s/pdif to sync

mout

Nieuwkomer
Lid sinds
19 juni 2006
Berichten
3
Hallo,
Heb onlangs een 1212M emu geluidskaart in mijn pc p4.2.4
hiervoor had ik een atari1040st cubase 2.0 met midi out naar een philip rees en msq100 midi to sync. voor mijn tb303 en tr606. andere dingen zijn: een mc303 een pro_one Seqential Circuits die via een midi to CV converter loopt, een mks50 en nog wat andere midi instrumenten.
Alles is goed te programmeren in de nieuwe cubase maar mijn 606 en 303 synchroniseren niet goed mee in sync.

verschillende manieren geprobeerd om er achter te komen, oa.mijn din kabels etc. als ik de mc303/msq100 of atari1040 als aparte sequencer gebruik lopen ze gewoon erg strak mee in tijd .
weet dus zeker dat het in de geluidskaart 1212m emu of cubase LE zit maar wat ?? of is s/pdif geen sterk midi signaal?????

verschillende device setup geprobeerd oa. in latency clock source(internal, s/pdif, adat of sync) maar niks haalt uit, behalve dat als ik alles in het sync menu midi time op E-dsp midiport 1040 emulatie zet mijn 303 en 606 wel meelopen maar uit de tijd.en niet echt lekker strak.
in MidiTimeCode zonder E-dsp midi port is alles helemaal oke,(helemaal op tijd) behalve dus dat mijn 2 sync 303-606 boxen dan helemaal niet meer mee lopen .

weet iemand een oplossing??
 
Laatst gewijzigd:
SPDIF (Sony Philips Digital interface) heeft helegaar niets met midi te maken. Sync daarop is voor digitale audio signalen bedoeld.
 
Koop een aparte midicontroller midex3 van Steinberg erbij.
 
bedankt voor jullie reacties!!

dus met een aparte usb midi kast gaat de timing uit de philip rees wel goed lopen ?
 
Ik begrijp dat je niet precies weet wat een S/Pdif aansluiting is? In ieder geval moet je gewoon een USB-midi interface kopen zodat je weer gewoon "normale" midi in- en uitgangen hebt die je op je Philip Rees kunt aansluiten. Info over usb - midi interfaces is meer dan genoeg te vinden op dit forum :D
 
Origineel geplaatst door meesha74
Ik begrijp dat je niet precies weet wat een S/Pdif aansluiting is? In ieder geval moet je gewoon een USB-midi interface kopen zodat je weer gewoon "normale" midi in- en uitgangen hebt die je op je Philip Rees kunt aansluiten. Info over usb - midi interfaces is meer dan genoeg te vinden op dit forum :D

Heb er inderdaad nog weinig weet van, maar op dit forum is idd.werkelijk heel veel info te halen !!
:halleluja
 
Back
Top