De ASR-X waarderingsdraad

  • Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
OK...Boemtsjak ge-PB-ed en hier een samenvatting:
:okdan:

Dus Eeprom met OS 2.67 voor:

m0n0lo0g1c, Syntax Terror, Rocka....

Meer gegadigden?

En ff voor de duidelijkheid, het OS staat op 2 Eeproms! Ze moeten allebei vervangen worden tijdens een update, er zijn twee .bin files om te branden..
 
Vraag van B-T...

Kan iemand zijn ASR-XX openschroeven om te kijken wat merk en type van EPROM`s zijn?

Heb het net bij die van mij geprobeerd, maar twee schroeven zitten zo verschrikkelijk muurvast dat ik vrees ik wat drastische methoden moet gaan toepassen om hem open te krijgen :(
Is het nu echt te laat voor :Z
 
Zal vanavond is kijken of ik hem openkrijg, de schroefjes zien er uitwat vastgeroest uit, maar was toch al van plan om hem open te maken. Mocht er namelijk genoeg ruimte vrij zijn bovenin het apparaat (vlakke stuk boven het display) wil ik kijken of het mogelijk is een midi controller er in te zetten (uCappse.de) met 4 of 8 encoders erbij.

Live startpunt veranderen van samples en andere glitch-shit moet dan mogelijk zijn!:P

Ik kom er vanavond op terug!
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Zal vanavond is kijken of ik hem openkrijg, de schroefjes zien er uitwat vastgeroest uit, maar was toch al van plan om hem open te maken. Mocht er namelijk genoeg ruimte vrij zijn bovenin het apparaat (vlakke stuk boven het display) wil ik kijken of het mogelijk is een midi controller er in te zetten (uCappse.de) met 4 of 8 encoders erbij.

Live startpunt veranderen van samples en andere glitch-shit moet dan mogelijk zijn!:P

Ik kom er vanavond op terug!


schroefjes zijn geen schroefjes
maar kleine inbusjes dus gebruik een inbussleutel
 
Nu het dus duidelijk is dat je de asr-x ook als externe fx unit kunt gebruiken. Zit er ook een EQ en compressor funktie in? en is deze ook aan te spreken via externe geluidsbronnen? En hoe is de kwaliteit? was mijn eerste stuk gear maar ik weet er niks meer van, toen ookal niet ;-)

Ben benieuwd!
:W
 
Origineel geplaatst door pal
Nu het dus duidelijk is dat je de asr-x ook als externe fx unit kunt gebruiken. Zit er ook een EQ en compressor funktie in? en is deze ook aan te spreken via externe geluidsbronnen? En hoe is de kwaliteit? was mijn eerste stuk gear maar ik weet er niks meer van, toen ookal niet ;-)

Ben benieuwd!
:W

Alle effecten zijn extern te gebruiken, er zit een comp. in! Eerlijk gezegd vind ik het maar lastige materie,die compressors, dus of ie "goed" klinkt kan iemand anders je beter vertellen.. Weet wel dat er ook combi effecten inzitten, zoals: comp+flanger of comp. + distortion. En als je daar een bas door heen haalt klinkt het aardig ruig in ieder geval, voor mijn doel ruim voldoende herrie.

Ik zit nu op mijn werk maar weet bijna zeker dat er ook de combinatie Compressie + EQ in zit. (misschien dat ik dat ook vanavond even voor je kan checken)
 
Ok er zitten 2 chips in, zelfde nummers er op:
TMS JL
27C040-12
LC76Z0008


Hier nog een fototje van de chips, ze zitten in de socktets "lower" en "upper"
 

Attachments

  • dsc02450-.jpg
    dsc02450-.jpg
    132,5 KB · Bekeken: 101
De mijne had ook nog een boodschap van de vorige eigenaar... cool!:okdan:
 

Attachments

  • dsc02450-.jpg
    dsc02450-.jpg
    132,5 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door pal
Nu het dus duidelijk is dat je de asr-x ook als externe fx unit kunt gebruiken. Zit er ook een EQ en compressor funktie in? en is deze ook aan te spreken via externe geluidsbronnen? En hoe is de kwaliteit? was mijn eerste stuk gear maar ik weet er niks meer van, toen ookal niet ;-)

Ben benieuwd!
:W

ik vind de comp best goe klinken hoor het maakt de kicks wat vetter in ieder geval
met een beetje tunen.
 
Is er al iets bekend over het hoe en wat van de OS upgrade?


dus zeg op!....;)
question.JPG
 
BT had de Eproms niet op voorraad, moesten besteld worden. Als ze binnen zijn, kunnen er concrete acties ondernomen...

...en haal dat licht uit `mn gezicht...ik zie geen ene moer...8D 8D 8D
 
Ok, lights out boy's, we've got what we wanted...
light.gif


ik w8 het rustig af..:eureka:
 
kan iemand het licht aan doen..ik ben bang in het donker...hallo is daar nog iemand...hallo...???!!!

8D
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
welke versie is dat ?

2.67 - De laatste versie die is uitgekomen voor de ASR-X
 
Whoop...net terug uit NH. Strand was ook erg relaxed.
Net ff snel de ASR-X met OS 2.67 aangeslingerd en idd verbetering in sequencer. Niet zo strak als m`n MP7. Maar hij lijkt stukken minder te "stuiteren" als je effecten edit terwijl de sequence loopt.

SCSI schijnt ook lekkerder te lopen, dat ga ik morgen checken. Er zit een 50-pins connector op het mobo, hier heb ik eerder een interne ZIP aangehangen. Zowel met als zonder termination wilde het beestje niet booten. Misschien (hoop hoop hoop) met dit OS wel. Omdat de ASR-X FAT32 ondersteunt, zou er dan zelfs een cardreader ingezet kunnen worden :eureka:

Hulde aan BoemTsjak :okdan:
 
en tering wat klnikt dat ding vies... :D
LEKKER!!!!!!!!!!!!
 
Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
en tering wat klnikt dat ding vies... :D
LEKKER!!!!!!!!!!!!

Ik vind, er is geen lekkerder lekker dan vies lekker.

Mijn pakje zal binnenkort ook binnenkomen met de post, M0n0, had jij eerst last van springende encoder waardes? En is dit nu ook beter? Bij mij springen ze nu nog namelijk alle kanten op, ding is echt niet te editen zo. Kan de encoders vervangen maar las op het i-net dat de OS update ook al zou moeten helpen..
 
Back
Top