaag goed te kunnen mixen kun je er beter een goede subwoofer bij zetten.

Ik heb zelf de M1 MKII Passive en het verbaast mij nog steeds hoe veel beter deze klinken dan de Active. De speakers zijn verder vrijwel hetzelfde, alleen de versterker maakt het grote verschil.

Ik zou gewoon eens gaan vergelijken in winkels. Is ook nog eens heel leuk en leerzaam om te doen. Je zult tot de conclusie komen dat hoe duurder de monitor, hoe beter / gedetailleerder deze klinkt!
 
Heb eergisteren m'n order geplaatst voor een setje Alesis M1 Active 620. In deze prijsklasse klinken ze absoluut beter dan enig andere monitor, zelfs beter dan de iets duurdere KRK's naar mijn mening. Je kan niet verwachten dat een set van € 300,- even zuiver en precies zal klinken als een paar van € 1000,- natuurlijk, maar in dit prijssegment heer en meester.

En die Behringer setjes, absoluut baggergeluid, ik vond er eerlijk gezegd echt niks aan, een beetje Behringer allergisch aan het worden...
 
Behringer Truth B2031. Ik vind ze veel fijner dan de Alesis, die ik ook lang heb gehad. Echt, ik kom met die Truth's gewoon nooit voor grote verassingen te staan als ik mijn mixen elders beluister. De RP'tjes ken ik niet.

Sorry maar een Behringer Truth heb ik ook wel ervaring mee en dat zijn gewoon Hifi grade speakers (en zo klinken ze ook). En als er een opmerking wordt gemaakt over zompig laag denk ik toch echt eerst aan Behringer voor ik aan Alesis denk.

Ik wil zelf op termijn overschakelen naar Dynaudio's, maar voor het geld is de M1 echt een veel betere monitor dan de hele Behringer serie.

Overigens is het niet gek dat een mens een hifi grade speaker beter vind klinken, dat is zelfs vrij normaal. Maar op een M-one hoor je echt veel meer detail dan op de truth serie van behringer. Zeker de modellen met 8 Inch woofer van behringer zijn echt afschuwelijk in het laag.
 
De Alesis M1 MKII Active zijn prima speakertjes, maar het ligt eraan waar je ze voor gaat gebruiken natuurlijk. Voor homestudio of kleinere projectstudio's prima geschikt, maar in Wisseloord zal je ze echt niet tegenkomen natuurlijk.

Het grote nadeel van de Active's zijn de versterkers die erin zitten. Die zijn naar mijn mening erg zwak en leveren gewoon een superdetail en het laag wordt snel rommelig. Ook gaan ze niet heel erg laag. Om in het sublaag goed te kunnen mixen kun je er beter een goede subwoofer bij zetten.

Ik heb zelf de M1 MKII Passive en het verbaast mij nog steeds hoe veel beter deze klinken dan de Active. De speakers zijn verder vrijwel hetzelfde, alleen de versterker maakt het grote verschil.

Ik zou gewoon eens gaan vergelijken in winkels. Is ook nog eens heel leuk en leerzaam om te doen. Je zult tot de conclusie komen dat hoe duurder de monitor, hoe beter / gedetailleerder deze klinkt!

Dat je deze monitors in de wisseloord niet tegen zult komen heeft natuurlijk niet alleen een geluidstechnische reden. Verder lijkt het me vrij normaal dat je een monitor van 169 euro per stuk niet kunt gaan vergelijken met een monitor van 2000 euro per stuk.

Dat zou hetzelfde zijn als een Peugeot 206 1.4 liter gaan vergelijken met een auto van 160.000 euro en dan concluderen dat de dure auto sneller is. Zit wel in de lijn der verwachting lijkt me........

Wat betreft actief vs passief, de verschillen daar tussen zijn goed bekend. Actief heeft duidelijke voordelen maar helaas stoppen veel fabrikanten vrij zwakke versterker in actieve nearfields. Aan de andere kant ben ik persoonlijk echt nog nooit tegen dat fenomeen aangelopen. Ik mix dan ook op vrij laag niveau aangezien ik met ongeacht welke monitor of speaker er staat gewoon snel last krijg van fatigue. Dus het zou zomaar kunnen dat de M1 op hoge geluidslevels niet goed presteerd. Kan het niet bevestigen want in die regionen kom ik gewoonweg nooit.

Het is een mooie instapper en vanuit deze nearfield kan met makkelijk doorgroeien naar een betere (en dus vaak ook duurdere) set. Als een set die bijvoorbeeld 650 euro duurder kost niet aanzienlijk beter zou klinken zou ik pas vreemd staan te kijken. Maar in deze prijsklasse zou ik geen betere keuze kunnen opnoemen.
 
Sorry maar een Behringer Truth heb ik ook wel ervaring mee en dat zijn gewoon Hifi grade speakers (en zo klinken ze ook). En als er een opmerking wordt gemaakt over zompig laag denk ik toch echt eerst aan Behringer voor ik aan Alesis denk.

Ik wil zelf op termijn overschakelen naar Dynaudio's, maar voor het geld is de M1 echt een veel betere monitor dan de hele Behringer serie.

