Welke analoge sequencer moet ik nemen?

hier ook nog een cv sequencertje van mfberlin.de
 

Attachments

  • mfb_step64.jpg
    mfb_step64.jpg
    141,7 KB · Bekeken: 109
hier nog een oberkorntje
 

Attachments

  • as_oberkorn.jpg
    as_oberkorn.jpg
    136,6 KB · Bekeken: 110
Net als de mfberlin, klein en geinig.. de cyclodon
 

Attachments

  • ts_cyclodon.jpg
    ts_cyclodon.jpg
    172,3 KB · Bekeken: 113
volgens mij wel..

volgens mij wel..

Oberkorn is a fully fledged professional analogue sequencer providing plenty of control output and inputs and with
some uniquely creative features never before seen. Whilst most new analogue sequencers only offer a limiting 8
steps, the Oberkorn offers the all important 16 steps. It is a multi-channel true analogue sequencer with some remarkable features.

Main features:

* 3 separate Control Voltage channels. Each has a range switch providing approx. 2.5V, 5V and 10V CV ranges.
* 5 separate Gate channels. 3 of the gate channel switches are built into the CV pots. The remaining 2 are on a
separate row of toggle switches. The switches are 3 position providing the 2 Gate outputs, with centre being off.
* Gate channel C is in `Legato mode'. More on this later.
* Clear step LEDs. The 16 step LEDs are colour coded so locating whole note steps is easy.
* 8 channel MIDI to Trigger/Gate converter (with an additional 3 spare channels available internally for those who
wish to do modifications.
* MIDI Sync cabability, but using a MIDI note instead of MIDI clock. This method has major, important advantages
covered in manual.
* MIDI/CV control of the multiplexer (the multiplexer, or Mux, controls which step the sequencer is on). This is a major
new and unique facility that allows any of the 16 steps to be played in any order and any direction, missing out or
duplicating steps at will. Please read full details about this important creative tool later in the manual. When using this
feature, it is possible to activate `legato mode' for all gate channels.
* Ability to lock onto your MIDI sequencer to the nearest 16th note, whether stopping, starting, or jumping to another
bar in your MIDI sequencer. Will lock on perfectly regardless.
* Reset to 16. Just about all other analogue sequencer have an inherant error, in that after reseting the machine
(to step 1), when restarting the sequencer, it actually starts on step 2! With our Reset to 16, this problem is overcome.

Mooi ding!
 
Effe een technisch vraagje tussendoor ;) ,

Hoe zwaar kan je zo'n CV output van een analoge seqeuncer belasten, dwz mag een VCO een beetje stroom trekken zonder dat de CV spanning inzakt?
Ik hoef niet exact de stroomsterktes te weten maar ik vraag me af hoe zo'n seqeuncer gebufferd is aan de uitgang, of daar bv nog serieweerstanden in zitten.
 
Origineel geplaatst door richard2000
Effe een technisch vraagje tussendoor ;) ,

Hoe zwaar kan je zo'n CV output van een analoge seqeuncer belasten, dwz mag een VCO een beetje stroom trekken zonder dat de CV spanning inzakt?
Ik hoef niet exact de stroomsterktes te weten maar ik vraag me af hoe zo'n seqeuncer gebufferd is aan de uitgang, of daar bv nog serieweerstanden in zitten.
De meeste sequencers hebben een gebufferde output.
 
Er staat deze maand trouwens een review van de Sequentix P3 in de SOS, for what it's worth....wel een mooie machine hoor; eenvoudig qua opzet maar enorm veel mogelijkheden. Lijkt me echt iets voor mij en ik zit er ook over te denken, maar ergens vind ik het wel aan de prijzige kant.
 
Nog eentje die ontbreekt.
De Oberheim mini sequencer.
Deze unit is stand alone en in een two voice terug te vinden.
Heeft ook quantized en unquantized outputs.
2x8 steps.
 

Attachments

  • obeminiseq01.jpg
    obeminiseq01.jpg
    68,1 KB · Bekeken: 101
Hoe is eigenlijk de timing van de FR-Mobius? Mijn mc202 wordt nu gesynced/getriggerd door de cv/gate out van een bassstation die wederom door een 309 getriggerd wordt.. wat omslachtig lijkt me en volgens mij krijg ik hierdoor ook wat timing problemen. En tot overmaat van ramp wordt volgens mij hierdoor de microprocessor van de MC wat overbelast want soms springt hij na een tijdje op de metronoom piepjes en wordt hij niet meer juist getriggerd.

Ik denk dat voor dit soort setups een mobius goed bruikbaar is, dan kan ik nl. de mc202 aan de din-sync van de mobius hangen. Is din sync trouwens strakker dan cv/gate?

Ook heb ik niet al te veel geld te besteden voor een hardware sequencer. Max. 250 euro. Krijg ik hiervoor iets?
 
sync en cv/gate zijn 2 totaal andere dingen.
het ene zorgt dat de sequencer synct en het andere stuurd bv de noten aan.
en ik denk niet dat je voor 250 een mobius zal vinden.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Er staat deze maand trouwens een review van de Sequentix P3 in de SOS, for what it's worth....wel een mooie machine hoor; eenvoudig qua opzet maar enorm veel mogelijkheden. Lijkt me echt iets voor mij en ik zit er ook over te denken, maar ergens vind ik het wel aan de prijzige kant.


Ja dat vind ik ook (nog)




Zeer mooi onderwerp trouwens mono-poly:)
 
Origineel geplaatst door klausito
...
.... En tot overmaat van ramp wordt volgens mij hierdoor de microprocessor van de MC wat overbelast want soms springt hij na een tijdje op de metronoom piepjes en wordt hij niet meer juist getriggerd.
....

't klinkt alsof je de originele cv/gate inputs gebruikt, waarbij op 'n gegeven moment 't buffer vol is waarna hij gaat piepen. De originele cv/gate inputs lopen ook eerst door 't digitale circuit van 'n 202, waardoor er 'n vertraging optreedt. De oplossing voor beide problemen is de cv/gate input modificeren zodat 't digitale circuit overgeslagen wordt.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
sync en cv/gate zijn 2 totaal andere dingen.


Ik zei ook niet dat het hetzelfde was. Soms wil ik de interne sequencer laten syncen aan de rest van mijn midi spul, soms wil ik hem laten triggeren door een andere sequencer.


het ene zorgt dat de sequencer synct en het andere stuurd bv de noten aan.
en ik denk niet dat je voor 250 een mobius zal vinden.

Voor hoeveel dan wel?

En hoe zit het met de timing van een mobius?
 
omdat ik op zoek ben naar m´n eerste analoge sequenser en het niet te duur mag zijn had ik m´n hoop een beetje gevestigd op de MFB.
Maar als die niet strak is dan valt ie af natuurlijk.
en die cyclodon heeft weer geen midi (ook niet te syncen aan midi) dus die valt ook af.
Ik ben bang dat ik dan toch in een duurdere klasse terecht kom
 
Back
Top