[Track] "Liberty el Unica" live gespeelde track:)

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Hallo menschen,

Ik heb zojuist weer eens wat "vrij spel" van me opgenomen. In 1 keer live opgenomen dus.
Tis lekker weg spelen, dus zit niet echt een lijn in:)

Roland D70 met de "vangelis achtige" sound. En HS7 voor begeleiding en ritme en speelklavier.
Over 3 midi kanalen gespeeld. Multitimbraal in totaal 12 verschillende geluiden + arpeggio en ritme.

Beetje Orkesta el Unica achtig mocht je die kennen. "staat op de site trouwens" hehehe.

greetz Arnaud



ps: met de charme van een speelfout natuurlijk. Ik ben namelijk Mister Geen vaste hand helaas8o) 8)

Unic - Liberty el Unica
 
Klinkt erg melancholiek =( maar knap dat dit zo in een keer is ingespeeld.
Beetje veel delay, of hoort dat bij de stijl? ..
 
Hoi Arnaud,

Klinkt weer erg mooi en sfeervol. Je pads zijn erg mooi en in dit geval inderdaad Vangelis gerelateerd. Ook lekker wet, daar hou ik zelf altijd enorm veel van. Je verwijzing naar Orkesta El Unica is een beetje onterect, maar desalniettemin klinkt ie even goed.

Alleen wordt ie op den duur een beetje eentonig, maar dat kan ik eigenlijk best begrijpen. Je hebt songs die leuk zijn om te spelen en dan blijf je maar bezig en dan heb je de songs die volgens een bepaald patroon 'moeten' verlopen. Ik denk dat deze song tot de eerste soort behoort, nietwaar ;) ... lekker blijven spelen ...

Erg knap hoe je met weinig veel doet :okdan: ... dit is voor mij zeker een blijver :halleluja:


:doei:
 
wat ben je toch weer lekker bezig. Ok, er zitten slechte en goeie dingen bij maar het toont maar weer eens dat lekker live spelen gewoon meer ademt, gewoon meer ziel krijgt ipv het ge-coordineer en gemiereneuk achter een sequencer. mooie volle en brede klank overigens!

even op je site naar de nove/aurora remake aan t luisteren nu. Tof hoor. lekker lange intro die je in spanning houdt tot het moment dat de drums en arpeggio helemaal herkenbaar worden. goed arrangement met geniale vondst met dat koorgeluid dat zo'n sweep naar boven doet bij die modulatie op 2.40

(maar dat even terzijde...)
 
vet

vet

8D live is the best klinkt erg mooi eindelijk iemand die alles gewoon inpeelt lijkt inderdaad op vangelis ,
synth music sweet zal binnekort mijn shit op t net zetten speel alles live wel gesynced natuurlijk ,
maar synths live tweaks ook vette track hoor klinkt ook een beetje twin peaks achtig
tjebbestorm :halleluja
 
Bedankt voor de fijne reacties!

de delay staat idd een standje te hoog. Maar het is ook zeker de bedoeling om het geheel te laten zweven...

Orkesta el Unica is op dezelfde manier ontstaan, hoewel het arrangement natuurlijk niet op elkaar lijkt.

Het nummer was oorspronkelijk 20 minuten lang. Ik heb het elle lange piano gedeelte eruit gedelet :)
En het wat meer volle stuk gepost:)

En dan hou je natuurlijik dat sommige stukken saai zijn of niet mooi, en andere stukken wel weer erg gelukt. Het feit wil ook, dat ik pas achteraf hoor hoe het is geworden. Als ik aan het spelen ben heb ik dat niet zo in de gaten. Ik volg gewoon waar mijn handen heen gaan. Lekker spontaan allemaal...

ps:
tnxx voor het Aurora compliment. Is al een hele thread aan gewijd. ff zoeken dus vanheckis als je zin hebt:D gheghe
BTW: ROb Papen heeft hem zelfs gedraaid bij zijn reuni bij radio ridderkerk;)
 
Ben nu aan het luisteren en het klinkt wel erg mooi allemaal. Alleen
vind ik de percussie op een één of andere manier irritant. Misschien zou
je een iets complexere drumpartij kunnen gebruiken, of met wat andere
percussie kunnen experimenteren (claps, oliedrums, pauken). Nu hoor ik
vrijwel alleen een hihat, kick en snare. En dat is te simpel voor analoge percussie.

Mooie accoorden btw (vooral die van 5:13) Je durft wel :)
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Ben nu aan het luisteren en het klinkt wel erg mooi allemaal. Alleen
vind ik de percussie op een één of andere manier irritant. Misschien zou
je een iets complexere drumpartij kunnen gebruiken, of met wat andere
percussie kunnen experimenteren (claps, oliedrums, pauken). Nu hoor ik
vrijwel alleen een hihat, kick en snare. En dat is te simpel voor analoge percussie.

Mooie accoorden btw (vooral die van 5:13) Je durft wel :)


tnxxx:)

Drums komen uit de HS7 helaas;)

Zo gauw ik ooit asio heb, en dus kanalen kan opnemen terwijl ik de begeleiding hoor, en deze NIET ook gelijk erbij opneem. Dan ben ik veel vrijer in gebruik van andere instrumenten etc... maar das toekomst:)
 
Wel, ik blijf het ongelofelijk straf vinden hoe jij dat doet.
:okdan:

Ben erg benieuwd naar wat je ervan gaat maken.
 
arnaud, dit weekend gaan we weer lekker een potje asio-en bij mij ;)

ik had het je al gezegd, maar deze klinkt weer top hoor!
 
Spreekt me wel aan, dat sfeertje.

Had ik net een heel verhaal zitten typen over de mix... kom ik er achter dat m'n panpotjes niet goed staan... ja, dan wordt het een brij, hè :stupid
Dus ik zette ze goed en al m'n commentaar werd teniet gedaan. Mooi geluid!

Prima werkt... puntje van commentaar is dat ik de drums bijna bij het lullig af vind en dat die staccato akkoordjes na een tijdje wel erg err... hetzelfde klinken. :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top