Alesis M1 Active mk2

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Bij feedback:

Alesis Monitor One Active MKII [Per Stuk]
Powered monitor (100 watt) met een hele rustige en gebalanceerde weergave. Met de 17 cm basluidspreker en een tweeter gemaakt van puur zijde, weet Alesis te toveren met geluid. Wat een hoop kwaliteit voor een lage prijs!


AANBIEDING: van 208,- voor 169,-

-----

kreeg net een tip dat deze speakers amper onder doen voor mackies en krk's...
alleen het laag scheen iets minder te zijn, waarom weet ik niet want die persoon is weer offline ..

aangezien ik toch wel erg benieuwd ben geworden hoor ik ook graag meningen van andere,
iemand bekend met deze monitoren?

zijn ze bijv beter als de tannoy's of de goedkopere rp5 uit de krk serie die ook in deze prijs klasse zitten?
 
De enige aankoop waar ik spijt van heb in m'n studio zijn die speakers !!!

Het kost idd (bijna) niks, maar het is dan ook echt niks... nee hier staan eind augustus echt 2 HR-824's

Doe jezelf een lol en spaar door voor goede monitoren
 
Ik vind ze prima, maar het is zeer afhankelijk van hoe groot je ruimte is....De bassen kunnen heel ver dragen die erin zitten, dus een beetje grote ruimte is wenselijk.

De bassen zijn zowiezo erg nadrukkelijk aanwezig, ligt eraan wat voor muziek je maakt denk ik om deze te kunnen waarderen. ;)

De sweetspot is ongeveer metertje of 3-4 van de speakers vandaan.
 
Het laag wat daar uit komt is een en al blubber en modder, en sowieso veel te veel. Zeker geen vergelijking met KRK vind ik. Eerder met Behringer truth of zo.
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Het laag wat daar uit komt is een en al blubber en modder, en sowieso veel te veel. Zeker geen vergelijking met KRK vind ik. Eerder met Behringer truth of zo.
Behringens zijn veel erger :o

mja

Ik heb ze ook gehad, leuk geluid, maar niet echt gedetaileerd.

Veelte lomp qua bass ook..
 
Voor mij zijn ze Perfect! :OKDAN:
Voor dat geld mag je bijna niet zeiken vind ik. En ja dat laag zat bij mij ook eerst in de hoek van de kamer maar nadat ik wat met de monitors heb geschoven krijg ik nu een mooi (eerlijk) beeld.
 
Volgens de recensies van een aantal mensen met verstand van zaken zijn het goede monitors.

Als je de bassen te stevig vindt, kan je gewoon 1 van de 2 luchtgaten dichten.
 
Ik heb allebei de basspoorten dichtgedaan, staat trouwens netjes in de handleiding vermeld btw, als je monitor een bepaalde afstand heeft hoeveel je moet dichtdoen of juist niet.
 
Ik heb ze 2 jaar en ben er tevreden mee, heb er destijds 450 per paar voor betaald.

(Monitor) speakers kopen is niet alleen een technisch verhaal maar ook een kwestie van smaak, maak een cd met nummers die je goed kent en ga ze luisteren in een winkel en vergelijk de verschillende speakers.

Druid
 
Een vriend van me heeft de passieve MKII en ik ben iedere keer weer verbaasd over hoe goed die klinken. Volgens is er in die prijsklasse geen betere monitor te vinden.
 
eerste keer dat ik ze hoorde vond ik het laag veeeeel te veel, bij de 2e keer dat ik ze hoorde (in een andere winkel) was ik verbaast over hoe goed ze daar klonken. Daar aangeschaft en thuis wel even moeten verplaatsen en doen voordat het goed klonk, maar nu t staat is 't doen ze hun werk prima.

t kost dan ook niet veel, hoge eise stellen is flauwekul.. leer ze kennen en je kunt erop mixen (zoals op bijna alle speakers)
 
@ ReSoNaNcE

Als ik jou was zou ik ze gewoon halen :D Volgens mij ben je net zoals mij dat je liever je geld uitgeeft aan die TB-303 die je allang zograag wilt dan aan dure monitors. Ik persoonlijk denk dat dit een eerlijke monitor is voor thuisstudio doeleinden. En volgens mij is dat ook bij jou het geval (toch? of zit ik er helemaal naast)

Ze zijn niet duur maar dan kan natuurlijk om 2 redenen. Of ze werden heelveel verkocht of juist helemaal niet :D Nou als ik ze hier beluistert denk ik aan het eerste. Ik heb jou trouwens ook de tip gegeven i.e.i. ;)

of ga ze nu iig ff beluisteren bij iemand in de buurt ofzo :doei:
 
En ik heb ze hier staan. Ze doen het wat mij betreft prima en zeker voor de euro's die ik er voor neer most leggen. Volgens mij is het trouwens een eeuwige aanbieding want ik heb er niet veel meer voor betaald, zo'n jaar of 1,5 -2 geleden.

