[track][video] Unic - Days arising.wmv

Origineel geplaatst door fjoesz
t woord 'rem' kwam vaak in me op bij t beluisteren/kijken

Beter een voorzichtige rem dan een superovertuigende botsing :D . (ook improvisaties hebben hun grenzen, zeker als je kijkt met de beperkte middelen waarmee deze gemaakt is -wat zou Unic doen als ie bv een Zyklus had met een 20-tal synths??? A new V. was born? )

en ook qua soundkeuze voorzichtig..

Yep ... net zoals Vangelis himself: de soundkeuze kan véééééééél beter :engel:


(Unic: ik doe het je niet na hoor :halleluja )


:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
-wat zou Unic doen als ie bv een Zyklus had met een 20-tal synths??? A new V. was born? )


hehe, Bedankt voor het compliment:) Maar Vangelis... nah:P Dat is toch wel een ff iets anders hoor:)

Yep ... net zoals Vangelis himself: de soundkeuze kan véééééééél beter :engel:

De soundkeuze heb ik bewust zo gekozen, Tja.. smaak he:D :engel:

BTW: Dit filmpje is niet om te bewijzen of ik goed of slecht ergens in ben. Ik wilde gewoon laten zien hoe ik zoiets doe. En dan komen vanzelf de verschillende reacties. :)


groeten Arnaud
 
Origineel geplaatst door Unic
De soundkeuze heb ik bewust zo gekozen, Tja.. smaak he:D :engel:
[/B]

... en die is in mijn ogen ook nagenoeg perfect :okdan: (mijn opmerking was dan ook pejoratief bedoeld)

Die CS80-emulaties, zijn dat standaard presets of heb je die echt zelf geprogrammeerd? De gelijkenis is bijzonder goed in ieder geval.

:doei:
 
Die heb ik van 2 zaagtanden in de D70 gemaakt. 1 links en 1 rechts geppaned.
attack iets langzamer gemaakt + een lfo en een kleine pitch verschuiving uit me hoofd.

Hoe dom het ook klinkt, maar door het beperkte geheugen in de D70 wordt de LFO willekeurig iets langzamer bij het gebruik van een grotere polifony (zeg ik het zo goed?:) ) Is negatief punt. Maar in dit geval is het weer een positief punt:D

greoten Arnaud
 
mooi hoor.

ik st er toch e toch weer iedere keer van te kijken hoe jij het met zo'n groot gemak voor mekaar krijgt om een goeie sound ner te zette. ja van die sound moet je wel houden natuurlijk en dat doe ik toevallig.

complimenten!

weet je waar het nog aan ontbreekt? juist ja: PERCUSSIE.

ik denk dat jij met zo'n live improvisatie wel uit de voeten (woordspeling?) zou kunnen met een midipedaal waarmee je perussiesounds kunt triggeren ... maar dan niet er mee tekeer gaan maar op moment gebruiken om het slagroom op de taart aan te brengen.
 
Origineel geplaatst door VanHeckis
mooi hoor.

ik st er toch e toch weer iedere keer van te kijken hoe jij het met zo'n groot gemak voor mekaar krijgt om een goeie sound ner te zette. ja van die sound moet je wel houden natuurlijk en dat doe ik toevallig.

complimenten!

weet je waar het nog aan ontbreekt? juist ja: PERCUSSIE.

ik denk dat jij met zo'n live improvisatie wel uit de voeten (woordspeling?) zou kunnen met een midipedaal waarmee je perussiesounds kunt triggeren ... maar dan niet er mee tekeer gaan maar op moment gebruiken om het slagroom op de taart aan te brengen.

Bedankt voor je reactie:)

Inderdaad ontbreekt dat eraan en is ook nog een wens van me om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben in de huidige situatie nog gebonden aan 1 hardwaresynth, straks het orgel erbij (als ik een mixer heb) en dan de software, waar ik momenteel maar 1 VST live kan gebruiken.

Ik hoop dit in afzienbare tijd te kunnen. Zal wel ff oefenen worden denk ik:D Maar dat maakt het wel erg leuk ook. Dus ook iets meer variatie in het geluid nog krijgen, vloeiend in elkaar over laten lopend.

groeten:)
 
Back
Top