Overigens is het niet gek dat een mens een hifi grade speaker beter vind klinken, dat is zelfs vrij normaal. Maar op een M-one hoor je echt veel meer detail dan op de truth serie van behringer. Zeker de modellen met 8 Inch woofer van behringer zijn echt afschuwelijk in het laag.

Gast jij zou eens moeten leren jou mening niet als een vaststaand feit te presenteren. Je probeert me nu indirect als een of andere nitwit af te schilderen zo. Dat is gewoon niet prettig... Als je mijn reactie nog eens leest dan zie je dat er staat dat ik de Truths FIJNER vind klinken dan de Alesis. What's the problem? Ik heb het expres helemaal niet over beter of slechter. En dan dat gezever over truth = hifi, M1 niet. :dubbel: Het zijn allebei budget monitors, waarvan ik de Truths prefereer en jij de M1's. Niks hifi..
 
Kheb ze nou al een jaar of 2 die Alesis M1 Active Mk2 maar ze bevallen me nog steeds uitstekend. Als 2de referentie een Beyerdynamic koptelefoon erbij. Helemaal goed zo, niks mis mee :okdan:
 
Sorry maar een Behringer Truth heb ik ook wel ervaring mee en dat zijn gewoon Hifi grade speakers (en zo klinken ze ook).

Offtopic:

Jeetje, idd een slechte mening over hifi zeg!
Maar ja, een high-end freak vindt "hifi" ook schelden.

Maar tegenover high-end (echte hifi dus) speakers zijn alle budget-monitors maar speelgoed hoor.
 
Ik heb de M1's gekocht door een tip van een medeforumlid.

Deze zei "Ik heb 1 van mijn eigen tracks geluisterd op verschillende monitors en op deze klionken ze het slechtst. ".

Met andere woorden, als je de mix in orde krijgt op de M1's dan is de kans dat het op andere monitors ook goed klinkt groot. En in de praktijk blijkt dat dus ook vaak zo te werken.

Het zijn natuurlijk niet de beste monitors op de markt, dat lijkt me duidelijk. Maar als referentie vind ik ze prima.

Ben ik het helemaal mee eens. Gebruik ze uit armoe ook al een jaar of 6, wil eigenlijk setje rp6 kopen maar mn appartement is zowizo niet echt super dus treatment zou ook werken maar heb eigenlijk tegenwooridg vrij weinig tijd om muziek te maken ivm werk en dan zijn mn mkII's zoals ze nu staan toch wel lekker als compromis tussen lekker luisteren (idd ook op zachte/zeker op zachte volumes) en helder genoeg om op te kunnen mixen. Moet wel zeggen dat ik mn auditore herinneringen van oa dode kamer vd hku in h'sum, meerdere studios oa masteringruimte in wisseloord enzo dr altijd bij moet halen om de boel
enigszins in te schatten voor de laatste mix. Lastige monitors.. Maar als het echt goed klinkt dan klinkt het overal wel vet.

Binnenkort toch ff rp6's halen..
 
ik vond ze voor een mobiele studio setup naast een laptop prima voor op locatie.. ff snel verder is et niks.
 
ach joh...als men op ns10`s kan afmixen waarom zou je niet op krk`s kunnen afmixen?
Het is iets persoonlijk en de akoestiek is belangrijk.
De een vind het idd erg drama, maar ik persoonlijk ben ontzettend aan mn rp8 gewend...je moet gewoon niet LOEIHARD gaan zitten afmixen wat de meeste wel doen met krk`s...

en om ontopic te blijven ; een maat van me heeft de Alesis M1 Active, wat ik overigens ook gewoon goed vind klinken ( heb er enkel echter geen uren achter gezeten ).
Enige opmerking wel is dat ik het laag wat onduidelijk/rommelig vond klinken, maar misschien dat dat wel ergens anders door kwam...
 
ach joh...als men op ns10`s kan afmixen waarom zou je niet op krk`s kunnen afmixen?
Het is iets persoonlijk en de akoestiek is belangrijk.
De een vind het idd erg drama, maar ik persoonlijk ben ontzettend aan mn rp8 gewend...je moet gewoon niet LOEIHARD gaan zitten afmixen wat de meeste wel doen met krk`s...

en om ontopic te blijven ; een maat van me heeft de Alesis M1 Active, wat ik overigens ook gewoon goed vind klinken ( heb er enkel echter geen uren achter gezeten ).
Enige opmerking wel is dat ik het laag wat onduidelijk/rommelig vond klinken, maar misschien dat dat wel ergens anders door kwam...

Nee dat rommelige en vooral hyped laag is juist het probleem van de M1 MKII. Deels op te lossen door de baspoorten dicht te stoppen maar deels ook gewoon een eigenschap van de monitor.

Ik ben zelf overgestapt op De KRK RP6 G2 en heb daar geen spijt van. Niet alleen wat betreft laag beter maar ook stereobeeld en mid/hoog zijn toch wel wat gedefinieerder op deze monitors. Inderdaad wel iets meer fatiqueing dan de M1. De M1 lijkt het meeste op een hifi speaker vind ik, vandaar dat er nagenoeg geen fatiqueing is ook.
 
Back
Top