agressief afmixen? tips en trucs?

Origineel geplaatst door MadR


hardcore is gewoon voor losers .. pas nog rush, kavitta en spark gehoord .. alle kvitta had soms analoge kicks met ballen de rest was gedistorde rommel met geen dynamiek ( lees geluid van een distorted kick maar je voelt hem niet !!!!! )

:dubbel: Komt hij weer aan.....die artiesten die je noemt maken geen hardcore,das schranz of tekno...

Afijn...je hebt weer aandacht...


Origineel geplaatst door MadR

DE truuk is ligt rauwe samples gebruiken en behoorlijk clean afmixen

Das wel weer waar....maar dat is een algemene stelling,of je nou hardcore maakt of brit-pop...
 
als je van bitcrushers houdt kom je ook al een heel eind 8o)
 
Origineel geplaatst door dione
:dubbel: Komt hij weer aan.....die artiesten die je noemt maken geen hardcore,das schranz of tekno...

Afijn...je hebt weer aandacht...




Das wel weer waar....maar dat is een algemene stelling,of je nou hardcore maakt of brit-pop...

wat onderscheid hardcore dan van schranz , tekno of gabber ?
naampjes geven kunnen we allemaal ..
 
Hallo, wat een interessante en leuke thread weer. Jammer dat het op een gegeven moment weer zo triest wordt allemaal met die definitiekwesties en andere bullcrap enzo. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik denk dat je inderdaad individuele sounds op verschillende manieren agressief kan maken door distortion, bitcrushen, of bepaalde eq-boosts. ook compressie op deze sounds of juist op subgroepen kan een duit in het zakje doen.

Maar uiteindelijk moet je je eindmix redelijk clean houden, denk ik; het agressieve element moet vaak uit de muziek, het arrangement, of juist uit een aantal individuele geludien komen en de eindmix als geheel moet niet per se agressief gemaakt zijn door distortion enzo. Ervaring leert dat het dan vooral vermoeiend en gaar klinkt.

Mooi voorbeeld van goed afmixen is Nathan Fake - Bored of house. op het begin van dit nummer heeft ie het juist bewust slecht afgemixt en vertieft zodat het er daarna pompend inknalt. Mooi voorbeeld ook van het combineren van enerzijds ruigere en meer pompende elementen en anderzijds cleanere sounds in je mix en daarmee de optimale balans creeren.

Maar ja, dit is slechts mijn kijk op mzuiek, wellicht gelden voor andere genres zoals deathmetal weer heel andere principes, weet daar weinig tot nassing van af.
 
O ja, hardcore en gabber is echt iets totaal anders dan tekno en schranz. Ik kan hier wel een heel langdradig filosofisch verhaal ophangen over de zin en onzin van dit soort termen, maar IMO is het verschil vooral dat tekno en schranz meer uit de Techno komen, een stroming die vooral op ritme is gebaseerd. Het gaat vooral om de drive, de beat, waar je helemaal in kan zitten. Met hardcore, dat minder ritmisch is, gaat het meer om de individuele geluiden, de samples, de rottigheid van de geluiden, de sfeer van de track.

Tekno is denk ik een beetje een middenweg tussenm hardcore en techno, heeft elementen van beide stromingen in zich verenigd.

Maar kom maar op met het geklaag en het gejammer, het zal wel weer allemaal kut zijn wat ik hier zeg...:duivels:
 
kan me der wel in vinden hoor .. al hoor ik niet echt veel ritme in schranz en tekno .. maar ik snap de strekking wel !
 
Back
Top