Alesis M1 Active mk2

Ik heb deze sinds gisteren en ben er nu al niet meer tevreden over.
Qua geluid vind ik ze super, niets op aan te merken vind ik, maar daar wringt het schoentje ook niet.

Het probleem is dat mijn linkermonitor op de 24uur dat ik ze aangesloten heb al zon 20 keer uitgevallen is, waarbij de indicatorLED gaat knipperen. Als ik hem uitschakel, blijft de indicatorLED knipperen, zelfs als ik de stekker daarna uittrek.
Soms valt gewoon het geluid weg, zonder dat de LED uitgaat, en komt het na een halve minuut ineens terug. Meestal moet ik hem echter uitzetten en even wachten voor ik hem terug aanzet. Dit is heel irritant om op te producen!
Ik liet me leiden door de positieve commentaren hier op het forum, vooral omdat ik ook niets zag over enig technisch probleem.
Nu ik weet heb van dit probleem en dit opgezocht heb, heb ik ontdekt dat dit een immens vaak voorkomend probleem blijkt te zijn.
Is er hier dan niemand die hier ook last van heeft?

Ze zijn nog in garantie, zelfs in moneybackgarantie. Als ik geen 100% zekerheid krijg van de winkel dat dit probleem niet meer zal gebeuren, welke monitors raden jullie me dan aan in de plaats?
Zelfde prijsklasse, zelfde geluidskwaliteit ongeveer.
Ik heb graag veel laag, maar ook een heldere hoog (ik maak darkpsy).

Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg.
 
Ja, fabrieksfout, allemaal goed en wel, maar dan is het wel een hele serie die fout is, aangezien er heel veel over die fout terug te vinden is, sommige mensen hebben het direct, anderen pas na enkele jaren (een aantal berichten waren monitors die net buiten garantie waren).
Anyhow, ik stuur ze wss deze week terug. Maar ik weet niet of ik dezelfde in de plaats wil.
 
als je gaat zoeken naar goede ervaringen kom je er ook heel veel tegen. Ik bedoel, als je ernaar zoekt vind je het vanzelf. en daarnaast zijn het zo wat ook de goedkoopste die je kan krijgen, ik bedoel, als ze nou €2000 per stuk waren had je iid minder klachten mogen verwachten dan waarneer ze nog geen €300 per paar zijn, allemaal common sence, neemt niet af dat Alesis gewoon een werkend product behoort te leveren. succes verder
 
Ja oke, maar ik bedoelde maar, met bvb phonic p6a's ofzo vind je bijna geen technische fouten. De klank kan dan weer veel slechter zitten, dat weet ik niet.
Hoedanook, nu spelen ze intussen toch terug al een half uur beide. Ik denk dat het is als er iets te warm wordt ofzo, want vorige keer was het na n uur spelen. En dan telkens afzetten, terug aanzetten en na 2 minuten hetzelfde.
Nuja, ik ben in afwachting van het antwoord van musicstore.
Ik heb 30 dagen om mijn geld terug te vragen, dus ik hou ze sowieso deze week nog bij (moet ook een live-set spelen vrijdag, dus eindelijk muziek deftig kunnen afmixen is nu wel iets belangrijker dan zo snel mogelijk andere hebben), maar als ik er deze week nog vaak last van heb, gaan ze sowieso terug naar Duitsland.
Bedankt voor je antwoord alleszins al.
 
Bluespike neem aan dat je Musicstore bedoelt?
Had hetzelfde probleem maar dit valt gewoon binnen de garantie, ze hebben het bij mij gratis weer gemaakt!

Monitor bleef uitvallen, net of hij geen goed contact maakte en er wat draden los zaten.
 
De Alesis M1 MKII Active zijn prima speakertjes, maar het ligt eraan waar je ze voor gaat gebruiken natuurlijk. Voor homestudio of kleinere projectstudio's prima geschikt, maar in Wisseloord zal je ze echt niet tegenkomen natuurlijk.

Het grote nadeel van de Active's zijn de versterkers die erin zitten. Die zijn naar mijn mening erg zwak en leveren gewoon een superdetail en het laag wordt snel rommelig. Ook gaan ze niet heel erg laag. Om in het sublaag goed te kunnen mixen kun je er beter een goede subwoofer bij zetten.

Ik heb zelf de M1 MKII Passive en het verbaast mij nog steeds hoe veel beter deze klinken dan de Active. De speakers zijn verder vrijwel hetzelfde, alleen de versterker maakt het grote verschil.

Ik zou gewoon eens gaan vergelijken in winkels. Is ook nog eens heel leuk en leerzaam om te doen. Je zult tot de conclusie komen dat hoe duurder de monitor, hoe beter / gedetailleerder deze klinkt!
Ik heb idd ook problemen met het sublaag denk ik.
enig idee voor een bijpassende (ook in prijsniveau:)) subwoofer?
Of toch misschien andere?
Bob
 
Back
Top