[track][video] Unic - Days arising.wmv

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Zo...

Heb nu eens een live geimproviseerde track als video gemaakt. :eureka: :P
6 minuten live spelen, beetje vangelis/filmisch style:D

leuk?

veel plezier ermee

groeten Arnaud

ps: U hoort de Roland D70 en de Hypersonic van Steinberg (via de PC dus). De yamahe HS7 waar ik op speel is alleen gebruikt als midihost:D




Unic - Days arising.wmv
12MB
 
een BEETJE Vangelis maar... ? ... :D
Nee serieus man, zeer knap gedaan. :halleluja
Om serieus (gezond) jaloers op te worden.
:okdan:
 
Dag Arnoud,

Dit is inderdaad heel mooi gedaan, man :okdan: . In het begin slaat het pianogeluid een beetje tegen, daar zou een echte piano met reverb nodig zijn. Maar eens je met de andere geluiden begint, valt dit probleem weg en komt een gelijke waarde van de Vangelisimprovisaties anno jaren '80 naar boven. Dit is nog maar eens het bewijs dat je niet per sé een CS80 nodig hebt om toch muziek te maken met dezelfde sfeer. De strings geven dezelfde gevoeligheid weer, dezelfde warmte, dezelfde sfeer ... discussie analoog vs digitaal, hardware vs software ... totaal overbodig /!\ dat bewijs jij met dit stuk.

En belangrijke factor is natuurlijk ook hòe je het stuk speelt want dat is bijna even belangrijk als de gebruikte klanken zelf. En dat doe je hier meesterlijk. Dit zit voor wat mij betreft bij hetzelfde kaliber als jouw Orkestra el Unica of Birth at Dawn van Hermax :halleluja .

Ik doe het je in ieder geval niet na.

O ja ... heb ik ook al gezegd dat ik het prachtig vind :engel: .

Meer van dit, please :geslaagd:

:doei:
 
Cool!... voor het eerst dat ik hier een video aantref :okdan:
 
Bedankt voor de reacties.

Analoog en digitaal door elkaar inderdaad:)

De piano kan inderdaad beter, heb helaas geen betere, deze komt uit de hypersonic.
Ooit komt The Grand er nog een keer:)

Ik ga in de toekomst nog eens vaker zo;n filmpje maken. Vind het resultaal wel leuk zo:)
 
ik heb herejezus alvast even gebeld voor meer schijfruimte ;)
 
Origineel geplaatst door gijs
ik heb herejezus alvast even gebeld voor meer schijfruimte ;)

ghegheghe:D

Ik vergat inderdaad te noemen dat deze thread voornamelijk mogelijk is gemaakt door het genereuze aanbod van Gijs om een significant stuk webruimte ter beschikking stellen.

:halleluja :D:D:D
 
Meesterlijk hoe je een pakkende sfeer maakt. Dit is o.a. wat me ook aantrekt in de muziek van Vangelis.

Ik heb het nummer ook al laten horen aan een paar collega's die bij mij thuis kwamen tafelen. Zij vroegen me welke Vangelis cd er afspeelde. Lijkt me een mooi compliment naar jou toe.

Als je zo doorgaat dan mag Vangelis alvast aan z'n pensioen beginnen denken.
 
ik zie duidelijk dat je kan spelen

sorry dat ik t zeg, maar als ik zo zou kunnen spelen zou ik er echt wel wat anders mee doen

dr zit geen lijn in, op de punten waar je met volle overtuiging je punt zou moeten maken weet je t even niet meer en dan komt er een 'plingelplangplangel' en zitten we weer in een nieuwe sessie

klinkt niet echt positiief, maar ik ben er 100% van overtuigd dat je echt veel beter kan.. laat alle restricties varen en loos gehen met die hap

maar das mijn mening maar he
 
Re: [track][video] Unic - Days arising.wmv

Origineel geplaatst door Unic
Zo...

Heb nu eens een live geimproviseerde track als video gemaakt
 
misscien iets te weinig rekenng mee gehouden idd

maar dan nog heb ik t
 
Origineel geplaatst door fjoesz
ik zie duidelijk dat je kan spelen

sorry dat ik t zeg, maar als ik zo zou kunnen spelen zou ik er echt wel wat anders mee doen


Wat anders mee doen dan? Ik snap je niet helemaal denk ik. :confused:


Het kan natuurlijk altijd beterrrrrrr:D

Wel 1 ding. Ik probeer een opname te maken zonder te veel grote speelfouten. Als ik me dan totaal laat gaan dan komt er misschien wel meer uit, maar dan komen er geheid ook punten voor dat alles totaal in de soep loopt, ik ken mezelf.:D En dat had ik jammer gevonden.
 
ik vind t idd heel voorzichtig overkomen, wat je al zegt
maar ik hoor liever iemand een fout maken en los gaan dan beheerst spelen

t woord 'rem' kwam vaak in me op bij t beluisteren/kijken

en ook qua soundkeuze voorzichtig..

doe je horloge af, haren door mekaar en GO :D
 
Prachtige sfeer, krijg en beetje kippevel van die strings. Mooi geimproviseerd.
 
Back
Top