[Track] Unic - Open Emotions

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Na een en ander aan rariteiten...
Nu weer een serieuze track. Ben er 1.5 maand geleden mee begonnen.

Het is een combinatie van:
Veel Jarre invloeden + die van mijzelf 8o) + een beetje palingsound :eureka: = Open Emotions

Heb onderanderen gebruikt:

-Eminent 2000 voor de strings.
-Classic Phaser voor de.. de phaser natuurlijk! :D
-De Eminent Rit-o-matic.
-Samples van de Minipops.

Veel plezier ermee :doei:
 
Even snel geluisterd:

:okdan:

Het lijkt wel of je met Jarres jaren 70 klankenbibliotheek een eigen nummer hebt gemaakt ;)
Het klinkt erg goed, met veel oog voor detail, en heeft gelukkig ook genoeg 'eigens' om geen Jarre kloon te zijn.

Het geheel klinkt erg 'vintage', sfeer is goed getroffen!

nogmaals: :okdan:

:halleluja
 
Kijk, dat bedoel ik nou. Die Oxy4 dance remake was een geinig uitstapje maar maak jij maar gewoon je eigen tracks :okdan:
Een geheel eigen -UNIC- stijl met inderdaad wat Jarre invloeden, een beetje paling en een beetje Vangelis.

:kroon:
 
Neenee geen 13 in een dozijn. Een overduidelijk Unic-track met (toch wel veel) Jarre invloeden. Dat mag niet ontkend worden. Overigens stoort dat geeneens. Ik heb er met volle teugen van kunnen genieten! :okdan:

Zeg, maar hoe zit het met de cd intussen?
 
Laatst gewijzigd:
Deze track ook beluisterd (ik heb niet veel tijd meer de laatste maanden). Ik moet zeggen dat deze veel beter bij mijn stijl past dan de remix van O4. Zoals reeds gezegd gebruik je hier veel ingrediënten van JMJ maar blijft toch uitdrukkelijk je eigen stijl ook trouw en dat vind ik knap.

Goeie Eminentsound, zeker met de phaser der over, veel arpeggio's en sequences, typische vallende en stijgende toonladdertjes, ... kortom :okdan:. Mooi trouwens, die koorachtige pad op 2:20.

Meer van dit zou ik zo zeggen :).

:doei:
 
op de een of andere manier weet jij toch altijd iets uniecs:) neer te zetten en iets te triggeren waardoor je de hele track blijft luisteren.

misschien is het wel omdat je vanuit een soort improvisatie de basis van je track begint danwel omdat het voor een groot deel live wordt gespeeld waardoor het leeft en ademt. je werkt ook altijd nogal veel met arpeggiators in jouw tracks en ook dat gebeurt op een manier dat het toch niet gaat vervelen omdat je ermee blijft spelen en afwisselen ... dit is een soort collage van JMJ flarden/ citaten maar dan in een eigen track met behoud van frisse lucht.

zeer pakkend vind ik de combinatie van het JMJ citaat dat we voor het eerst op 2.35 horen (de beginnoten van oxygene (of was het nou equinox?) oorspronkelijk met da bekende eminent urgelke) met het syncopische Unic thema (met die delay) dat op 3.15 tevoorschijn komt. en beide thema's ga je dan op 4.40 combineren. :okdan:

:doei:
 
Origineel geplaatst door VanHeckis
op de een of andere manier weet jij toch altijd iets uniecs:) neer te zetten en iets te triggeren waardoor je de hele track blijft luisteren.

misschien is het wel omdat je vanuit een soort improvisatie de basis van je track begint danwel omdat het voor een groot deel live wordt gespeeld waardoor het leeft en ademt. je werkt ook altijd nogal veel met arpeggiators in jouw tracks en ook dat gebeurt op een manier dat het toch niet gaat vervelen omdat je ermee blijft spelen en afwisselen ... dit is een soort collage van JMJ flarden/ citaten maar dan in een eigen track met behoud van frisse lucht.

zeer pakkend vind ik de combinatie van het JMJ citaat dat we voor het eerst op 2.35 horen (de beginnoten van oxygene (of was het nou equinox?) oorspronkelijk met da bekende eminent urgelke) met het syncopische Unic thema (met die delay) dat op 3.15 tevoorschijn komt. en beide thema's ga je dan op 4.40 combineren. :okdan:

:doei:

Nou!

Erg bedankt voor de toch wel zeer positieve berichten allemaal! Je zou er verlegen van worden...

Ik hoopte zelf idd weer iets nieuws neer gezet te hebben. Maar dat is toch altijd erg afwachten of het weer gelukt is...

Ik probeer die lat steeds hoger of in ieder geval zijwaarts te leggen:)

btw heb ik nog een palingtrack voor 80% af. Ik ben van plan om die eens te gaan opsturen naar een platenbaas 8o) (om dan te horen dat het leuk geprobeerd is natuurlijk:D ) Zal eens een snippet posten. Misschien dat er nog goede kritieken van komen.

greetz Arnaud
 
Indrukwekkende opbouw in de track.

Verder niet helemaal mijn smaak =(
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Even snel geluisterd:

:okdan:

Het lijkt wel of je met Jarres jaren 70 klankenbibliotheek een eigen nummer hebt gemaakt ;)
Het klinkt erg goed, met veel oog voor detail, en heeft gelukkig ook genoeg 'eigens' om geen Jarre kloon te zijn.

Het geheel klinkt erg 'vintage', sfeer is goed getroffen!

nogmaals: :okdan:

:halleluja

Van Jarre gesproken,
Jarres nieuwste 2007
 

Attachments

  • jarre .jpg
    jarre .jpg
    5,7 KB · Bekeken: 44
Back
Top