Welke analoge sequencer moet ik nemen?

geef je ook cursus aan huis dennis? want het duizelt me een beetje.
 
Die truc met dat waveshapen had ik ooit eens in de SOS gelezen.....wilde het gaan uitvoeren maar ben het weer vergeten met mijn brakke hoofd :stupid

Met modular zijn de mogelijkheden gewoon bijna onbegrensd!
 
Duidelijke thread met goed vergelijkingsmateriaal! :halleluja



Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Maar nou vroeg ik me af: Met welke van deze bovengenoemde seqeuncers kan ik, een 16stap sequence (melodie) bouwen en die dan vervolgens pitchen met mijn keys. Dan wordt dus de 16stappen sequence enkel een octaafje lager afgespeelt :confused:

Hier hangt een MAQ16/3, die kan wat je vraagt. In note relative modus.. de geprogrammeerde sequence wordt getransponeerd afhankelijk van de ingevoerde midi noot. Volgens mij kan het transponeren zelfs op basis van een nootwaarde uit 1 van de andere rijen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.. :W edit: en andere seqs ook niet geprobeerd
 
Laatst gewijzigd:
Mag de schrittmacher ook mee doen?
Als je daar een midi2cv aan hangt dan. :D
 
Ik geef ook les thuis en aan huis :D
Een schritmacher mag ook mee doen maar ik nam even de P3 als voorbeeld.
Maar ik vind het meer een analogue feel midi sequencer en vermoedelijk is de P3 een betere concurent.
 
Origineel geplaatst door smackos
Zekers, die wil ook wel eens keertje die .com ziet er erg ok uit.
Ik vind het overigens maar raar dat die sequencers zijn zo duur zijn. Zo een ARP sequencer gaat tegenwoordig weg voor meer dan een Odyssey...Een walhalla voor knakenpoetsers.

Nog een analoge sequencer (maar of die in deze thread hoort is twijfelig):

multivox_mx-s100_sequencer.jpg


De MXS100

ok smackie deze digi sequencer -want dat is het - heet de mx8100 van multivox en hillman en so is hetzelfde
ze hebben veel dingen van roland gekaapt volgens mij zeker de layout in colors
ik heb m ,..= eigenlijk van patatmet ...thnx nog 4 de invulling van mn kamer
:luv:
maar je hebt een eprom erin zitten die je kan vullen door te spelen,...met toetsen
een seq van bv 8 sec
of 4seq van 2 sec
ext restart
master sattelite exp / lin slope
exp / lin frequency
exp / lin range step lenght


hij is [nog niet ] niet syncbaar zou moeten kunnen ,..zitten ook rare dyn stekkers achterop
- voor besturing dmv een apple /comp ???- iig staat er op dump data port in en out
eigenlijk ist een data - cv/gate-hz/volt kastje met toetsen

dus at the moment = gewoon een ordinair cv/gate of hz/volt jaaaah toetsen bord
relaxed ,.........naast mn modulair die ik niet heb !

verder = eg een tof ding astie gesynced kan worden maar ...er is nagenoeg niks over te vinden op t net
iemand een tip link hierover

en mp/ dennis een erg duidelijke draad dit
beter 4 iedereen
 
Goede overzichtelijke thread Dennis, netjes gedaan!:okdan:
 
Weliswaar niet analoog, maar wel ongelooflijk bruut; de Latronics Notron. Dit is een step sequencer die midi uitspuugt. Het apparaat heeft erg veel mogelijkheden en is qua timing ook nog eens super strak. Dit is mijn favoriet naast de Arp, de Wiard en de Oberheim sequencer.
 
Is een P3 nou niet net zo goed?
En mischien ook beter suported?
Persoonlijk vind ik een Arp wel duur sinds synthesizers.com met die Moog clonen is gekomen.
En de OB minisequencer is toch ook niet zo speciaal tov Arp/.com etc?
 
En aangezien de Spectralis van Radical Technologies binnekort ook midi out heeft krijg je er een dikke midi sequencer bij!

Step&chord/grid/analoguestyle-forward-random.enz.enz/realtime

http://www.spectralis.de/
 

Attachments

  • specneu_web_small.jpg
    specneu_web_small.jpg
    87,7 KB · Bekeken: 104
Ja een Spectralis teld voor mij niet zo mee dan kunnen alle grooveboxen en workstations ook wel me doen.
Maar is een Schritmacher nou echt beter dan een P3?
Ja hij is duurder maar beter betwijfel ik eigenlijk wel weer.
 
Ik heb zowel de p3 als de schrittmacher nog nooit onder handen gehad, maar de schrittmacher is 32 track en de p3 8 track.

Je hebt gelijk dat de Spectralis eigenlijk een groovebox is, maar vond het toch de moeite waard aangezien hij wel analoque style seqencing heeft en ik ken geen andere groovebox die dat heeft.

Funkties zoals : skip/glide/mute/last/fwd/bwd/F&B/Rnd en heerlijke Draaiknoppen net als de p3/maq16 enz. enz
 
De Notron is een stuk uitgebreider dan de P3. Hij heeft jammer genoeg geen support meer. De laatste software werkt echter uitstekend. De OB minisequencer is niet bepaald uitgebreid maar hij heeft wel een geweldige groove.
 
mooi draadje dit!!

ik geloof dat we bijna alle bekende sequencers wel gehad hebben...

alleen de .com Q119 sequencer ontbreekt, hoewel... die is vergeleken met de Q 960 niet zo speciaal maar toch wel het vermelden waard...

ik vraag mij dan toch af: waar heb je nou meer aan, 2 x een 119 sequencer of 1x een Q 960 sequencer met utility module??

bliepbliep
 
Origineel geplaatst door R-ond
ok smackie deze digi sequencer -want dat is het - heet de mx8100 van multivox en hillman en so is hetzelfde
ze hebben veel dingen van roland gekaapt volgens mij zeker de layout in colors
ik heb m ,..= eigenlijk van patatmet ...thnx nog 4 de invulling van mn kamer
:luv:
maar je hebt een eprom erin zitten die je kan vullen door te spelen,...met toetsen
een seq van bv 8 sec
of 4seq van 2 sec
ext restart
master sattelite exp / lin slope
exp / lin frequency
exp / lin range step lenght


hij is [nog niet ] niet syncbaar zou moeten kunnen ,..zitten ook rare dyn stekkers achterop
- voor besturing dmv een apple /comp ???- iig staat er op dump data port in en out
eigenlijk ist een data - cv/gate-hz/volt kastje met toetsen

dus at the moment = gewoon een ordinair cv/gate of hz/volt jaaaah toetsen bord
relaxed ,.........naast mn modulair die ik niet heb !

verder = eg een tof ding astie gesynced kan worden maar ...er is nagenoeg niks over te vinden op t net
iemand een tip link hierover

en mp/ dennis een erg duidelijke draad dit
beter 4 iedereen

Ik meen me te herinneren dat PPG ook een digitale sequencer met toetsenbord heeft gebouwd, is ooit gebruikt door Rolf Trostel op zijn albums Inselmuzik, Two Faces en The Prophet.

Phochos:D
 
Ik weet wel dat PPG een sequencer heeft zoals de q960.

0211-18.08.jpg


De milton is ook erg gaaf alleen wel een zelfbouw project.
Of je moet onwjs geduld hebben met wachten.
Er schijnd een doepfer versie van de zomer te komen!

miltonface.jpg
 
Back
Top