Er is er eens een stuk gegaan - verbaasd - er kwam spontaan rook uit, terwijl ze nooit zo hard staan.
Feedback had dat snel en keurig opgelost. Wat er mee aan de hand is geweest.. god knows!

Een vergelijking met behringer wil ik zeker niet maken. Toen ik ze aanschafte heb ik een aantal actieve monitors beluisterd. In 3 verschillende en voor mij betaalbare prijsklassen. Behringer de goedkoopste en KRK (volgens mij) de duurste. Het geluid van de alesis vond ik het mooist/prettigst klinken.

De blubber die behringer produceerd is absoluut niet te vergelijken met deze alesis monitors. Ik mis eigenlijk alleen een beetje in het midden maar dat los ik wel op met wat EQ.

Voor de prijs zal ik ze niet laten staan. Als ik weer 's monitors nodig heb - koop ik ze weer!
 
ik heb de monitor one's afgelopen weekend bij feedback vergeleken met rp5's en vond (zoals al veel vermeld) het laag nogal blubberig. Ook vond ik het hoog niet echt prettig klinken. Hoewel ik ze natuurlijk geen uren beluisterd heb, kan ik me voorstellen dat de monitor one's na een tijdje gaan irriteren.

In deze vergelijking straalde de rp5's voor mij enorm veel rust en strakheid uit, en dus is dat mijn keuze geworden. :)
 
Ik vindt dat je zowiezo niet tijdens het hele muzikale proces naar je monitor speakers hoeft te luisteren. Ik schakel pas over op het moment dat ik een nummer ga opnemen. Tot die tijd lekker met hifi speakers. Volgens mij zouden goeie monitor speakers juist minder prettig en extra vermoeiend moeten zijn. Tenminste dat lees ik altijd.
 
hele vette monitors zijn het kan er echt uren muziek mee maken. ze klinken lekker mooi rond. De samson resolv65 vind ik bagger klinken tegen over deze monitors. Moet wel zeggen dat er veel laag in zit maar voor de rest zijn ze echt fijn.
 
Zoals eerder aangegeven is het heel afhankelijk van de plaatsing van de speakers alsook het al dan niet dicht doen van de bassports. En ook om niet te vergeten; hoe klinkt je mix die je er doorheen stuurt....als die al qua freq response al uit zijn balans is, dan wordt het er niet beter op tuurlijlk. (maar dat geld dan weer voor alle monitors hehe)

En verder blijft het zeer persoonlijk, net zoals ik sommige masters/mixes ook kut vind klinken van mensen die voor 200.000 euro aan spullen hebben staan.

Als je speakers wilt die Booming Car Systems moeten nadoen zijn die Alesis Active Mk2 echt wel lekkur diep.
 
Dat deze monitors (te) veel bas hebben vind nog niet eens het minste punt. Veel erger is dat ze in het mid en mid-hoog zo gruwelijk slecht zijn dat er gewoonweg geen mix op te maken is waarvan je later zeker kan weten dat het overal "goed" op klinkt. Totaal onbetrouwbare krengen zijn het daarom. Ze klinken wel lekker, maar een referentie voor je mix? NO WAY !!
 
Origineel geplaatst door Flesje
Dat deze monitors (te) veel bas hebben vind nog niet eens het minste punt. Veel erger is dat ze in het mid en mid-hoog zo gruwelijk slecht zijn dat er gewoonweg geen mix op te maken is waarvan je later zeker kan weten dat het overal "goed" op klinkt. Totaal onbetrouwbare krengen zijn het daarom. Ze klinken wel lekker, maar een referentie voor je mix? NO WAY !!

Beetje overdreven, ze krijgen niet voor niks goede kritieken van de vakbladen lijkt mij (tenzij Alesis ze veel geld betaald).
Zowie is het handig je mix op zowel hifi speakers als monitor speakers te luisteren. 1 paar speakers als totale referentie is volgens mij nooit ideaal. Ook kan je natuurlijk van het mix proces leren waardoor je weet dat je een volgende keer op bepaalde punten moet letten met je EQ voor bepaalde geluiden. Ok, ik praat nu lekker wijs, maar klooi zelf maar wat aan. :D

http://www.soundonsound.com/sos/Aug02/articles/alesism1.asp

De ouwere versie: (geen mk2 dus)
http://www.soundonsound.com/sos/may99/articles/alesism1a.htm
 
Back
Top